רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 19 בפברואר 2018

ההכשר של ק"ק בית יוסף מבלגיה מכשיל את הרבים

שלום ר' חיים

ראיתי השבוע באחד העלונים המופצים בבתי הכנסת פרסום להפלגה כשרה עם שף שמכין הכל באוניה, והכל תחת כשרות "ק"ק בית יוסף" אנטוורפן
בהסתכלות ראשונית אני ספרדי שאוכל כשרות של "בד"ץ בית יוסף" ולכן גמרתי בליבי לקחת את משפחתי להפלגה זו, במחשבה שניה מאחר ויש לי מכרים באנטוורפן החלטתי להתקשר ולברר על קהילת "בית יוסף" והעומד בראשה ?
ואז נדהמתי לגלות שיש רק 2 קהילות אשכנזיות  "מחזיקי הדת" ו"שומרי הדת" 
ובכלל לא קיימת קהילה ספרדית רשמית נוספת, שאלתי מי עומד מאחורי הקהילה "בית יוסף"?
הסבירו לי שיש אדם בשם יוסף בנימין  צרפתי, שכיהן  כרב באחד מבתי הכנסת בבריסל ולפני כמה שנים הוא נזרק משם, ואף נעצר ונחשד על ידי הרשויות בהצתת בית הכנסת בו כיהן, הוא עצמו יליד אנטוורפן אך מנודה על ידי שתי הקהילות באנטוורפן וההפלגה הזאת היא תחתיו, אין לו קהילה ו"ק"ק בית יוסף" זה הוא בלבד!!!
מה שהבהיל אותי שהשכנים מספרים שהוא קונה בשוק המקומי עופות ותרנגולים ושוחט בחצר הבית דבר המנוגד לחוק הבלגי  (הוא שוחט גם כבשים ועגלים במשחטה המקומית)  ומוכר לקהילה הגרוזינית את שחיטתו, ללא כל השגחה נוספת, הוא השוחט הוא המולח הוא הבודק פנים והוא גם המשגיח, מה שמטיל ספק גדול בכל תהליך השחיטה.
מה שהוא עושה באנטוופן לא בתחום העיסוק שלי, אך כמעט ולקחתי את משפחתי להפלגה הזאת בתמימות דעים שבד"ץ בית יוסף הוא אותו גוף כשרות שממנו אני קונה כל השנה בארץ אני חושב שיש כאן ממש "לפני עיוור" לאור זה שמדובר ב3 הפלגות גדולות עם ציבור רחב שלעניות דעתי לא מבין על איזה הכשר מדובר, אם לא ידידיי המקומיים שהסבירו לי מה קורה שם קרוב לוודאי שהייתי נכשל בהפלגה הזאת כמו עוד רבים

אני חושב שכאן המקום שלך כשליח מצווה למנוע מכשול מרבים

יישר כוחך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.