מאביו של הרבי זצ״ל
מצורע
כָּל הַמִּשְׁכָּב אֲשֶׁר יִשְׁכַּב עָלָיו הַזָּב--יִטְמָא;
וְאִישׁ, אֲשֶׁר יִגַּע בְּמִשְׁכָּבוֹ יְכַבֵּס בְּגָדָיו וְרָחַץ בַּמַּיִם, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב.
וְהַיֹּשֵׁב עַל-הַכְּלִי, אֲשֶׁר-יֵשֵׁב עָלָיו, הַזָּב יְכַבֵּס בְּגָדָיו וְרָחַץ בַּמַּיִם, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב.
וְכָל הַמֶּרְכָּב אֲשֶׁר יִרְכַּב עָלָיו הַזָּב--יִטְמָא.
וְכָל-הַנֹּגֵעַ בְּכֹל אֲשֶׁר יִהְיֶה תַחְתָּיו--יִטְמָא, עַד-הָעָרֶב
ויקרא פרק טו
שאלות;
א) מהו הטעם שהתורה נקט שלשה אלה משכב, מושב, מרכב?
ב) מהו טעם החילוק -
דבמשכב ומושב של זב, הנוגע בהן מטמא בגדים,
משא״כ נגיעת טומאת מרכב הזב מטמא רק אוכלין ומשקין, ולא בגדים?
תורת לוי יצחק, חידושים וביאורים בש״ס ע׳ שמה ואילך
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.