רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 5 ביולי 2024

אנשי חסד


 מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

בס"ד, ערש"ק פרשת קרח תשפ"ד.

לידידי ומכרי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'

ישנם סיפורים, שבנסיבות רגילות היו נשארים בתהום הנשיה לנצח, כי אין בהם סיבה מספיקה לעשות מהם ענין, בפרט, כאשר בעל המעשה עשה

זאת בכזו טבעיות, כאיךו מדובר בארוחת בוקר סטנדרטית ותו לא. אך פתאום הסיפור מקבל משמעות רבה ופרסומו יכול להציל נפש מישראל.

היה זה לפני מספר שנים, כאשר קיבלתי שיחת טלפון מאחד מידידיי, אברך חשוב מאוד, ראש כולל בירושלים, שהוא בעל משפחה גדולה, והוא נשמע מאוד לחוץ, הוא מספר לי כי מחר יוצאים לו מספר צקים מחשבון הבנק והוא חייב להפקיד כמה אלפי שקלים לחשבונו, שאם לא כן, חשבונו יהפוך למוגבל חמור, [מושג שכלל לא קיים בארה"ב, שמגבילים חשבון עקב צ'קים חוזרים] וזה קריטי עבורו. יש לו שעה בלבד, עד שהבנק סוגר.

ובמה אוכל לעזור לך מכאן? שאלתי.

אני עושה השתדלות ומן השמים ירחמו, הוא הפטיר, הרגע סיימתי שיחה עם תורם מלייקווד, והוא מכין לי צ'ק של 1500 דולר, אם תוכל לעשות לי חסד עצום ולקפוץ אל משרדו ולאסוף את התרומה, זה ממש יציל אותי, כי בנפשי הדבר, לא מסוגל אפילו לחשוב על אפשרות של להפוך שוב למוגבל למספר שנים.

לא שאלתי אותו איך הוא חושב שהכסף יגיע מלייקווד לארץ בתוך שעה ובפרט שאני מקבל פה צ'ק, אבל כאשר יהודי במצוקה, לא שואלים שאלות, נכנסתי לרכב ותוך כדי, התקשרתי אל הנדיב לברר את כתובת משרדו, שעטתי לשם ואספתי את הצ'ק והמשכתי משם לעמותה שיש לה שירות בתשלום סמלי שהם מקבלים צ'קים בלייקווד וניתן לאסוף את הכסף אצל סוחר דולרים בארץ.

כל זה לקח פחות מחצי שעה, כאשר במקביל, ראש הכולל הזמין מונית ונסע לאותו סוחר בביתר, לאסוף את הכסף ושאל אותי אם אוכל לבדוק בקבוצות וואצאפ, אם יש מישהו שיוצא עכשיו מביתר לירושלים, שם מתנהל חשבון הבנק שלו ומוכן לעשות לו את השירות אפילו בתשלום.

שאלתי בשני קבוצות, שאני יודע שמכירים את אותו ראש הכולל, תוך שהסברתי בקצרה את נחיצות הענין, וצירפתי את מספר הטלפון הישיר של ראש הכולל. אך כולם ענו, שבפקקים של השעה הזאת, אפשר להגיע לבנק בירושלים לפני הסגירה, רק עם הליקופטר.

כעבור דקות בודדות, אני רואה בקבוצה המשפחתית תגובה מאחד מאחייניי, צמודה לשאילתא שלי, עם מילה אחת כדרכו בקודש: 'טופל'.

כתבתי לו בחזרה: התכוונת 'בטיפול'?, והוא עונה: 'לא, טופל'.

תוך כדי, ראש הכולל מתקשר אלי והתרגשות ניכרת בקולו ושואל אותי: מי השריש את הטוב הזה בגנים הקלצקינים? אביך? אמך? או שניהם ביחד? לא הייתי צריך לבקש הסבר, כי הוא המשיך בשטף: אחיין שלך התקשר אלי לפני מספר דקות והסביר לי כי אין אפשרות טכנית להגיע לבנק עם הכסף לפני הסגירה, אך ביקש שאתן לו את פרטי החשבון והוא ינסה לראות אם הוא יוכל לסייע בענין, לא עברו 5 דקות והוא מתקשר שוב להודיע שהכסף הועבר לחשבונו בהעברה מהירה [ביט או העברת זהב, איני יודע] ושאהיה רגוע, בהמשך הערב הוא יעבור לאסוף ממני את הכסף, כדי להחזיר את זה לחבר שלו, שעשה לו את העברה.

