מאת בן תורה
הנה לא היה נדרש ולא מן הראוי להסביר ל'אדם השפוי' מה היא הזוית השפויה כי א"כ 'שטוי' יחשב שמו...
אבל, נוצר מצב בו ישנו פלג שלם שאינו שפוי ובו רב חלק האויל על חלק המשכיל.
נשאל את 'האדם השפוי' כמה שאלות הדורשות תשובות מאנשים שפוים.
א .לפני שההתקפה חסרת ישע נגד מרנן ורבנן שליט"א הייתה לחם חוקו של האדם השפוי והנאור, דגל המלחמה הייתה כי היות וישנה מחלוקת כבית שמאי ובית הלל ובית שמאי בכחם לחלוק אף על בית הלל...
היינו ראש הפלג הוא נצר לבית קדושים.. הלא הוא 'בית שמאי',
המאבק החל באידיאליה צרופה בגיבובי דמוקרטיה, חופש ביטוי, ומחלחמת דיחוי..
('דמוקרטיה' אגב הוא דבר הנוגד את ההשקפה התורתית המחלטת שהולכים אחר רוב בי"ד)
ה'אדם השפוי' היה צריך לנשוא על נס דגל הפלג את המאבק למען קיום דברי בית שמאי, ??
להיכן סטה לו מן הדרך המאבק הנודע.
(אינני מבין בנסתרות.. אבל אולי הר"א דוייטש טוען לבעלות על בית מדרשם של בית שמאי,משא"כ בית הפלג.. )
ב. גרורות הפלג השוכנות בין הרי הדיונות שבדרום, החלו במאבק צרוף נגד מרן הגראי"ל שליט"א על הדרת הישיבה לבאר יעקב...
דומני למעט את הרמ"מ שולזינגר , לא היה אחד שהתנגד לפילוג הישיבה למען השקט והשלום.
אז היכן מצא לו 'האדם השפוי' דוגמאות מן העבר הלא רחוק וכל גדולי הדור דאז כולל הגריש"א ראו זה צורך השעה ולא מיחו.
אז יבוא לו האדם השפוי ויקרא תיגר על מרן הגראי"ל שליט"א.
ג. האדם השפוי ישכיל להבין שאין כאן שני דרכים בחוקי המלחמה..
מסלולי גיוס וכדו' אינם נדחים במלחמות ופסטיבלי פלוגות מחבלים למינהם..
כידוע בזמנו שיצא מכתב נגד שירות אזרחי מרן הגריש"א ולהבדלח"א מרן הגראי"ל לא חתמו על מכתב זה. וזה משום שבשפיותם וגדלותם ראו כי עיקרי המאבק הוא בבית המחוקקים פנימה.
ד. אילך אדם שפוי.. פלסנר ושקד היו מתפארים בלוחמי אריות הים המוכנים לצעוד אל המוות כולל המוות למות בעד מנהיגם..אז אנה ממך אל תתן להם לקרב את גיוס בנינו ליחידות העילית.
ה. בשיקול מתמטי שכל ילד יודע, תחילתו של מאבק שפוי נישא בחישוב רווח מול הפסד.
היטיב להגדיר זאת אחד מהכותבים בשבועונים 'ביומים של הפגנות עשו נזק של שלושה חודשי שתדלנות.' אז כנראה שהאדם השפוי לא למד חשבון בחיידר.. אולי צדק בעצם זה הרי נכלל בלימודי ליב"ה ...
נכון!! כולנו נצא למלחמה ביום שרבותינו שליט"א יורו על כך.
אבל, אין לנו לשחק ללהט החרב המתהפכת כל עוד ובחוץ מתנהל לו 'קרב סכינים'.
היושבים בין כתלי בית המדרש ישכנו עצמם אך ורק שם, לא בין כותלי כלא 6 וכתלי קנאותו של פנחס.. עושה מעשי זמרי ומבקש ליטול שכר כפנחס ..זה כלל היוצר את אם כל הסתירות.
נמשיך לילך לאורם של מרנן ורבנן שליט"א מפני כבודה של התורה. ולמען ידעו דור אחרון מי הוא באמת 'האדם השפוי'.
