רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 בפברואר 2018

כשרות בספינות תחת מותג בדץ בית יוסף בבלגיה

בהמשך למה שנתפרסם בבלוג שלך ברצוני להוסיף את הדברים הבאים:
א. אחד מידידי פנה לחברה שמפרסמת קרוזים תחת הכשרות של בדץ בית יוסף הנ"ל, וכן התברר לו שאין כזו קהילה. הוא פנה לחברה שהוציאה לו מסמך של אותו רב - הרב צרפתי ראש הבד"ץ המסמיך רב פלוני להיות האחראי על הכשרות מטעמו בספינה. בנייר המכתבים מופיע הבד"ץ כמי שאחראי על הכשרות בבלגיה, והוא הרב הראשי של הקהילה. ובכן בכתובת המופיעה על גבי נייר המכתבים אין שום משרדי קהילה ואף לא בית כנסת. זהו בית מגורים רגיל לכל דבר. אולי בסלון דירתו של אותו רב יש מנין והוא רב המנין.
ב. ידידי פנה לאותו רב שהוסמך על ידי הרב צרפתי ושאלו ביחס לכשרות במקום. אותו רב ענה לו שהוא אכן נמצא בספינה ומטפל בענייני בית הכנסת והתפילות בלבד, ואין לו שום אחריות על הכשרות בספינה, והוא לא נמצא שם מכוחו של הרב צרפתי כלל. הוא יודע שאמורים להיות 2 משגיחים על הספינה, ואם הם ישאלו אותו שאלות, אזי הוא יענה להם, אבל ככלל אין לו אחריות על התחום והוא לא מעורב בו כלל.
ג. מניסיון עבודה בכשרות בקרוזים וגם בספינות שמצויינות באותו פרסום, לא ניתן לקיים כשרות במקום שכזה בצוות שכולל 2 משגיחים בלבד. במצב שכזה בהכרח יאכלו במקום טריפות אלא אם כן כל האוכל מוגש במארזים סגורים מוכנים מראש שרק צריך לחמם אותם. המינימום הנדרש הוא רב במשרה מלאה, כולל 3 משגיחים. אני עובד בחברה שרף הכשרות שלה גבוה והוא רב ו4 משגיחים, וגם כך המשגיחים עובדים סביב השעון בעמל רב.
יש הרבה רמאות בנושא זה בתחום הכשרות בבתי מלון בחו"ל וכן בקרוזים וצריך לבדוק היטב את הנושא ולעורר את המודעות.
בברכה מרובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.