רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 ביוני 2024

"היום בתניא" יום ד' כ' סיון

 

"היום בתניא" יום ד'  כ' סיון
"שער היחוד והאמונה" 
פרק ז'  
שנה מעוברת

"שמע" ו"ברוך שם":
לשני הפסוקים "שמע ישראל" ו"ברוך שם" שיכות פנימית - שניהם מדברים אודות גילוי מלכותו יתברך, ובשניהם משולבת ההוראה להגיע להכרה באחדות ה'.
בהכרה זו ישנן שתי רמות כלליות:
אחת המוגדרת כ"יחודא עילאה" הנרמזת בפסוק "שמע" (והמביעה את הביטול הנעלה  הקים בעולם האצילות, הנובע מהגילוי של שם הוי' בעולם זה).
והשניה, המוגדרת כ"יחודא תתאה" הנרמזת בפסוק "ברוך שם" (והמביעה את הביטול שיש בנבראי העולמות "בריאה יצירה ועשיה",  הנובע מהגילוי של בחינת המלכות ושם אדנ-י המאירים בעולמות אלו).
נוסיף, כי שתי הבחינות הללו כלולות בהוראת התורה "וידעת היום... כי ה' הוא האלוקים".
...
רצון הבורא בגילוי מלכותו:
בתחילת הסברו הרחב לשני אופני היחוד הללו, מבהיר התניא: שסיבת כל הצמצום וההסתר על החיות האלוקית (שעליה דובר בהרחבה לעיל בפרקים קודמים), היא רצונו של הקב"ה להתגלות בחינת מלכותו (וכדוגמת אדם ששואף לגלות את כחותיו).
והיות ש"אין מלך בלא עם" שהם אנשים "עוממים" "נפרדים זרים ורחוקים" ממעלתו של המלך. וב"רוב עם הדרת מלך" דוקא (ולא שיך להיות מלך על בנים גם כשיהיו רבים, או רק על אנשים חשובים כדוגמת שרים שהם כערכו).
הרי שלהשגת מטרה זו, ברא הקב"ה את העולם, באופן שבו הוא מצמצם את אורו הגדול ומסתיר ומעלים על החיות האלוקית שבעולם, עד "שיהיה העולם נראה דבר נפרד בפני עצמו" (כמצב העולמות "בריאה יצירה ועשיה") - המצב שבו יתאפשר גילוי בחינת מלכותו יתברך.
 ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.