רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 7 במרץ 2017

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום *שלישי ט' אדר התשע"ז*


מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הקונטרס החדש לפורים  *דברי הפורים* לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. לאחר קריאת המגילה, כורכה כולה ומניחה לפניו. ומברכין ברכת "הרב את ריבנו" וכו' (שו"ע או"ח סי' תרצב).

ב. כתב האבודרהם, שתקנו בברכה זו ששה לשונות כנגד ששה מישראל שנלחמו בעמלק. הרב את ריבנו על ידי יהושע שנאמר "ויחלש יהושע את עמלק ואת עמו לפי חרב". והדן את דיננו" על ידי אהוד בן גרא בן הימיני שהרג את עגלון מלך מואב והיו עימו עמון ועמלק שנאמר "ויאסוף אליו את בני עמון ועמלק וילך ויך את ישראל", וכתוב "ויקם ה' להם מושיע את אהוד בן גרא". והנוקם את נקמתנו על ידי גדעון שנאמר שם "וכל מדין ועמלק ובני קדם נאספו יחדיו". והנפרע לנו מצרנו על ידי שאול שנלחם בעמלק. והמשלם גמול לכל אויבי נפשנו ע"י דוד בצקלג שנאמר שם "והעמלקי פשטו אל נגד ואל צקלג". והחתימה הנפרע לעמו ישראל מכל צריהם כנגד הנס של מרדכי ואסתר. הא-ל המושיע לימות המשיח עכ"ל.

ג. מובא ברבנו האר"י הקדוש זצוק"ל נוסח ברכה האחרונה של המגילה היא חמשה מטבעות ואלו הם הרב את ריבנו והדן את דיננו וכו', והם כנגד ה' גבורות הנודעות אשר על ידיהם יריב את ריבנו וידין את דיננו כי בהם תלוין הדין והנקמה (עיין שער הכוונות ריש ענין פורים דף קט).

ד. הנה במגילת אסתר נאמר חמישה פעמים "פורים":
א. "על כן קראו לימים האלה פורים" (ט, כו)
ב. "וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים" (ט, כח)
ג. "לקים את אגרת הפורים" (ט, כט)
ד. "לקיים את ימי הפורים האלה בזמנם" (ט, לא)
ה. "ומאמר אסתר קיים דברי הפורים האלה" (ט, לב).
ואפשר לבאר ולומר, דהנה בפורים הדור קבלוה בימי אחשורוש (שבת פח) וזה היה זמן של קבלת התורה ממש, ולכן בזכות חמישה חומשי תורה שקבלו על עצמם עליהם ועל זרעם, נתן לנו הקב"ה ‏את פורים, וזה מה שנאמר חמישה פעמים פורים כנגד חמישה חומשי תורה שקבלו על עצמם בפורים.

 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*סוכה, פרק ד' משנה ג':*
עֲרָבָה שִׁבְעָה כֵּיצַד, יוֹם שְׁבִיעִי שֶׁל עֲרָבָה שֶׁחָל לִהְיוֹת בַּשַּׁבָּת, עֲרָבָה שִׁבְעָה, וּשְׁאָר כָּל הַיָּמִים שִׁשָּׁה:

*סוכה, פרק ד' משנה ד':*
מִצְוַת לוּלָב כֵּיצַד, מוֹלִיכִין אֶת לוּלְבֵיהֶן לְהַר הַבָּיִת, וִהַחַזָּנִין מְקַבְּלִין מֵהֶן וְסוֹדְרִין אוֹתָן עַל גַּב הָאִצְטְבָא, וְהַזְּקֵנִים מַנִּיחִין אֶת שֶׁלָּהֶן בַּלִּשְׁכָּה. וּמְלַמְּדִים אוֹתָם לוֹמַר, כָּל מִי שֶׁמַּגִּיעַ לוּלָבִי בְיָדוֹ, הֲרֵי הוּא לוֹ בְמַתָּנָה. לְמָחָר מַשְׁכִּימִין וּבָאִין, וְהַחַזָּנִין זוֹרְקִין אוֹתָם לִפְנֵיהֶם. וְהֵן מְחַטְּפִין וּמַכִּין אִישׁ אֶת חֲבֵרוֹ. וּכְשֶׁרָאוּ בֵית דִּין שֶׁבָּאוּ לִידֵי סַכָּנָה, הִתְקִינוּ שֶׁיְּהֵא כָל אֶחָד וְאֶחָד נוֹטֵל בְּבֵיתוֹ:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.