רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 במרץ 2017

זעזוע רב בציבור החרדי על השתתפות המחבלים במופעי פריצות ותערובת

מאת טוביה גרוסמן - מרכז החדשות

זעזוע רב בציבור החרדי על מחאות כת הפלג בעת המרתון. בציבור החרדי שאינם חשופים לדברים הללו, רק כעת הבינו במה מדובר ומה כולל אופי המרתון, ונחרדו מאוד מהדבר. כזכור, אנשי כת הפלג יצאו להפגין במרתון ירושלים, בתוך המרתון עצמו. על המדרכות עמדו אנשי הכת במשך שעות, באמתלא של הפגנה, וצפו במופע הפריצות הנוראי, בהם רצים פרוצים ופרוצות בלבוש ערטילאי, ולא בושו כלל מהענין.

כפי שפורסם, הם גם התערבו בין הפרוצות, שחלקן הצטלמו איתם למזכרת. (כמובן איננו יכולים להביא את התמונות והסרטונים מהמחזה המביש, אך אנשי הכת בעצמם שלחו מקצת מזה בלא חשש). תחת להתמלא בושה מהמעשה הנורא שעשו, אנשי הכת מחציפים פניהם ומצדיקים זאת, אכלה ומחתה פיה ואמרה לא פעלתי און.

אישי חינוך מביעים זעזוע עמוק מהדבר, כאשר הם מציינים כי מלבד עצם המעשה, אין ספק שזה משפיע על העתיד של הבחורים הצעירים הללו, ורושם הדבר הנחרט בנפשם יביא מיד לירידה ברמה הרוחנית של מה שהיה בהם.
תלמידי מרן הרב שך זצוק"ל מזכירים את התבטאויותיו כנגד פעילות חב"ד להניח תפילין לאנשים ברחובות פרוצים, כאשר התבטא ואמר כי גם אם פעילותם חיובית, הרי שלשלוח בחורים למקומות טומאה לשם כך הוא מעשה חסר אחריות. על אחת כמה וכמה, כאשר נשלחים הצעירים לצורך פוליטי בלבד, (מה גם לאחר ההתקפלות לברקת שלא לשבש את המרתון, ואינו אלא להראות כביכול הם מקיימים את מה שאמרו).
כפי שצויין, בעוד אנשי הפלג הגיעו "למחות" בתוככי המצעד והתחככו ברצים וברצות שם, הרי שאנשי העדה"ח ונטורי קרתא שכרתו ברית עם כת הפלג, ובתקופה האחרונה אף מנסים לחקות את הכת ברעיונות הקיצוניים והמוזרים שהם ממציאים חדשות לבקרים, הם לא הסכינו עד כדי כך, אך כן שיתפו פעולה והפגינו בריחוק מקום מהמצעד, אלא שגם לשם הגיעו רק אנשים מבוגרים ולא בחורים צעירים.
גורמים בעדה"ח מתחילים כבר בחשבון הנפש על מה שגרם להם חיבורם עם כת הפלג, כאשר הם רואים עד היכן הם בעצמם שונים כבר ממה שהיו לפני כמה שנים. הדבר בא לידי ביטוי היום, כאשר למרות ההפגנה המשותפת עם כת הפלג הצפויה בשבוע הבא, הם נמנעו כעת מלצאת להפגין עמהם יחדיו, וערכו את ההפגנות במקומות הרגילים, ובמכוון בשעה אחרת מזו שקבעו בכת.
כפי שדווח, גם בהפגנה היום חלה התדרדרות נוספת של כת הפלג, שהולכים וחוצים קוים נוספים כל העת. התפרסמו תיעודים של מפגינות מהפלג הפועלות לצד המפגינים ונלחמות בשוטרות, ומשמשות גם כצלמי האירוע. מתברר כי לאחר שהרסו אנשי הכת את דמותו של בן הישיבה, הם הורסים כעת את צניעות בנות ישראל. 
רבנים ששמעו את דבר האירועים הגיבו, "מתברר שוב כי ממשיכיהם הטבעיים של הראי"ה קוק והרב חרל"פ, מגיעים גם הם למחוזות קודמיהם אנשי המזרחי. תחילת הכל היה דיבורים על 'ערכים נעלים' חדשים, ובהמשך דגלו בשיטת 'המטרה מקדשת את האמצעים', ולבסוף הגיעו לפריצת הגדירות עד להפקרות ופריצות. כך גם הממשיכים הללו, בסוף מגיעים אל אותם מקומות. פלא הדבר על כך שבעדה"ח שהם ממשיכי דרכו של מרנא הגרי"ח זוננפלד זיע"א משתפים פעולה עם אלו שבאים מהצד הנגדי, והתוצאות כעת מדברות בעד עצמם. אולי כעת הם כבר יבינו זאת".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.