את הסיפור הנפלא הזה, לא הייתי מספר לעולם, ולו מהסיבה הפשוטה, שכבר שכחתי ממנה מזמן.

אתמול היא נשלפה ממעמקי זכרוני ועפה לי למח, תיכף אסביר מדוע.

אחי הצעיר, השיא אמש את בתו למזל טוב, ומכיוון שלא יצא לי לנסוע ארצה לחתונה, תכננתי להיות פנוי בשעת החופה ולהשתתף מרחוק, על פי הראייה, כפי דברי חז"ל שבעקבתא דמשיחא יוכלו לראות מסוף העולם ועד סופו.

בהתקרב שעת החופה, התחילו לטפטף בשורות קשות בקבוצות השונות: "בקשו רחמי שמים עבור איש החסד יצחק בן באשא [קלצקין] ששרוי במצב קריטי וזקוק לרחמי שמים מרובים"

מיד התברר המצב, אחייני יצא מביתו שבביתר עם השטריימל בידו כדי לנסוע לשמחת החתונה ובעודו חולף את הכביש להגיע לרכבו שחנה ממול, הגיח רכב במהירות, והעיף אותו למרחוק, עם פגיעת ראש קשה והוא מורדם ומונשם ורק תפילות יכולות לעזור.

כשהיגרתי מהארץ לארה"ב, לפני 14 שנה, הוא היה בחור צעיר ולכן תמהתי, מדוע מכנים אותו 'איש החסד'?.

היום נזכרתי בסיפור המיוחד שסיפרתי לעיל, בתקווה שניחשתם, שהאיש שעשה את אותו מעשה בכזו פשטות ויעילות, בחינת 'אומר מעט ועושה הרבה' ובאופן של 'לא מחזיק טיבותא לנפשיה', היה לא אחר מאשר אחייני הנ"ל 'יצחק בן באשא' הזקוק כרגע לתפילותינו וקבלותינו הטובות.

ממש בהשגחה פרטית, הקשבתי באותה שעה לשיעורו השבועי של הרה"צ ר' מיילך בידרמן שליט"א, שסיפר על אברך חשוב שהגיע בשבוע שעבר לביה"ח עם אשתו, כדי לעבור ניתוח ראש מורכב, ולפני הניתוח ביקש הרופא המנתח לעשות בדיקת סי טי חדש, למרות שרק לפני שבוע עשו את בדיקת הסי טי שעל פיה קבעו שצריך דחוף לנתח, כי הגידול הולך ותופח.

בבדיקה החדשה ראו בבירור כי יש נסיגה של 50 אחוז והגידול הולך וקטן ולא נשקפת סכנה כרגע, ועל כן יש להמתין לראות האם ניתן לוותר לגמרי על הניתוח.

שאל האברך את המנתח: אשמח להסבר, מה עלה בדעתך לבקש בדיקה חוזרת?

ענה הרופא [והוא חילוני מובהק]: גיליתי תופעה מעניינת, שאצל חרדים, הרבה פעמים, הבדיקות מראות נסיגה ולכן, כל פעם שיש מקרה של ניתוח כזה, אני מבצע בדיקה חוזקת.

האברך אכן הסביר לו, כי מאות אברכים ותינוקות של בית רבן אכן הרבו תפילה ותחנונים לרפואתה.

את דברי המהרש"א במסכת קידושין הוא לא סיפר לו, שהמהרש"א מבאר באותו מעשה דר' יעקב והנחד שתפילה זה טבע ולא נס.

 

אחי היקרים, אנא עצרו את הקריאה לרגע ואמרו כמה פרקי תהילים לרפואת 'יצחק בן באשא'.

אם אפשר לומר בליל שבת את שיר השירים לרפואתו, יהיה תועלת גדולה.

 

בברכת ידידות

ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.