רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 בינואר 2019

ידיעות כלליות


חדשות חוץ וביטחוני!
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן ביקרו הבוקר בבסיס הימ״מ כדי לשבח את הלוחמים על הפעולות האחרונות . רה״מ נתניהו נפגש עם לוחמי היחידה ושיבח אותם על פעילותם לתפיסת המחבלים שביצעו את הפיגועים בעפרה, בברקן ובגבעת אסף. רה״מ קיים דיון במקום בו שמע סקירות על הפעילות המבצעית-מודיעינית המשולבת של הגופים הביטחוניים.
רה״מ נתניהו: ״התרשמתי מאוד מהביקור בימ"מ. השילוב הזה של לוחמי הימ"מ ואנשי השב"כ, שנותנים מודיעין משובח, נותן לנו את יחידת סיכול הטרור הטובה בעולם. כל המדינות באות הנה ומבקשות ממני: ״תביא לנו אותם, נלמד מהם״.
מה שאזרחי ישראל צריכים לדעת זה שכל מי שפגע, כל מי שרצח אזרח ישראלי בשנה האחרונה, או שחוסל או שנתפס. זה הישג שאין שני לו בעולם וזה בגלל החבר'ה האלה, בגלל התעוזה שלהם, הגבורה שלהם, היצירתיות שלהם והמחויבות שלהם. בשם העם כולו אני אומר - אנחנו מסירים את הכובע. כל הכבוד לכם. ידעו כל אויבי ישראל שידה של ישראל תגיע אליהם, והיא מגיעה אליהם באמצעות לוחמי הימ"מ ובאמצעות השב"כ.״
שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון דב גרינבלט, גינה את בכיר הפת"ח, מחמוד אלעאלול, על כך שנכח בטקס שבו שרפו "ארונות קבורה" של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו. גרינבלט: " מביש ומגעיל. פעולות כאלו רק פוגעות בפלסטינים"
מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, קיבל את פניה של המשלחת המצרית שהגיעה לביקור בעזה, כחלק מהניסיונות לשמר את הרגיעה בין ישראל לפלגים הפלסטיניים ולקדם את הפיוס עם אבו מאזן. המשלחת צפויה גם לבקר ברמאללה בהמשך השבוע
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו במצרים: "בזמן קריטי זה של הפיכות ושוני, אמריקה נעדרה מהמזה"ת. קראנו לא נכון את המצב. חששנו לפעול כשבעלות בריתנו דרשו. לא הערכנו נכון רדיקליזם אסלאמי. למדנו שכשאמריקה נסוגה האויבים מתקדמים. זמן הבושה האמריקנית נגמר. מגיעה התחלה אמיתית"
 
חדשות בארץ!
שר החקלאות אורי אריאל שיגר מכתב לרבנים הראשיים על מנת שישתתפו ושיתנו את חסותם בתפילת הודיה המונית על הגשמים שעתידה להתקיים בט"ו בשבט ברחבת הכותל המערבי.
'ערוץ 2' : יאיר נתניהו יוצא להגנת אביו - רה"מ נתניהו, וכותב כי "קורה פה פוטש משפטי. בטורקיה מוציאים טנקים לרחובות - פה שולטים בפרקליטות".
מנכ"ל 'איחוד הצלה' משה טייטלבוים בביקורו של נשיא המדינה: "איחוד הצלה מפעיל רשת מתנדבים להצלת חיים שכוללת 5,000 אנשי רפואה מכל גווני החברה הישראלית. יהודים, ערבים, דתיים וחילונים, כולם פועלים בהתנדבות".
נשיא המדינה ראובן ריבלין במרכז הלוגיסטי של איחוד הצלה: "עוד לפני ההצלה- מגיע האיחוד. רק אצלכם אפשר לראות מתנחל מקרית ארבע, חילוני מתל אביב, חסיד סאטמר וערבי ממזרח ירושלים עובדים זה לצד זה, להצלת חיים".
הזמר עמר אדם החליט לא להופיע באירוויזיון כי נדרשו ממנט חזרות בשבת וזכה לתשבחות מפוליטיקאים חרדים: השר דרעי ציין כי "משוכנע שבזכות שמירת השבת תמשיך להצליח".
יו " ר ש " ס השר דרעי בטויטר על סירובו של הזמר עומר אדם להופיע באירוויזיון בשל החזרות הנערכות בשבת : " יישר כוח עומר אדם , מרגש לקרוא זאת . אני משוכנע שבזכות שמירת השבת שהיא מקור הברכה תמשיך להצליח ול עשות חיל".
פריי: ‏תיראו מופתעים: אבי אבוחצירא, יועצו של אביגדור ליברמן, החל לאייש את משרדו של היועץ לשעבר אברימי קרויזר בלשכת ראש העיר.
'ישראל היום': ניצחון לנתניהו! בית המשפט דחה את החלטת היועמ"ש, וקבע כי הוצאות מעון ראש הממשלה לא יפורסמו.
שר הפנים, יו"ר ש"ס אריה דרעי יצא היום לביקור רשמי בצ'כיה ובהונגריה , במהלכו ייפגש עם שרי הפנים במדינות אלו ויבקר במוסדות יהודיים. לביקור התלוה גם אשת השר הגברת יפה דרעי.
הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, במכתב לראש השב" כ: "צריך לסגור את המחלקה היהודית או לפחות לפטר את ראשיה. אציע לכל חברי הרבנים ולכל אישי הציבור לא להיפגש עם ראשיה עד שתתנצלו ותבקשו סליחה ברבים".
בעיתון 'הפלס' דווח כי ת"ת 'דעת זקנים' בעיר מודיעין עילית המשתייך לפלג הירושלמי התנתק ממשרד החינוך תוך שהת"ת מוותר על קבלת התקציבים | בדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה כי המצב שונה: החיידר הליטאי הוכר ואושר, והוא ממשיך להנות מתקציבי המדינה כבעבר.
'וואלה': יועצת למנכ"ל לפניות הציבור במשרד פוטרה מיד עם כניסת השרה שאשא ביטון לתפקיד. פעילי הדיור זועמים משום שלטענתם אחיו של שר האוצר קובי כחלון מבצע חיסול חשבונות פוליטי על גבם.
'הארץ': ראש העיר ערד מ'יש עתיד' ניסן בן חמו בטקס השקת קמפיין המפלגה בראשל"צ: "יאיר לפיד אמר לי, למה ליצמן מקבל חמשה מליארד שקל מכספים קואליציוניים עבור קהילה של 12 אלף איש?"
בני גרנות שהתעורר לפני כמה ימים בנס כתב בשעה האחרונה בקבוצות הואטספ בהם הוא חבר "תודה לכל הדואגים. ב"ה התעוררתי שלשום, ורק היום הביאו לי את הטלפון. אז עכשיו אני מודה לכל המתעניים. אתם נותנים לי כוחות!"
 
