רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

פשיטת רגל: הפוליטיקאים החרדיים השלימו עם חילולי השבת

מאת במערכה

עכשיו זה כבר ברור באופן סופי סופי – יהדות התורה הפכה ללעג וקלס בנושא האכפתיות מחילולי השבת שנמשכים באופן מלא ומחפיר ביותר. מפלגת יהדות התורה והשבת כשלה באופן חרוץ ביותר במאבק על השבת. לפחות מעתה תמה הצביעות וההצגות של הבטחות והקמת וועדות. כעת זה רשמי ומעשי: חילולי השבת נמשכים והחרדים מוותרים. בבחירות הבאות יהיה זה מגוחך לחלוטין להשאיר את השם יהדות התורה והשבת. אבל כשם שהם ממש ממש דואגים לתורה כך הם דואגים לשבת, וזה בסדר.
כבר לפני חודש וחצי, חשף עיתון הפלס כי השבת פרשת ראה ושבת הבאה פרשת שופטים, צפויים חילולי שבת גדולים בעבודות הרכבת בשבת, ואכן כפי שנמסר בהודעת הרכבת בשבוע האחרון, בשל עבודות פיתוח לקו המהיר ת"א - ירושלים, החל מהלילה שבין יום ה' 17.08.17 ליום ו' 18.08.17 בשעה 00:01 ועד ליום א' 27.08.17 בשעה 04:00 לפנות בוקר.
בהודעה שפרסמה בנוסף דוברות המשטרה בתיאום עם רכבת ישראל נכתב כי "סגירת תחנות ברכבת ישראל ועומסי תנועה צפויים, בעקבות עבודות תשתית של הרכבת. החל ממחר ה-18.8.17 ועד ליום 26.8.17 יתקיימו עבודות תשתית של רכבת ישראל. תחנות הרכבת סבידור-מרכז, האוניברסיטה והרצליה יהיו סגורות".
לדברי המשטרה, "במהלך ימי העבודות, יופעלו שירותי היסעים של משרד התחבורה ורכבת ישראל, מבית יהושע ועד תחנת ההגנה. מערך ההיסעים מפורט באתר האינטרנט של משרד התחבורה וניתן להתעדכן בדבר הסדרי ההיסעים". גם באתר רכבת ישראל עודכנו הנוסעים על העבודות הצפויות להתבצע בשבת הקרובה
למרות חשיפת הדברים כבר לפני חודש וחצי, לא פעלו בעניין חברי הכנסת החרדיים כלום. אפילו לא וועדת הארבעה או החמישה או כל שם מבדח אחר שנתנו לזה, לא עשו כלום.

להמשך כנסו כאן:


למרבה הצער, כבר בשבוע שעבר נודע לקראת סוף שבוע על חילולי שבת הצפויים ברכבת ישראל בתחנת תל אביב וזאת ללא הודעה מסודרת ומוקדמת בנושא. לאחר השבת פורסם תיעוד וידיאיו של ערבי שתיעד את העבודות ואומר – חבריי החרדים, עשו ממכם צחוק
מדובר בפעם השנייה שאותו בן המגזר הערבי מתעד את חילולי השבת על ידי רכבת ישראל. הפעם הקודמת הייתה שלוש שבועות קודם לכן, יממה לפני ישיבת ראשי הקואליציה שבה מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש לשכתו יואב הורביץ לסיים את המשבר המדומה עם החרדים
המתעד שעובד במשך ימות השבוע במוסד חרדי - תיעד שוב בשבת הקודמת את העבודות ואמר תוך כדי צילום הווידאו - "שלום לחברים שלי החרדים, היום, 12 באוגוסט, עוד פעם אני רואה בכביש איילון עובדים במסלול של הרכבת, זה אותו מקום שפעם שעברה תיעדתי לכם. אני מצטער להגיד לכם שהשר שלכם עושה צחוק ממכם, מחללים שבת, אני אוהב אתכם, מכבד אתכם, אבל רמאות כזו – אני לא ראיתי".
