רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 8 באפריל 2018

המאבק במלון באומן חייב להיות בדרכי נועם

מאת ברסלבר

חסידי ברסלב בברכפלד נטלו חלק במנהג סעודת המימונה שנערכה בביתו של המשפיע מאנ"ש, מזכה הרבים הרב נתן ביבי שליט"א, המתגורר בעיר.

המשפיע נשא דברי התעוררות והתחזקות ובפרט לקראת ימי הקיץ הבעל"ט. הוא הזכיר שאנ"ש היו קוראים לקיץ "די פינסטערע זומער" עקב ריבוי הנסיונות ובפרט ברחובה של עיר. וכמה צריכין אנחנו אנשי הצדיק ליזהר מחד לשמור עינינו ומחשבתנו מכל נדנוד סיג ופגם, ומאידך כמה לחזק ולייקר כל נקודה טובה בדרך אזמרה, כל הסתכלות אחת פחות שווה אין סוף, ומדה טובה מרובה. כן הוסיף ודיבר מעניינים העומדים על הפרק.

בתום שיחת המשפיע התפתחה שיחת חברים בה דברו מענייני עבודת ד' דברי תורה ועוד. ביני לביני נסובה השיחה אודות ציון רבינו הקדוש, כאן העלה גבאו של הרב את מה שהתפרסם על המלון שאוסר כניסה ליהודים ואמר כי הגם שמן הסתם כוונת מביאי החדשות לטובה, יש כאן סילוף העובדות: לא כתוב על השלט שאין כניסה ליהודים אלא אין כניסה לצליינים. יש גם גוים שמגיעים לבקר להבדיל בתי תיפלה המפורסמים באומאן. ומלון זה אינו מיועד גם להם. צליינים באים להתפלל ולא לתאוות עולם הזה ואולי כל זה בא לעוררנו שנזכור שאכן באים לאומאן להתפלל ולא למסעדות ולמלונות ותאוות (גם אם לו יצוייר שהם בכשרות) כבר הספקנו לשכוח החיל ורעדה בציון הקדוש ובאים והופכים המקום לאתר תיירות ומה טוב ומה נעים שניזכר שמדובר במקום קודש הקדשים.

הרב ע. ג. הוסיף ואמר שמה שאמר מישהו למחות וללחום נגד המלון אינו מובן וכי רוצים לכבות שריפה עם נפט? גם אם באמת לא היו רוצים יהודים - מה שלא נכון, כי המלה יהודים כלל לא מוזכרת בשלט - האם זו העצה, ללחום ולמחות בהם? שיטות כאלו מגיעות בדרך כלל מאלו שלא שימשו כל צרכן, ולא למדו פרשת וישלח לדעת איך להתנהג עם אומות העולם. וראינו מה יצא מהחרם שהכריזו מנהיגי הרפורמים והציונים על היטלר ימ"ש שהסתכל על זה כהכרזת מלחמה. ואין צורך לא חכם ולא כדאי להתגרות בכלב שוטה.

אחד מהחברים התבטא בכאב, שלדאבוננו ידוע היטב שרבים מהבאים והבאות לאומאן עושים חילול ה' - שלא בכוונה רעה כמובן - בהתנהגות חסרת דרך ארץ ובצעקות וואנדאליזם וכו' ואינם נזהרים בציווי חז"ל "הזהרו בגוי קטן", ואדרבה נס שהגוים שם נוהגים עדיין בסבלנות כלפי אחב"י.

עוד דיברו שמוזר שדווקא בעלי המלונות היהודים הם אלו שהפיצו את הידיעה כאשר בעצם עליהם לשמוח שיהודים לא יתקבלו בבתי מלון של הגוים כי אז יבואו אליהם! ומה פתאום למחות על זה? אלא משמע שיש כאן עוד אינטרסים סמויים בפרסום ידיעה זאת לציבור הרחב. יותר מדי חורים בסיפור.

נציין כי הרב נתן ביבי עצמו אמר שלא יביע דעה כל עוד שהנושא לא הוברר לו במאה אחוז, אך הזכיר שמנסיונו כמגשר מוסמך אין כמו לפעול בדרכי נועם, וחבל להפריח באויר הכרזות מלחמה מיותרות שלא מביאות שום תועלת לשום צד.

שנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.