רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 2 ביולי 2024

צימוקים

 

✅ חופש דת? לא לכולם: פורום חותם ביקש מעיריית ת"א לקיים תפילה בהפרדה בראש חודש הקרוב בדיוק באותו מקום שבו מתפללים המוסלמים ביפו בהפרדה, עיריית ת"א השיבה  בשלילה. (ערוץ 14)

✅ מחר ב'יתד': על דעת גדולי ישראל ובראשם רבן של ישראל רבינו מרן הגר"ד לנדו נקראים בני התורה לקיים יו"כ קטן לאור המצב הקשה השורר בארץ הקודש והתמשכות המלחמה הקשה, ובשל החרב המונפת על עולם התורה בעקבות גזירות הבג"ץ (קולדצקי)

✅ מקורבם של גדו"י הרב יהודה חזן: מצבו של הגאון הגדול רבי יהודה דרעי קריטי, המשפחה מבקשת, עצרו הכל, לזעוק בתפילה ובפרקי תהילים לרפואתו של הרב רפאל יהודה בן אסתר.

✅ פורסם בשבוע שעבר שלפי החוק אם אין רבנים ראשיים אז מי שהכי מבוגר במועצת הרבנות  נכנס לתפקיד מ"מ
הראשון לציון /הרב הראשי לישראל 
הגאון הגדול רבי יצחק פרץ שליט"א הכי מבוגר והוא לא הסכים לקבל את התפקיד וזה היה אמור לעבור להגאון הגדול רבי רפאל יהודה דרעי שליט"א לרפואה שלמה
ובסוף השבוע הכל הסתבך

✅ מרדכי הלפרין: התפתחות משמעותית בבגצ. וילנר: "רוצה שנצא מכאן עם תאריך לבחירות לרה"ר". נציג המדינה: "השר מלכיאלי סבור שמ"מ לא יכולים למנות חברי גוף בוחר, אנחנו לא מסכימים לפרשנות שלו. השר ואבידן שוחחו על כך הבוקר עם מיארה שהחליטה - מ"מ הרה"ר יצטרכו גם למנות 10 חברי גוף בוחר. נשלח מכתב על כך לרב רוז'ה"

✅ אברהם פריינד: בג"ץ נותן למשרד לשירותי דת 5 ימים בלבד להודיע אם הצליח למנות מ"מ לרבנים הראשיים כדי להשלים את הגוף הבוחר ולהתניע את הליך הבחירות. אם לא יצליחו, על המשרד להודיע מה עמדתו. מובהר שעל הוועדה לפעול בלוח זמנים צפוף על מנת להשלים את ההליך כמה שיותר מהר

✅ דפנה ליאל: אחרי חוק הרבנים ועדת חוקה דנה היום בחוק אחר שנותן לשר הדתות מרחב פעולה כמעט אין סופי במימון שכר ותקנים במועצות דתיות. כיום המימון של המועצות מתחלק בין הממשלה והרשות המקומית, והחוק יאפשר לשר לתת מימון נוסף לשכר ותקנים מבלי הרשות המקומית תוסיף תקציב. היעוץ המשפטי הזהיר מיצירת שני מסלולי מימון מקבילים ולא שיווינים וממימון תקנים נוספים.

✅ הרב ישי אנגלמן, ר"מ בישיבת מעלה אדומים, נפצע קשה ממטען בעזה. משפחתו מבקשים להתפלל לרפואתו - ישי בן מרים.

✅ לאור ניסיון לבטל את השחיטה הכשרה בקנדה, בקהילות היהודיות פנו ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אייכלר, וביקשו ממנו לטפל בנושא. התופעה שהתפתחה באירופה מנסה להתפשט לאמריקה ולקנדה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.