כזכור, לאחר התיעוד הקודם שפורסם אז, העלו ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני את נושא חילולי השבת בישיבת ראשי הקואליציה, בפניו של ראש הממשלה, שהגיב כי לא ידע על חילולי השבת ועל הפרת הסיכומים עם המפלגות החרדיות. בעקבות כך, הטיל נתניהו את המשימה על הורביץ שנפגש יום לאחר מכן עם ועדת הארבעה, וסיכם עם חבריה הח"כים – כי מעתה, עבודות בשבת יתבצעו אך ורק על פי שיקולי בטיחות לאחר שהם יעברו את אישור ועדת הארבעה.
אלא שמתברר פעם אחר פעם, כי גם ההבטחה הזו לא החזיקה מים וכי השבת ממשיכה להרמס בראש כל חוצות על ידי ממשלת ישראל שהמפלגות החרדיות שותפים לה ומהוות חלק בלתי נפרד מהקואליציה שלה. וכך, למרות העובדה ש'וועדת הארבעה' החרדית המורכבת מהח"כים, יואב בן צור, אורי מקלב, ישראל אייכלר ומיכאל מלכיאלי - הייתה אמורה לדאוג לצמצום עבודות התחזוקה הנעשות בשבת שלא לצורך על ידי רכבת ישראל, באישור משרד התחבורה ומשרד העבודה והרווחה, הכל צחוק וקשקוש.
ובעקבות התיעוד הנוסף משבוע שעבר, וחשוב להדגיש שגם ללא תיעוד הרי שחילולי השבת היו ידועים אלא שהתיעוד הוסיף כותרת לנושא – וחברי הכנסת פועלים לא למען השבת או הדת אלא למען התקשורת – כידוע, הח"כים האמונים על הנושא ביקשו להגיב.
"אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו" אמר מלכיאלי • "מקווה שאף שר או משרד ממשלתי לא עושה בדיקת יציבות לקואליציה על חשבון השבת"  אמר  יואב בן צור • ומי בחר דווקא לשתוק ולהתעלם
חברי ועדת הארבעה הח"כים מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור מגיבים לתיעוד שפורסם המוכיח באופן חי, כי למרות הסיכומים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - חילולי השבת על ידי רכבת ישראל באישור ובחסות ממשלתית - ממשיכים כרגיל.
ח"כ מלכיאלי אומר כי "פניתי כבר אתמול הבוקר לכל הגורמים הרלוונטים בכדי לרענן שוב את ההנחיות של ביצוע עבודות בשבתות, בכדי לא לראות את המראות הללו שוב". מלכיאלי מוסיף ומשגר בדבריו איום: "אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו, אנחנו בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל, ובראשם מועצת החכמים, עקביים בעניין עד הסוף".
יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ בן צור אמר בתגובה כי "מאז שהוקמה ועדת הארבעה משרדי הממשלה לומדים לעבוד בשיתוף פעולה עמנו ואכן צומצמו עבודות תשתית רבות שחלקן אף לא היו ידועות בכלל לציבור". לדבריו, "בכוונתי לבחון האם מדובר בעבודות שאינן בגדר פיקוח נפש ולאור זאת נקבל החלטות אופרטיביות כפי שעשינו עד כה. אני מקווה שאף שר או משרד ממשלתי לא רוצה לבחון או לעשות בדיקת יציבות לקואליציה על חשבון השבת".
מעבר לבן צור ומלכיאלי, השרים והח"כים החרדים התעלמו מחילולי השבת ומההפרה החמורה של הסטטוס קוו והבטחות נתניהו למפלגות החרדיות, והעדיפו שלא להגיב לתיעוד החמור - גם לאחר פניית כלי תקשורת אליהם.
כזכור, בהודעה משותפת של סיעות ש"ס ויהדות התורה שפורסמה לאחר ישיבת סיעה משותפת שעסקה בחילולי השבת, נכתב כך: "לא נסכים להמשך התופעה החמורה בה השבת הופכת ליום התחזוקה של מדינת ישראל. אנו דורשים מראש הממשלה לקיים את ההסכם הקואליציוני, להחזיר את הסטטוס קוו לקדמותו, ולהפסיק מיידית את עבודות התשתית של הרכבת ללא צורך".
