רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 10 ביולי 2024

מה מסתתר מאחורי 'אחרי'

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 

 
בעיתונות הכללית ( = ניחוח שמאל) התפרסמה כותרת מרעישה: "אחרי החיסול ליד דמשק: שני הרוגים מפגיעה ישירה ברכב במטח לגולן"
 
עורכי עיתונים אחרים, מזן אחר, מן הסתם, דיווחו פשוט על העובדות: הגולן הותקף בעשרות פצצות. -
 
למילה 'אחרי' יש שתי משמעויות ויכול העורך לטעון שלא אמר שהתקיפה היא 'בעקבות', אלא רק 'אחרי' במובן של אחרי בזמן. המעניין הוא שעורכי העיתונים מהזן האחר דיווחו בהמשך כך: "אחרי המטח לגולן, צה"ל תוקף בעומק לבנון"...
 
סביר להניח שעורך העיתון אינו מחובר ישירות למפקדת החיזבאללה והשיקולים שלהם האם לירות עכשיו לרמת הגולן, לא הועברו לידיעתו. בעצם, חזרנו לעילת הסבירות. הסבירות (על פי אינטואיציה, מן הסתם) בעיני העורך היא שההפגזה הזאת היא תגובה לחיסול בדמשק.
כל מי שמתמצא רק קצת בנעשה יודע שלמציאות זוויות רבות. הרבה דברים קורים בשטח ושיקולי מפקדות האם לתקוף והיכן, אינם פשוטים ושחור לבן. לכן כל ייחוס כוונה מדויקת לאויב, נעשית מתוך העורך פנימה, לא מקבלת עדות חיצונית.
 
העובדה שאין עליה ויכוח היא שנהרגו שניים בהתקפה. זו בהחלט כותרת ראשית. מה אתה מרוויח כשאתה מוסיף הסבר משלך לכותרת? ובכן אתה מנתב אנרגיה חופשית לכיוון מסוים. למשל, יכול היה עורך לכתוב שההתקפה הנפשעת בוצעה עקב המשך שליטת ישראל ומלחמתה בעזה. קורא סביר היה מסיק שהאחריות על מות שתי הנשים מוטלת על מי שממשיך להילחם בעזה, על אף המחיר שמשלמות משפחות רמת הגולן.
לעורך זה יש משימה קרובה יותר. הוא רוצה שישראל תפסיק לתקוף בדמשק. מה להן, למשפחות ההרוגים ולמתקפה בדמשק?? אם רואים שמתקפות בדמשק גוררות הרג אנשים בישראל, אז בבקשה שצה"ל ימצא יעדים אחרים לתקיפותיו. כאלה שהחיזבאללה אינו הורג בתגובה אליהן. צה"ל יכול, למשל, לתקוף דיונות במדבר הסורי. הניסיון מורה (ולישראל יש ניסיון רב בקטע הזה) שתקיפת דיונות אינה גוררת הרג ישראלים. אז מדוע צה"ל בוחר דווקא יעדים שפוגעים בסוף בנו, הישראלים? לא למדו שום דבר מהשביעי באוקטובר??
 
לא יודע כל מי שהאינטרס שלו הוא שישראל תפסיק לתקוף בדמשק. אני יכול לנחש בינתיים רק ניחוש מושכל אחד: נסראללה. מניח (מניח. לא שיש לי ידיעה ממקורות מוסמכים) שנסראללה מעדיף שלא נתקוף לו מטרות בדמשק. האם יכול להיות שנסראללה הוא שהכתיב/הציע את הכותרת לעורך העיתון? לא נראה לי.
 
מה שאני כן יודע הוא שלו נסראללה היה עורך את העיתון, זו הכותרת שהוא היה בוחר לשים.
 
אבל בשביל מה לו לנסראללה לטרוח לו לערוך עיתונים ישראליים, אם עורכיהם מבצעים את מדיניותו בהתנדבות?
 
כמו"ש: צדיקים, מלאכתם נעשית ע"י אחרים...
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.