רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 19 בפברואר 2018

הערות והארות


מרגלא בפומיה דר' אהרן קצינלבויגן כשנאם על פני ככר זופניק " אויף גדוילים מאכט מען אשר יצר"....
==========================
אבל ההשערה שחיים שלמה פישר ממדר את האדמו"ר מהסיפור היא לא מעשית כי אין לו אפשרות לעשות זאת בגלל שהרבנית סאשא שהינה אחותו של חמיו של חצ"מ  הדודה של אשתו אותה אי אפשר לנתק מהמהר"א
האדמו"ר צריך לרצות את שני הצדדים
אגב הטענה שהקהילה עומדת מאחורי חצ"מ איננה לגמרי נכונה יש שם כאלה שאינם מסמפטים אותו
הטיעון שחצ"מ כועס על חמיו מויזניץ הוא לא ברור
הפוך ר' ישראל תומך בו
מצד שני הוא לא בא להגיד דעות לגיסו מהר"א בשביל שלא יבוא להגיד לו דעות
עוד הוא טוען שאם חתנו חצ"מ איננו מ"ד אצל מהר"א אז למה שהוא יהיה מ"ד
==========================
ראיתי קליפ שאתה מדבר באידיש. זה טוב מאוד.
אתה גם צודק מאוד לגבי המצלמות. אני מכיר שתי מקרים לפני שנים שהאשימו, והתברר שלא דובים ולא יער. אבל המושמצים אף פעם לא השתקמו. 
מאידך גם אי אפשר להעניש הכביכול מתלונן כי בהרבה מקרים מדובר באנשים לא יציבים בנפשם או שהם ילדים, ישמרם השם.
במקרה, אני מכיר מקרה אחר, לפני כ11 שנה ושלחו כמה 'שלעיגערס' וכו'.
אבל זה 'בדיעבד' גדול. כי זה נותן סוג של לגיטימציה להרמת יד, ועדיף בלי זה. 
חוץ מזה שהפוגע יכול להתלונן על השלעיגער ולשלחו למאסר. בפרט היום שאין פינה אשר אין שם מצלמה.
מצדיע לך גם שהפרדת בין דעתך האישית לבין חוות דעת הלכתית. זה כל כך חשוב.
המצלמות יכולים למנוע הרבה אגמת נפש, שלא לדבר על מעשה רשע.
חז'ל הקדושים לא צריכים את הסכמתנו, אבל כמה צדקו בענין איסור היחוד.
כמה חודשים שלא קראתי שום חדשות. אבל ראיתי שאתה דופק את לפיד. זה טוב. חושבני שהנך מקיים בזה מחיית עמלק. 
==========================
‏במשבר השבת, נתניהו נפגש עם החרדים וסיכם עימם על צמצום עבודות רכבת בשבת אישור חוק המרכולים בתמורה להעלמת עין בענין הכדורגל בשבת. עברו כמה שבועות והרכבת ממשיכה לעבוד, חוק המרכולים לא משפיע ועתה מתכנסת ועדת השרים לאשר היתר לכדורגל - ואחר כך יאמרו כי הם מייצגים את החרדים
==========================
בענין הפוקר אברהם פרסטר
נראה שדבריו הובאו כלעג להאדמו"ר מבעלזא
דומה שאם הדברים מגיעים ממקור של אתיאיזם ולא כביקורת חרדית אין כאן מקומם
הצגתו כמאנטור עסקי היא אכן נכונה במציאות
אבל ההדגשה על גדולתו כמשתתף בלוית נרצחי מרכז הרב לעומתם עמיתיו האדמורים שבחרו להתענג בביתם היא כוזבת
בטוחני שצדיקים גדולים מאוד שלא השתתפו בלויה ההיא ישבו בביתם ומיררו וכאבו את הרצח הרבה יותר מאותו בועל נידה בשם פרסטר וגם רבו לשעבר להבדיל כמובן שהואיל להשתתף במסע הלויה
הנקודה כאן היא עקרונית
לתפיסה החרדית מרכז הרב בעיקר מהדור השני שלה בהנהגת הרצי"ה מכוונת על ידי השקפה כוזבת מעוותת ושקרית
לפיכך בלית ברירה נאלצו צדיקים להדיר את רגליהם מאירוע זה
זכורני את תגובת הרבי מהר"א מסאטמר אז
הוא דיבר מיד אחרי הרצח על הכאב והאבל הכבד על רצח תלמידים בישיבה
ואחרי שבת בשיחה אחרת הוא אמר שהמזרחי בהשקפתם הביאו לחילון שהינו גרוע מרצח שהרי גדול המחטיאו יותר מן ההורגו
יש ביקורתנים רדודים שחשבו שהוא נבל מביקורת פנימית וחזר בו
אבל לא
יש כאן דילמה וכפי שציינתי לעיל מצד אחד האבל מחויב ומצד שני יש ליזהר לא לתת לגיטמיציה לדרך שביסודה נוגדת את האמת
אז הוא חילק את זה לשני חלקים
הוא השתתף באבל בשעת חימום ולא רקד על הדם
ומצד שני הוא גם נתן הבהרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.