עוד נאמר בהודעה: "כן הדבר לגבי תוספת קווים בשבת וחוסר אכיפה של חברות פיראטיות המפעילות תחבורה ציבורית בשבת. הסיעות רואות במצב הנתון הפרה חמורה בהסכם הקואליציוני. לאחר הישיבה עם ראה"מ והשרים הנוגעים בדבר, הדברים יובאו להכרעתם של גדולי ישראל".
אלא שמתברר כי יודע נתניהו נפש עבדיו ובהמותיו. הוא מכיר היטב עם מי יש לו עסק. השבת באופן מוצהר ורשמי ביותר, כמפורסם באתר רכבת ישראל בגדול ובגלוי וכן על ידי משטרת ישראל, חוללה שוב השבת וכן לשבת הבאה רח"ל. למרות האיומים "אל תנסו אותנו", בתגובת חברי הכנסת החרדים לאחר שנחשף התיעוד של עבודות התחזוקה ברכבת ישראל בעיצומה של השבת האחרונה, נתניהו מנסה אותם ועוד איך. וכך מתברר כי למרות האיומים והמשפטים המפוצצים – גם בשבת האחרונה ובשבת הקרובה התקיימו וצפויות להתקיים עבודות תחזוקה באישור משרדי התחבורה והעבודה, זאת למרות התחייבותו החד משמעית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל השרים ישראל וחיים כץ, לצמצם את העבודות שאינן בגדר פיקוח נפש.
יצויין, כי כבר בשבוע שעבר התריעו על כך כולם והחלה פעילות עלובה של הפוליטיקאים בנושא, לפי הידוע, ללא תוצאות.
ביום חמישי הראשון היה אייכלר שפנה לנתניהו במכתב בטענה שחילולי השבת "פוגע במיליוני יהודים"
ח"כ ישראל אייכלר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב שבו הוא כותב: "נחרדנו לשמוע שוב על ביצוע חילולי שבת בפרהסיה בחסות משרדי העבודה והתחבורה והמשטרה בתחנות הרכבת ולאורך המסילות, בלי שום צורך בפיקוח נפש, כאילו אין שבת בארץ ישראל. אנו מוחים על הזלזול בקדושת השבת ומוחים על הפגיעה ברגשותיהם של שומרי השבת, שבלעדיה אין לנו זכות קיום בארץ הקודש.
"אנו פונים אליך כמי שאחראי על מעשי הממשלה כולה ומודע למשמעות השבת לקיומו של עם ישראל ולבטחון ארץ ישראל, ככתוב בתורה ובנביאים ובכתובים ובחז"ל. אנו מבקשים שתקרא לסדר לשר העבודה שנותן את האישורים האלה ושר התחבורה שמבצע את העבודות, בהוראה חד משמעית, להפסיק מיד את מלחמת השבת, באמתלא של "עבודות נחוצות". אין שום היתר לעבודה בשבת, שאין בה פיקוח נפש.
"המשך חילולי השבת הממשלתיים, הם לא רק פגיעה ביהדות המאמינה שבטחון העם והמדינה, תלויים בשמירת השבת. גם מי שאינו מאמין, חייב לדעת שהוא פוגע במליוני יהודים המאמינים בשמירת השבת כבבת עיניהם. לא נוכל להיות שותפים לזלזול הזה מצד ממשלת ישראל.
"אנו דורשים להפסיק מיד את כל ההיערכות לחילולי השבת ח"ו. אויבי השבת מבפנים ואויבי ישראל מבחוץ, מאד ישמחו להפיל את הממשלה, באמצעות מלחמת שבת במחנה ישראל". כתב ישראל אייכלר.
אחר ח"כ ישראל אייכלר שפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשו כי יורה להפסיק את עבודות התשתית המתבצעות ברחבי הארץ מדי שבת, פנו גם חברי ועדת הארבעה במכתב משותף לנתניהו: "עליך להורות על הפסקת עבודות בשבת לחלוטין"
"לכבוד ח"כ בנימין נתניהו ראש הממשלה" כתבו הארבעה. "בשבת הקרובה ובשבת שלאחריה מתוכננות להתבצע עבודות תשתית על ידי רכבת ישראל, בחסות משרד התחבורה ובגיבוי משרד העבודה, בניגוד לסיכומים וההבטחות המושתתות על שמירת הסטטוס קוו ושמירת השבת במרחב הציבורי.