הנה לא היה נדרש ולא מן הראוי להסביר ל'אדם השפוי' מה היא הזוית השפויה כי א"כ 'שטוי' יחשב שמו...
אבל, נוצר מצב בו ישנו פלג שלם שאינו שפוי ובו רב חלק האויל על חלק המשכיל.
נשאל את 'האדם השפוי' כמה שאלות הדורשות תשובות מאנשים שפוים.
א .לפני שההתקפה חסרת ישע נגד מרנן ורבנן שליט"א הייתה לחם חוקו של האדם השפוי והנאור, דגל המלחמה הייתה כי היות וישנה מחלוקת כבית שמאי ובית הלל ובית שמאי בכחם לחלוק אף על בית הלל...
היינו ראש הפלג הוא נצר לבית קדושים.. הלא הוא 'בית שמאי',
המאבק החל באידיאליה צרופה בגיבובי דמוקרטיה, חופש ביטוי, ומחלחמת דיחוי..
('דמוקרטיה' אגב הוא דבר הנוגד את ההשקפה התורתית המחלטת שהולכים אחר רוב בי"ד)
ה'אדם השפוי' היה צריך לנשוא על נס דגל הפלג את המאבק למען קיום דברי בית שמאי, ??
להיכן סטה לו מן הדרך המאבק הנודע.
(אינני מבין בנסתרות.. אבל אולי הר"א דוייטש טוען לבעלות על בית מדרשם של בית שמאי,משא"כ בית הפלג.. )
ב. גרורות הפלג השוכנות בין הרי הדיונות שבדרום, החלו במאבק צרוף נגד מרן הגראי"ל שליט"א על הדרת הישיבה לבאר יעקב...
דומני למעט את הרמ"מ שולזינגר , לא היה אחד שהתנגד לפילוג הישיבה למען השקט והשלום.
אז היכן מצא לו 'האדם השפוי' דוגמאות מן העבר הלא רחוק וכל גדולי הדור דאז כולל הגריש"א ראו זה צורך השעה ולא מיחו.
אז יבוא לו האדם השפוי ויקרא תיגר על מרן הגראי"ל שליט"א.
ג. האדם השפוי ישכיל להבין שאין כאן שני דרכים בחוקי המלחמה..
מסלולי גיוס וכדו' אינם נדחים במלחמות ופסטיבלי פלוגות מחבלים למינהם..
כידוע בזמנו שיצא מכתב נגד שירות אזרחי מרן הגריש"א ולהבדלח"א מרן הגראי"ל לא חתמו על מכתב זה. וזה משום שבשפיותם וגדלותם ראו כי עיקרי המאבק הוא בבית המחוקקים פנימה.
ד. אילך אדם שפוי.. פלסנר ושקד היו מתפארים בלוחמי אריות הים המוכנים לצעוד אל המוות כולל המוות למות בעד מנהיגם..אז אנה ממך אל תתן להם לקרב את גיוס בנינו ליחידות העילית.
ה. בשיקול מתמטי שכל ילד יודע, תחילתו של מאבק שפוי נישא בחישוב רווח מול הפסד.
היטיב להגדיר זאת אחד מהכותבים בשבועונים 'ביומים של הפגנות עשו נזק של שלושה חודשי שתדלנות.' אז כנראה שהאדם השפוי לא למד חשבון בחיידר.. אולי צדק בעצם זה הרי נכלל בלימודי ליב"ה ...
נכון!! כולנו נצא למלחמה ביום שרבותינו שליט"א יורו על כך.
אבל, אין לנו לשחק ללהט החרב המתהפכת כל עוד ובחוץ מתנהל לו 'קרב סכינים'.
היושבים בין כתלי בית המדרש ישכנו עצמם אך ורק שם, לא בין כותלי כלא 6 וכתלי קנאותו של פנחס.. עושה מעשי זמרי ומבקש ליטול שכר כפנחס ..זה כלל היוצר את אם כל הסתירות.
נמשיך לילך לאורם של מרנן ורבנן שליט"א מפני כבודה של התורה. ולמען ידעו דור אחרון מי הוא באמת 'האדם השפוי'.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.