רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 במאי 2016

"הפסקת אש" בישיבת הורדנא באשדוד בין פלג הרב שמידע לפלג הרב רוזנבלט - לבין: "שהגר"ש יחזיק את גרודנא מהעודפים שנשאר לו מהפלס"

מאת מרכז החדשות

לאחר סכסוך ארוך ומתמשך והתקפות קשות בין שני המחנות הניצים בישיבת הורדנא באשדוד, כעת הוחלט בין הצדדים על הפסקת אש בין המחנות.

בישיבה שהתקיימה בליל שישי השתתפו נציג מצד ישיבת הרב שמידע "הורדנא הישנה", ונציג מצד הרב רוזנבלט היא "הורדנא החדשה", ויעקב לבין מנכ"ל יתד והפלס בעבר, שהוא מסייע במשך השנים לישיבת הורדנא באשדוד וכיום מסייע באחזקת 2 הישיבות.

ע"פ מידע הנפוץ בין חברי הקהילה באשדוד, יעקב לבין הודיע לנציג ה' שמידע כי עליהם להשלים עם קיומה של ישיבת ה' רוזנבלט ובמידה והרדיפות וההשמצות כנגדה יימשכו הוא יפרוש מניהול ישיבת הרב שמידע,  איום שמשמעותו סגירת הישיבה.

בתגובה ביקש נציג ה' שמידע שרשמי ישיבת הרב רוזנבלט יפסיקו למשוך אליהם בחורים מהורדנא הישנה ושלא יפתחו בשנה הקרובה שיעור א', והוחלט לקבל את בקשתו (הרוזנבלטים טוענים שיש להם כל מיני אפשרויות איך להתגבר על האיסורים שהסכימו עליהם, כגון מעבר לישיבת רוזנבלט דרך ישיבה שלישית, וכנ"ל קבלת בחורים מישי"ק ישירות לשיעור ב', וכפי שלא קיימו התחייבות קיימת דומה עד היום).

סעיף אחד בהסכם קובע כי הגר"ש אוירבך לא יורשה להתערב בסכסוך ולהביע דעתו, מאחר והוא שייך לצד של הרב שמידע.

עוד הודיע לבין וכך הוסכם, כי ההרכב הזה (כלומר, לבין ו2 נציגי הצדדים) הוא בלבד יהיה המוסמך להכריע בויכוחים עתידיים, והתערבות של גורמים נוספים כולל כזו של הגר"ש אוירבך תביא במיידי לפרישתו של לבין מניהול הישיבה, לדברי מקורבים לישיבות אמר לבין: "שהגר"ש יחזיק את גרודנא מהעודפים שנשאר לו מהפלס".
כל זה כאמור על פי מידע הנפוץ בקהילה באשדוד ונמסר לנו ע"י חברים משם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.