רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באפריל 2024

"היום בתניא" שבת קדש י"ב ניסן

 

"היום בתניא" שבת קדש י"ב ניסן
תניא ליקוטי אמרים
 המשך פרק מ"א (עמוד 112)
שנה מעוברת

"וגם יתבונן":
לפנינו תחום נוסף להתבוננות לפני התפילה, להגיע ליראתו יתברך - והוא, על ידי ההתבוננות במעלת האור האלוקי, הנמשך עליו עם לימוד התורה וקיום המצוה אותם הוא עומד לבצע (ובמה שהמשכה זו כמובן מחיבת).
במסגרת זו עליו להתבונן:  "איך שאור אין סוף ברוך הוא" (הנמשך להחיות את העולמות והנבראים בשני האופנים הכלליים שהם) "הסובב כל עלמין" "וממלא כל עלמין". כשאור זה הנמשך לדברים שבקדושה (לעומת החיות של שאר עניני העולם), הוא בעצם רצונו  ההעליון (והפנימי) של הקב"ה "המלובש באותיות וחכמת התורה או בציצית והתפילין הללו". 
הנה, בעת שהוא קורא בתורה, או בעת שהוא מתלבש בציצית ובתפילין, הוא ממשיך בזה את אורו יתברך עליו, על נשמתו, "על חלק אלוקה ממעל  שבתוך גופו"  - גילוי, שמביא את האדם "ליכלל וליבטל באורו יתברך".
...
"ודרך פרט":
בנוסף להתבוננות במעלה הכללית המשותפת לכל המצוות, בהמשיכם את אורו יתברך עליו. מציע רבנו, גם להתבונן (לפני התפילה), בהשפעה הפנימית המיוחדת למצוה זו אותה הוא עומד לקיים.
...
למשל בהנחת תפילין:
על פי המובא בשלחן ערוך, התפילין ענינם הוא שעבוד המוח והלב.
ועל פי המובא בקבלה: בשתי הפרשיות שבתפילין "קדש" "והיה כי יביאך" מלובשות חכמתו ובינתו של "אין סוף ברוך הוא". 
ובפרשיות "שמע" "והיה אם שמוע" שבתפילין, מלובשות שתי הבחינות של מוח הדעת (הכוללות את החסד ווהגבורה שלמעלה).
והנה, בשעה שהאדם ניגש להניח תפילין, נדרש ממנו להתבונן בכונה הפרטית של מצוה זו -  לקשר את ארבעת המוחין שלו עם ארבעת המוחין של הקב"ה, המלובשים בארבעת הפרשיות  (כמובא בקבלה) ולשעבד את לבו ומוחו לה' (כנאמר בשלחן ערוך).
...

חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.