רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ דיון על חוק הגיוס: השרה סילמן : כל אלה שהיו חברים בממשלה הקודמת הם צבועים, יום הם תוקפים את אותו החוק שקידמו בכל הכוח בממשלה הקודמת. כשהייתי יו"ר הקואליציה, הובלתי את חוק הגיוס, אותו החוק בדיוק, כולם היו בעדו והיום הם פתאום נגד. כל הממשלה ראתה בחוק הזה הישג. גם רע"ם הסכימו לתמוך בחוק גיוס

✅ אבי מוסקוב: ‏השרה עידית סילמן בישיבת הממשלה: "אני מכירה את גנץ עם היחסים לחרדים, הוא היה מוכן לתת להם הכל. גם הוא וגם ליברמן ובנט היו בדעה אחידה לסייע לחרדים. לא השביעי באוקטובר השתנה, אלא הרצון להפיל את הממשלה"

✅ סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה ב'ישראל היום':  כמחצית מהציבור שאינו חרדי רואה בלימוד ובתפילה סיוע ללחימה עצמה.

✅ מיכאל שמש: צה"ל מודה במסמך פנימי שגיוס עשרות אלפי חרדים "אינו אפשרי ואינו מעשי". נדרש סינון שיאפשר גיוס מיועדים לשירות ביטחון על פי תעדוף.

✅ עמית סגל ב'ידיעות': צוותים שלמים באופוזיציה סורקים בימים אלה את ספרי התקציב והתקנות כדי לאתר כל סעיף שבאמצעותו החרדים בגיל גיוס ובני משפחותיהם מקבלים הטבות, ולקצץ אותו. 

✅ עוד מעמית סגל: ההערכה הרווחת היא שהקואליציה תתפרק לקראת דיוני התקציב. דרישות הפיצוי של החרדים לא יסתדרו מול הקיצוצים האדירים. התאריך המסתמן - מארס או אפריל 2025.

✅ עקיבא וייס ברשת ב׳ על המעבר של חסידויות לחינוך הממלכתי חרדי - לפי הערכות מדובר בכ-18 בתי ספר המונים בין חמשת אלפים לשבעת אלפים תלמידים. חוץ מבעלזא, צאנז, בויאן, ביאלה וקרלין, גם חסידות ויז׳ניץ במו״מ להיכנס. המשמעות: יתקיימו במסגרת החדשה של החינוך הממלכתי חרדי לימודי ליב"ה מלאים, כולל מבחני מיצב ופיקוח הדוק של משרד החינוך והמורים יהיו עובדי מדינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.