רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 במאי 2017

המיסמך המרטיט שהגיע במייל האדום חושף את התוכנית הכוללת: היעדים הסופיים עד 2025 - שמונים אחוז מתלמידי חב"ד המשיחיסטים יילמדו לא בישיבות קטנות רגילות אלא במוסדות 'תורה ומלאכה' בהנהלת בנו של יוסף יצחק וילשאנסקי!

לכל הקוראים האינטלגנטים בעלי חשיבה עצמאית וחוש ביקורת מחסידי חב"ד.

אנו מביאים לכם כאן היום מסמך שערך איש מקצוע עבור ישיבת 'אהלי תמימים' בכפר חב"ד כדי לבדוק את מערכת הישיבות קטנות בחב"ד ויכולות שיפור עבורן, לפי מבנה בתי הספר ותלמודי התורה.

מתוך המיסמך המרתק לכשעצמו, מתגלה פן משמעותי מאד שהתגלה לכותב המיסמך לאור נתונים שקיבל ממשרד החינוך ולפיו שימו לב: התוכנית של גיוס בחורי חב"ד שחתום עליו יוסף יצחק וילשאנסקי הוא רק קצה הקרחון! המטרה הסופית היא שרוב מוחץ של בחורים שמגיעים מבתים משיחיסטים לא ילמדו עד שנת 2025 בישיבה רגילה אלא ילמדו כולם במוסדות של 'תורה ומלאכה'. כלומר מוסדות שבהם אין לימוד גמרא, אין חינוך להפוך לבן תורה אלא רק לעובד מלאכה שיתגייס בבוא העת לצבא ויהפוך לאזרח טוב במדינת ישראל.

העובדה הזו מלמדת כי למעשה גיוס הבחורים כיום הוא רק חלק מכלל התוכנית. מדובר כאן במהלך כולל להוריד את חב"ד מכלל הציבור החרדי ולהפוך אותה ליחידה עצמאית שאחריה כבר יבואו הספרדים, חלק מציבור החסידי הכללי וינגוס עמוק בישיבות הליטאיות שהם ישארו האליטה השלטת ומהם ייצאו תלמידי החכמים והרבנים והפוסקים.

המסמך הזה אמור לצמרר כל אדם חסיד חב"ד שחושב טיפה קדימה מה בעצם עומד לקרות כאן.

במייל האדום אנו מקבלים גם ביקורת, הפעם אנו רוצים קצת לחלוק עמכם את הביקורת. חלק מהביקורת טוענת כי אנו פשוט מגזימים. נכון, כותבים לנו, הוכח כי האמת איתכם וההסכם היה בלוף אחד גדול וכל בחור מגוייס מייד כשמגיע לארץ. נכון הוכח כי ישיבת צפת עובדת בשיטתיות לטרפד 'פטורים' לבחורים ולשכנע שיותר משמונים אחוז יתגייסו, נכון הפגישה של הבחור בצבא יוצרת דמות חדשה. אך מכאן ועד הרס חב"ד, מכאן ועד שמד וכדומה הדרך רחוקה.

על כך אנו עונים לכם דבר מאד פשוט:

באחד מישיבות של מועצת גדולי התורה שהיתה לאחר הכנסיה הגדולה משנת תש"מ, למי שלא זוכר זו היתה הכנסיה הגדולה האחרונה שחתמה את הגולל על מעמד כביר זה וגם זה רק בגלל פוליטיקה מושחתת של רבותיו של נתי גרוסמן. באותה כנסיה הגיע מכתב ששלח האדמו"ר מלובאוויטש וחלק מהמכתב שלו היה על איסור החזרת שטחים. נאמני בובות נתי גרוסמן בגלגולם הקודם לא נתנו למנהלי האסיפה הרב אברומוביץ, הרב ברוך שמעון שניאורסון וכד' להקריא את המכתב. בעקבות הדברים היתה ישיבת מועצת שהוביל בעל הלב שמחה מגור ובמהלכה מחה נמרצות נגד אלו שלא הרשו להקריא את מכתבו של האדמו"ר מלובאויטש, ואז קם אחד השונאים שלקח איתו איזה אדמור שלא נזכיר שמו מכיוון שהוא כבר לא בין החיים ובהתרפסות אמר כי כל האיומים של הלובאויטשר על הסכנה בהחזרת שטחים זה גוזמאות והפחדות ולא קרה כלום עם יחזירו כמה שטחים.

הלב שמחה כדרכו אמר רק משפט אחד ויחיד: איזהו חכם הרואה את הנולד.

אגב מאותה מועצת גדולי התורה למדתי כי יש הרבה אנשים חנפנים ושקרנים שמבחוץ נראים לאוהבים ומבפנים הם אוייבים ועוד חזון לפעם אחרת לפרסם זאת.

המצב היום של בחורי חב"ד הוא הרבה יותר גרוע ולא ראיית הנולד. הוא מצב עובדתי שרק מטומטם או אדם מושחת לא רואה אותו. לוקחים קהילה ענקית ובלי כל מצפון מכווננים אותה לאבדון. וכולם שותקים. השותקים נחלקים או למטומטמים, או למשוחדים, או באמת לאידאליסטים שבאמת רוצים שחב"ד תהפוך לעוד תנועה דתית לייט כמו המזרחי.

כל זמן שרבני חב"ד לא יתעוררו העגלה תמשיך להתדרדר. אנו יודעים שהם כן יתעוררו אך הם יתעוררו בדיוק כמו שמדינת ישראל התעוררה אחרי עשרים שנות אינטיפאדה ואלפי הרוגים.

חבל להתעורר מאוחר. כדאי להתעורר עכשיו ולהוקיע את הצמד וילשאנסקי והבלין ולהחזיר את חב"ד למקומה בחברה החרדית כציבור שלומדים תורה ויודעים את תפקידם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.