רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 6 במאי 2016

'חכם מישחק' - מיהו יצחק יוסף? פרק א'

מאת: לשם שמים - להעביר גלולים מן הארץ

שלום וברכה

ראשית אציג את עצמי
למדתי כמה שנים בישיבת חזון עובדיה ואני ממכריו הקרובים ביותר של ה"רב" יצחק יוסף
מה שכואב לי זה שישנם אנשים שמנסים לעשות איזה השוואה בין מרן מלכא זצ"ל לבין בנו  שרדיפת הכבוד והשררה הפילה אותו יחד עם חלק מאחיו, רחוק רחוק מהעץ.
אם אתחיל לספר על האדם המסוכן הזה יקח לי כמה ימים רצופים ולא אסיים, אבל לנוכח הרושם המוטעה שנוצר עליו בעיני חלק תמים בציבור, לפוטרו בלא כלום אי אפשר.
לכן אחלק זאת בקצרה לכמה פרקים לפי נושאים כפי שיותיר לי הזמן מעת לעת.

פרק א –  בור ועם הארץ
יצחק יוסף, (או כמו שנוהגים לכנותו בישיבה "חכם מישחק") הינו אדם שמידת הכבוד והגאווה עלתה לו על כל גדותיה האפשריים, ניתן לומר שמימות ירובעם לא היה נפוח בגאווה כזה.
אבל מילא ירובעם שהיה תלמיד חכם מופלג ואפילו הקב"ה רצה בו בחזרה, אבל מיודעינו חכם מישחק הינו עם הארץ גמור, אינו יודע ש"ס ומקורות הלכה, במו עינינו ראינו איך כותב את האינציקולפודיה החלולה "ילקוט יוסף", וכך היה:
היה נכנס לבית המדרש עם כוס קפה מהביל בידו הימנית, ומחשבו ביד שמאלו, לידו היו כמה ספרים בצורה קבועה והם יביע אומר ציץ אליעזר ועוד כמה ספרי אחרוני זמנינו המסכמים ופורשים את הסוגיות, מעולם לא פתח גמרא לימוד משורש הסוגיא, רק לאחר שפתח את הספרים הנ"ל הבין מי נגד מי ועשה סיכום מי מתיר ומי אוסר והחל להעתיק מהספרים הנ"ל ישירות למחשבו את מקורות ההלכה ואח"כ מדברי אביו והחולקים בו, וקונה את הדברים בשינוי... כך היה דבר יום ביומו.
משבאו תלמדי הישיבה לשואלו בגמ' מהנלמד בחומר לא ידע מה הם שחים, היה תמיד שגור על לשונו רק גמ' אחת בע"פ, זאת של מסכ' שבת דף ג' "בר פחתי לא אמינא לך כי קאי רבי בהא מסכתא לא תשייליה במסכתא אחריתי דילמא לאו אדעתיה דאי לאו דרבי גברא רבה הוא כספתיה דמשני לך שינויא דלאו שינויא הוא" אבל את המשך הגמ' שכח לצטט, שמי שבאמת גברא רבה יודע תמיד לענות היכן ששואלים אותו: "השתא מיהת שפיר משני לך"
ובכן זאת חצי הגמ' היחידה שאותה שינן בע"פ, כל השאר היה יודע רק בתוך בליל החומר שהיה מכין לשיעורים שלו.
ואכן כך שמענו מאחד מראשי ישיבת פורת יוסף וכך גם אנו עדים, שכל מי שמצוי בסוגיא היטב מהגמ' ראשונים ואחרונים בעיון, ולאחר מכן פותח ילקוט יוסף, לא יודע אם לצחוק או לבכות...
אני מציע לכל אחד ואחד מכם שמטיל ספק בדברי, למצוא שעת כושר ולגשת אל ה"רב" הנ"ל ולהציג בפני שאלה פשוטה ביותר בגמ' סדר נזיקין או בכל מסכת אחרת מה שאינו נוגע להלכה ממש המובאים בספריו ובשיעוריו המטופשים ומלאי הלשה"ר והרכילות, קחו מסכת נידה, יבמות, הוריות, נזיר וכן על זה הדרך ותשאלו אותו שאלה של הגמ' עצמה אפילו, תווכחו לדעת שהוא יסתכל עליכם כאילו נפלתם לו מהירח או משהו כזה, הוא פשוט לא יבין על מה אתם מדברים...
קצר הזמן וקצרה היריעה מלהכיל, ועוד חזון (עובדיה) למועד בפרקים הבאים בעז"ה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.