רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 ביוני 2024

העולם החרדי נערך למלחמת עולם - מתוך ראיית חילוני ממשפחה חרדית

 

העולם החרדי נערך לפרישה מהממשלה ולמלחמת עולם נגד הציונות. 

בימים אלו נערך גיוס כספים המוני בארצות הברית (גויסו בערך 200 מליון שקלים) כדי לממן את הישיבות שלא יעמדו בתנאי הגיוס (המגוכחים גם כך). 

לישראלי הממוצע, העולם החרדי נראה כמו גוש אחיד, אבל למעשה מדובר בהמון חצרות שששונאות אחת את השניה (לפעמים, אפילו חתונה בין בני שני חצרות תהיה גט כריתות למשפחה). 

התחרות בין החצרות היא "מי יכול להיות חרדי יותר". המאבק מתחיל מגובה הגרביים של האברך ונגמר בקשר עם המדינה (לדוגמא גיוס). 

הרבנים ה"רכים" הם רבני ש"ס, אשר בעולם האשכנזי נתפסים כמופקרים (חרדים מעלי אקספרס) ולכן תמיד נמצאים במירוץ להתחרדות נוספת. לעומת הרבנים, רוב מצביעי ש"ס משרתים בצה"ל, ולכן יש קונפליקט קשה בן הרבנים המתחרדים של ש"ס לציבור שלהם שבמקור הוא מסורתי.

חרדים יותר מש"ס הם הרבנים הליטאים לנדו והירש המגייסים כעת כספים בארצות הברית. הם מסוגלים להסכים בשתיקה לגיוס מספר קטן של שבאבניקים ולטעון שהבחורים לא באמת חלק מעולם התורה. ככלל, אצל הליטאים הכסף בד"כ מנצח את החרדיות. (במקור, הליטאים תמיד היו אליטיסטית, והחסידים היו פשוטים העם)

אבל כאן העניין מתחיל להסתבך:
האדמו"רים החסידים (גור, ויזניץ סלונים וכו') לעולם לא יסכימו אפילו לגיוס בחור אחד! כארגונים אנטי ציונים מוצהרים, הם לא יכולים להתפס תדמיתית כאדמו"רים שפגעו בעולם התורה. זה לא עניין כספי. הם ממשיכים "מסורת" חרדית בת 200 שנה לערך והם לא יהיו אלו שישברו! מבחינתם, הקומוניסטים, והפשיסטים לא שונים בהרבה מהציונים. בנוסף, אצל החסידים, לרבנים של החצרות הגדולות, כמו האדמו"רים מגור ומבעלז, יש השפעה יותר קטנה משל האדמור"ים של החסידויות הקטנות יותר (ויזניץ, סלונים וכו) אשר נחשבים "יותר חרדים". ואם זה לא מספיק, יש גם את חסידי סאטמר, תולדות האהרון והפלג הירושלמי (ליטאים) אשר מאתגרים את כולם במירוץ לחרדיות. 

במסגרת "מי יכול להיות חרדי יותר" כל החרדים הרכים יהיו חייבים להתיישר עם האדמור"ים של החצרות הקטנות. 

החרדים מבינים שפסיקת בג"ץ תגיע בימים הקרובים. הזרמת הכספים תיפסק מיידית. ולכן הם יצאו לארצות הברית בתרועה גדולה ויחזרו עם מאות מליוני שקלים שיאפשרו להם לשמר את הישיבות עד סוף השנה. 
אבל זה כסף קטן. הכסף הגדול הוא 1,500 ש"ח לילד לחודש (מעונות האברכים), בחישוב מגושם, 80,000 משתמטים, 5 ילדים בממוצע (הם צעירים) זה 600,000,000 ש"ח לחודש!! לא משהו שמגייסים ב"דינר" בניו יורק. תוסיפו לזה פטור מארנונה ועוד שלל גמ"חים מוזרים ותבינו שאם אני ואתם לא היינו ממנים את החרדיות המופקרת של המשתמטים, הם כבר מזמן היו יוצאים לעבודה ומתגייסים לצבא. 

אסור להאשים את החרדי עצמו. הוא כבול באשמתנו. ‏המנהיגות החרדית למעשה מנותקת מהציבור שלהם. הרבנים זוכים להערצה אדירה בשל גדולתם בתורה, אבל בכלל לא בטוח שהציבור שלהם יסכים לחיות בעוני מוחלט. בפעם האחרונה שזה קרה צמחה תנועת ההשכלה היהודית והציונות. 

ממשלת החורבן תקרוס בקרוב. אם נתניהו לא יחתום על עיסקה ויקים ממשלת מעבר, יפילו אותה אדמו"רים שאתם לא ממש מכירים. 
ההתמודדות של הממשלה הבאה עם האתגר החרדי תקבע את העתיד של כולנו. האם נהפוך לאיראן או שנחזור להיות מדינה ציונית. 

עמי דרור
(גילוי נאות, רוב בני משפחתי המורחבת הם חסידי סאטמר וויזניץ, אני אוהב אותם אהבה גדולה ויודע שרבים מהם היו שמחים לשרת בצבא! חסידי סאטמר האנטי ציונים מעולם לא הסכימו לקבל כספים מהמדינה הציונית ולכן תמיד עבדו לפרנסתם).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.