רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 ביולי 2024

ממתק לשבת

 

ממתק לשבת פרשת קורח תשפ"ד

חודש אחרי לידת הילד השלישי שלה, התבשרה הגברת שפרה מרוזוב מכפר חב”ד על נפילת בעלה, דוד, בתעלת סואץ. הוא היה במשימה הגנתית באזור קונייטרה, נפגע מאש מצרית ונהרג.
כמה ימים אחר כך הופיעו בביתה אנשי חב”ד עם משימה שקיבלו מהרבי. 
תוך כדי שכולם חוגגים את הניצחון המהמם במלחמה, הרבי היה מוטרד ממצבן של משפחות הנופלים שחייהן נהרסו. הוא הורה לאנשיו להקים ארגון שידאג למשפחות, והם פנו לשפרה וביקשו ממנה שהיא תרים את המיזם בהיותה חלק ממשפחת השכול. 
שפרה לקחה על עצמה את המשימה מתוך תחושת חובה להפוך את האסון שלה למנוע חיובי.
הרבי הורה לה לכנות את המשפחות השכולות בשם “משפחות הגיבורים” ולא “אלמנות ויתומים” – וההבדל הלכאורה-סמנטי הזה הוביל את כל אופי הפעילות שלה.
בכל חג היא קיימה פעילות למשפחות, היא אירחה את המשפחות בכפר חב”ד  ובקיץ הפעילה קייטנות ופעילויות כיף לילדים. במשך שנים רבות היא ארגנה חגיגת בר מצווה שנתית ענקית לילדי הגיבורים, בה הם קיבלו זוג תפילין.
זיכרון אחד נחרת בליבה של שפרה במיוחד. אחד הילדים שהשתתף בקייטנה היה יתום משני הוריו, שנרצחו בפעולת טרור בכביש החוף. כשהסתיימה הקייטנה אמרה הדודה שגידלה אותם: “המארחת של הילד בכפר חב”ד הצליחה בשבוע לעשות מה שלא עשו כל הפסיכולוגים. אתם בדרך של הרבי מרפאים עם אהבה”.
בפרשת השבוע אנחנו קוראים על קורח שבא ומתלונן על משה ואהרון ״כל העדה כולם קדושים... ומדוע תתנשאו על קהל השם״ כל עם ישראל היו במעמד הר סיני וראו את ההתגלות האלוקית בצורה ישירה ולמה אנחנו צריכים את משה רבינו? למה שלא נקבל ישירות מהקב״ה הרי כולנו קדושים?! 
שאלתו של קורח היא לכאורה שאלה טובה, למה מלכתחילה הקב״ה פונה למשה שילך לגאול את עם ישראל, מדוע שלא יתגלה לכל העם וינהיג אותם ישירות? 
אך בפועל מזה שהקב״ה כן פונה למשה ואפילו אומר לו שאחרי מתן תורה ״גם בך יאמינו לעולם״. אנחנו יכולים להבין שהקב"ה מייחס חשיבות גדולה לכך שיהיה לעם ישראל מנהיג, אדם צדיק שבטל לגמרי לקב"ה ושכל מעייניו ורצונותיו בחיים יהיו עם ישראל, הוא זה שילמד את עם ישראל להיות באהבה ביניהם ולהישאר תמיד מכוונים לקב"ה, לתורתו ולמצוותיו.
זוהי התשובה שמשה עונה לקורח ״בוקר ויודע ה' את אשר לו ואת הקדוש והקריב אליו" הקב"ה בוחר את הקדוש שזה הצדיק שאין לו שום אינטרס אישי ודואג באמת לכל אחד ואחת מעם ישראל, "והקריב אליו", הוא נותן לו כוחות מיוחדים להשפיע ולחזק את האמונה בכל עם ישראל, 
ביום שלישי הקרוב ימלאו 30 שנה להסתלקותו של הרבי מליובאוויטש.
הרבי בדאגתו ואהבתו האמתית לכל יהודי ויהודי בעם ישראל הקים יותר מ2000 בתי חב"ד ברחבי העולם ושלח יותר מ5000 שלוחים כדי לעזור לכל יהודי בגשמיות וברוחניות ולדאוג לכך שכל יהודי בכל מקום בעולם יוכל לתת ביטוי לנשמה שלו ולקשר שלו עם הקב"ה,
 היום הזה הוא יום מיוחד להתבוננות בדרכו של הרבי ובהמשך דרכו על ידי כל אחד מאיתנו באמצעות הוספה בעוד מצוות ומעשים טובים ובאמצעות חיזוק האחדות והאהבה בתוכנו.
ובע"ה בזכות זה נזכה לסיום המלחמה בקרוב בניצחון גדול, לשחרור כל החטופים ולגאולה אמתית ושלימה מיד ממש.
שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.