"מדיניות הממשלה המוצהרת והמוסכמת הינה לקדש את קדושת השבת כערך עליון, ולמנוע את היותה של השבת יום ככל הימים.
"אנו פונים אליך מתוקף תפקידך כמי שעומד בראשות הממשלה לדרוש קיום ויישום מדיניות הממשלה המסוכמת, ועל כן עליך להורות על הפסקת עבודות בשבת לחלוטין.
"אנו מבהירים כי לא נוכל לתת יד לשום היתר או הקלה בפגיעה בשבת בכך שעבודות תשתיות ותחזוקה מלכתחילה להעשות ולתבצע בשבת פעם אחר פעם בחסות ובגיבוי משרדי הממשלה המהווה הפרה של מדיניות הממשלה רמיסת שבת קודש ופגיעה באבני היסוד של העם היהודי", מסיימים הח"כים את מכתבם
ולאחר שוועדת הארבעה שיגרה אמש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו היא דורשת ממנו להפסיק לאלתר את עבודות התחזוקה ברכבת ישראל בשבת הקרובה, הבוקר הצטרפו למחאה ראשי הסיעות ב'יהדות התורה'.
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בתגובה כי "משרדי הממשלה שעוסקים בעניין הזה פועלים באופן חמור תוך פגיעה בשבת קודש, ואנחנו נצטרך להביא את חומרת הדברים לפני גדולי התורה ולקבל החלטה. לא יתכן שיהתלו בנו כאן. הם גם מהתלים בנו וגם פוגעים באופן חמור בשבת קודש ואנו נצטרך לחשב את צעדינו".
סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר אמש בתגובה כי "לא יתכן שהשבת תחולל בריש גלי שבת אחר שבת למרות ההבטחות החוזרות ונשנות, היהדות הנאמנה דורשת להפסיק אחת ולתמיד את המדינות הקלוקלת הרומסת את השדבת בריש גלי, כשמתוכננים עבודות תשתית בכוונה תחילה לשבת, למרות שאינם נחוצות כלל וכלל, ואין ביניהם לפיקוח נפש מאומה".
גם שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מחה נמרצות על "הכוונה להביא שוב לחילול שבת בפרהסיה באמצעות עבודות התשתית לרכבת ואמר כי קול זעקת השבת צריכה להרעיש עולם ומלואו וכי הכאב על הפגיעה בשבת קדשנו על דבר שאפשר למנוע אותו – פוצעת כל לב יהודי".
בשיחה משותפת שקיים ליצמן עם שר הפנים והפריפריה אריה דרעי, סיכמו השניים כי "הנציגות החרדית לא תשלים עם המצב הנוכחי בו כל כמה שבועות אנו מתעוררים שוב לדיווחים על חילול שבת ממשלתי למרות הסיכומים הברורים והמפורשים שהדבר לא יחזור".
ביומונים החרדים נכתב ביום שישי בבוקר כי "הוחלט כי הנציגות החרדית תפנה לראש הממשלה נתניהו להעמידו על חומרת הדבר, כי עצם העובדה שאנו נדרשים שוב ושוב לענין כה כואב ופוגע כחילול שבת בפרהסיה רח"ל – מהווה פגיעה בשותפות הקואליציונית, תוך הפרה ברורה של מה שסוכם על דעת ראש הממשלה והשרים הנוגעים לדבר".
אלא שגם אחרי כל המלל הזה, שחוזר על עצמו פעם אחר פעם באותו מתכונת ללא תוצאות, הכל נותר כשהיה. לדאבון לב לא הוצג הישג כל שהוא, והשבת חוללה רח"ל באופן מחפיר וככל הנראה עד שנתקרב לבחירות נמשיך לשמוע ולדווח על חילולי השבת רח"ל, ורק לדמיין שבעבר הפילו ממשלות על דברים פחותים מאלו. ד' ישמור ויציל עד להיכן הגענו ולאיזה שפל של קרירות הידרדרנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.