הבחירות לכנסת 2019!
ח"כ אשר ב׳גל״צ׳ על שאלת שיבוץ נשים ברשימה: ״לנו יש הנהגה רוחנית שפועלת בצורה ברורה בדרך הלכתית והשקפה תורנית של "כל כבודה בת מלך פנימה", צריך לזכור שחמישים אחוז מהבוחרים שלנו הן בוחרות״.
סקר "המכון הישראלי לדמוקרטיה" : רוב ברור בציבור (65%) לא רוצים את הממשלה הבאה עם חרדים.
עוד בסקר של ׳המכון הישראלי לדמוקרטיה׳: רוב הציבור בישראל (53%) תומכים בהעלאת אחוז החסימה, בעוד 34% מעדיפים שאחוז החסימה יישאר כפי שהוא היום.
ניר ברקת המועמד לכנסת ה-21 בכנס העולמי לדיני ממונות ומשפט עברי: "אני סיימתי את הפרק בירושלים ועובר כעת לרמה הלאומית, ואת ניסיון החיים ואת השותפות הרחבה עם המגזר הדתי לאומי והחרדי אני אשלב ברמה הלאומית".
עקיבא וייס: אחד השמות שעלו בבית היהודי כמועמד אפשרי לתפקיד יו"ר המפלגה הוא חנן רובין, לשעבר חבר מועצת העיר י-ם.
 
ה'מפץ החרדי'!
ח"כ יעקב אשר להנדל והורביץ ב׳גל״צ׳ - ״רעיון איחוד המפלגות החרדיות נמצא בבדיקה, אנחנו נבדוק כמה תועלת אלקטורלית יש בזה וגדו״י יחליטו. אם יהיה איחוד הוא יכלול רק את אלו שכפופים למועצות גדולי התורה של דגה"ת, אגו״י וש"ס״.
ח"כ ישראל אייכלר ברשת ב': ״האיחוד החרדי הוא צורך אמיתי. איבדנו חמישה מנדטים בגלל הפיצולים. אנחנו תומכים באיחוד גם בפן הערכי״.
נגד איחוד - חיים אפשטיין, נציג 'בני תורה' בי-ם, ל'קול ברמה': "לא יכולים לתת כוח למי שיחוקק את חוק הגיוס הנורא וימשיך את ההתערבות בחינוך החרדי. למה שלא נתמוך כבר ביאיר לפיד, גם הוא לוחם בנו".
יענקי פרבר ׳בחדרי׳ בטוויטר: אם מישהו לא צריך לדאוג מאחוז החסימה, זאת מפלגת ש"ס, המפלגה הכי יציבה והכי בונקר, יש לש"ס שבעה מנדטים בונקר, הבייס שלהם חזק יציב ונאמן, אז חלאס להסביר שצריך איחוד בגלל שאולי הם לא יעברו את אחוז החסימה. צריך איחוד בגלל המחלוקת ולשון הרע והלבנת פנים, לא בגלל האחוז של ש"ס.
'בחדרי': אחרי פרסום סקר המנדטים, יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מתייחס לאפשרות להקמת רשימה חרדית וטוען כי האפשרות שדרעי יוביל את המפלגה החרדית זהה לאופציה שהוא יעמוד בראשות האיחוד החרדי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.