רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 11 ביולי 2024

ממתק לשבת פרשת חוקת תשפ"ד


 ממתק לשבת פרשת חוקת תשפ"ד

בעונג שבת שקיימנו בבית חב"ד בבנגקוק בשבת האחרונה השתתף בחור בשם רוני שסיפר "אני נהג משאית שמספק אוכל לחיילים בעזה הסתכלתי הערב על ה500 איש שישבו ביחד בסעודת שבת כאן בבית חב"ד אנשים מכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית בארץ וכולם יושבים ביחד בכזו אחדות התרגשתי ונזכרתי ברגעים מיוחדים שחוויתי בעזה, נכנסתי לעזה המון פעמים בשמונת החודשים האחרונים וראיתי דבר מדהים, אני מגיע עם אוכל משובח עבור החיילים והחיילים שכבר חודשים אוכלים טונה משימורים העדיפו ללכת למשאית שהביאה חימושים יותר מאשר למשאית שלי עם האוכל, כי חשוב להם לנצח יותר מאשר לאכול טוב, החיילים תמיד אומרים לי שכשהם יוצאים מעזה הם מעדיפים לא לשמוע חדשות ולהשאר בהרגשה הטובה שכולם ביחד, זו הערבות המיוחדת הזאת של עם ישראל ובזכותה בע"ה ננצח".

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על פטירתו של אהרון הכהן והתורה כותבת "ויבכו אותו כל בית ישראל" מבהיר רש"י שבזכות זה שאהרון היה רודף שלום ומטיל אהבה בין בעלי מריבה ובין איש לאשתו לכן כולם ביכו את מותו ומיד בפסוק אחר כך כתוב "וישמע הכנעני... וילחם בישראל" מסביר רש"י שכשהכנעני ראה שלאחר מותו של אהרון פסקו ענני הכבוד הוא קיבל אומץ לבוא ולהילחם בישראל.

מדברי רש"י אפשר להבין שהפסוקים רומזים על שתי מעלות מרכזיות של אהרון, זה שהוא היה רודף שלום ומביא אהבה בעם ישראל  וזה שענני הכבוד באו בזכותו.

מסביר הרבי מליובאוויטש ששתי המעלות האלו תלויות אחת בשנייה, ההבדל בין המן שניתן לעם ישראל בזכות משה, המים שניתנו בזכות של מרים והעננים שבזכות אהרון זה שהמן והמים ניתנו לכל אחד מעם ישראל בנפרד, ולעומת זאת ענני הכבוד הקיפו את כל עם ישראל ביחד והגנו על כולם באותה מידה, לכן באו העננים בזכות אהרון כי הוא זה שפעל שלום ואחדות בעם ישראל.

יהי רצון שנזכה לחזק את האחדות בתוכנו, להתעלות מעל כל חילוקי הדעות ולהתמקד כולנו באהבת ישראל וזה יתן לנו את הכח לנצח את כל אויבינו ולהגיע לגאולה אמיתית ושלימה בקרוב ממש

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.