רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 23 בינואר 2017

כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום שני כה' טבת התשע"ז מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הקונטרס החדש לימי השובבי"ם *אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה*

לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. מובא בסידור רבנו שבתאי וזל"ק, תקנו להתענות ארבעים יום לתקן קרי ש"ז לבטלה הנק' שוחטי ילדים, בסדר פרשיות מן שמות עד משפטים רמז לטפת קרי אדם הראשון שיצאה ממנו, ונתקנו בגלות מצרים. ולא נגמר להתתקן עד שקיבלו ישראל התורה, כי הנה אדם הראשון חטא בק"ל שנה בשז"ל ונתגלגלו הניצוצין בדור המבול לתקנם, ואדרבא השחיתו זרעם. ואח"כ בדור הפלגה גם כן נתקלקלו, ואח"כ בסדום גם כן נתקלקלו עד שהוצרכו להתגלגל באותן שהיו במצרים, והיו נצרפים על ידי כל הבן הילוד עד דור המבול שנמוחו ושועבדו בחומר ובלבנים נגד דור הפלגה. וגם אדם חטא בגזל וע"ז ודינין, ונגד זה באו דור המבול לתקנם ואדרבא חטאו בגזל, ודור הפלגה באו לתקן וקלקלו בע"ז וסדום בדייני שיקרא (שם, חלק ב דף כז.).

ב. עוד מובא ברבותינו הקדושים זצוק"ל, שצריך להתענות פ"ד ימים רצופים כנגד שם של מ"ב, וכך מביא רבנו האר"י הקדוש זצוק"ל בשער רוח הקודש, וכן הוא גם כן בשער היחודים (ענף ג, פ"ד) דהיה מנהג קדום להתענות ארבעים יום, אלא שרבנו האר"י הוסיף וכתב שצריך להתענות פ"ד ימים עבור פגם היסוד, ולכן כתב דיתענה ארבעים יום הנ"ל ויוסיף עוד ארבעים וארבע תעניות.

ג. הנה מובא בספר שני לוחות הברית לרבנו השל"ה הקדוש זצוק"ל וזל"ק, (פרשת שמות, הקדמה תורה שבכתב שובבי"ם ת"ת) הנני כולל כל הפרשיות אלו בסוג אחד, יען כי מישך שייכי להדדי בשנת העיבור שדרך ישראל להתעורר בהם בדרכי תשובה ביתר שאת כמוזכר בדברי הקדמונים והאחרונים, והנה רובם הזכירו פרשיות שובבי"ם לבד, והבאים אחריהם הוסיפו עוד ביתר שאת עוד גם כן פרשיות ת"ת, והמוסיף בתשובה יוסיפו לו עוד מן השמים, על כן אני קורא שם לדרוש הגדול הזה הכולל פרשיות אלו שובבי"ם ת"ת.

פרשת שמות - מענין גלויות וסיגופים של ישראל - "וימררו את חייהם בעבודה קשה" וגו' (שמות א, יד) היה למירוק וזיכוך, והיא התשובה הנגלית.
פרשת וארא - שם יתבאר התשובה שהיא בלב שלם, שהיא מידת אמת.
פרשת בא - שם יתבאר ענין העבודה.
פרשת בשלח - שם יתבאר עניין התפילה.
‏פרשת יתרו - שם מתן תורה.
פרשת משפטים - שם מתן הדינין.
פרשת תרומה - שם נדבת הלב הנכללת בצדקה.
פרשת תצוה - בעשיית בגדי כהונה לאהרון איש חסיד, שם יתבאר גמילות חסדים.
וסימנא מילתא כי אלו התיבות של שובבי"ם ת"ת רומזים לארבע חומות תשובה, תפילה, צדקה ותורה. כי שובבים רמז ל"שובו בנים שובבים" (ירמיה ג, יד) ובמה? בתיבת ת"ת, ראשי תיבות ת'שובה ת'פילה וגם ראשי תיבות ת'למוד ת'ורה וגם תיבת ת"ת הוא לשון נתינה, הרומז לצדקה.

 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*יומא, פרק ג' משנה יא':*
וְאֵלּוּ לִגְנַאי, שֶׁל בֵּית גַּרְמוּ, לֹא רָצוּ לְלַמֵּד עַל מַעֲשֵׂה לֶחֶם הַפָּנִים. שֶׁל בֵּית אַבְטִינָס לֹא רָצוּ לְלַמֵּד עַל מַעֲשֵׂה הַקְּטֹרֶת. הֻגְרַס בֶּן לֵוִי הָיָה יוֹדֵעַ פֶּרֶק בַּשִּׁיר וְלֹא רָצָה לְלַמֵּד. בֶּן קַמְצָר לֹא רָצָה לְלַמֵּד עַל מַעֲשֵׂה הַכְּתָב. עַל הָרִאשׁוֹנִים נֶאֱמַר, זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה. וְעַל אֵלּוּ נֶאֱמַר, וְשֵׁם רְשָׁעִים יִרְקָב:

*יומא, פרק ד' משנה א':*
טָרַף בַּקַּלְפִּי וְהֶעֱלָה שְׁנֵי גוֹרָלוֹת. אֶחָד כָּתוּב עָלָיו לַשֵּׁם וְאֶחָד כָּתוּב עָלָיו לַעֲזָאזֵל. הַסְּגָן מִימִינוֹ וְרֹאשׁ בֵּית אָב מִשְּׂמֹאלוֹ. אִם שֶׁל שֵׁם עָלָה בִימִינוֹ, הַסְּגָן אוֹמֵר לוֹ, אִישִׁי כֹהֵן גָּדוֹל, הַגְבֵּהַּ יְמִינְךָ. וְאִם שֶׁל שֵׁם עָלָה בִשְׂמֹאלוֹ, רֹאשׁ בֵּית אָב אוֹמֵר לוֹ, אִישִׁי כֹהֵן גָּדוֹל, הַגְּבֵּהַּ שְׂמֹאלְךָ. נְתָנוֹ עַל שְׁנֵי הַשְּׂעִירִים וְאוֹמֵר, לַה' חַטָּאת. רַבִּי יִשְׁמָעֵאל אוֹמֵר, לֹא הָיָה צָרִיךְ לוֹמַר חַטָּאת, אֶלָּא לַה'. וְהֵן עוֹנִין אַחֲרָיו, בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.