רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 ביולי 2017

פרשת מסעי - "גואל הדם"

מאת הרב אליעזר ברלנד

*לקרוא ולבכות - מעלת הנהרגים על קידוש השם מפי כ"ק הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א*

אומר הזוהר, הנשמה שנהרגת על קידוש ה', באמת צריכה להיכנס ישר לגן עדן! אבל היא לא נכנסת לגן עדן, היא יושבת על שערי גן עדן, היא יושבת בפתח של גן עדן, והיא אומרת – אני לא אכנס לגן עדן עד שה' יגאל את הדם שלי! אני לא אכנס עד שה' ישמיד את הרוצחים האלה ויעקור אותם מהעולם!

וזה הסוד שהתגלה למשה רבינו בפרשת "גואל הדם", ולכן משה הבין שצריך את הנקמה של בני ישראל כדי שהנשמות יכנסו לגן עדן ועל ידי זה יהיה אפשר להשפיע דעת לעולם, שפע לעולם.
דבר ראשון זה לנקום את הנקמה על אלה שקיפדו את חייהם באמצע, דבר ראשון זה לנקום את הנקמה מאלה שגרמו לזה. כתוב שהשמש כל בוקר צועקת ובוכה והיא שרה "אל נקמות ה' אל נקמות הופיע" וכל בוקר היא לא מוכנה לזרוח עד שינקמו את הנקמה של עם ישראל! היא לא רוצה לזרוח! עד שמכריחים אותה לזרוח על ידי שיורים בה חיצים וחניתות כמו שכתוב "שמש ירח עמד זבולה לאור חיצך יהלכו לנוגה ברק חניתך" (חבקוק ג).

השמש רוצה להישאר ברקיע "זבול" היא בכלל לא רוצה לרדת להאיר לעולם! השמש וגם הירח לא רוצים לרדת לעולם עד שיורים בהם חיצים וברקים הם כל יום אומרים – לא נצא עד שלא תנקום את נקמת עם ישראל עד שלא תנקום את נקמת הדם השפוך.

"הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכפר אדמתו עמו" מה זה "הרנינו גוים עמו"? מה זה "הללו את ה' כל גוים שבחוהו כל האומים כי גבר עלינו חסדו"? למה הגוים צריכים להלל ולשבח את ה'? אלא כל העולם יודע שהתורה של ישראל זה תורת אמת! האלוקים של ישראל זה אלוקים אמת! וכשהם רואים שיש צרות לעם ישראל, אז כולם נופלים מהאמונה! כל הגוים נופלים מהאמונה! הם אומרים מה…היהודים זה עם שקט! לא מזיקים לאף אחד! לא עושים רע לאף אחד! למה קורה להם ככה? כל העולם מסתכלים ומחכים – ה' ינקום את דם עמו ישראל! או לא ינקום! הרי יש להם אלוקים אמת! מתי הוא ינקום? למה הוא לא נוקם? וכששומעים שהוא נוקם, כשרואים שהוא נוקם נקמת דם עבדיו השפוך! אז "הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום" הם מהללים את ה'! כל הגוים חוזרים לאמונה שלהם! כולם מתחילים להאמין שה' הוא האלוקים! ה' צריך לנקום את נקמת ישראל גם בשביל הגוים! כי גם כלפי הגוים יש חילול ה'! כי כשהגוים רואים שנהרגים יהודים! שמתעללים ביהודים! הם חושבים שהאלוקים של היהודים חלש חס ושלום, שיהודים נשחטים אז הגוים מאבדים את האמונה! ועל ידי הנקמה מחזירים להם את האמונה!

שה' נוקם נקמה ברוצחים זה רק בשביל הגוים! זה לא בשבילנו! אותנו לא מעניין מהנאצים, מהמחבלים, מכולם, הם לא יותר מנחשים! מעקרבים! כמו שהנחש חי והעקרב חי וזה לא מעניין אותנו ככה הם לא מעניינים אותנו, אלא כל הנקמה שה' נוקם, זה בשביל הגוים להחזיר להם את האמונה.

אומר האר"י הקדוש שיש מלאך מיוחד בשמים שמקבל את כל מי שנהרג על קידוש ה'! כי אלה שנהרגים על קידוש ה' הם באמת הצדיקים הכי גדולים שבדור! ואם היינו זוכים, הם היו נשארים בחיים חוזרים בתשובה ומאירים את הדור. כשאדם מישראל נהרג על קידוש ה' על ידי אומות העולם, צריך לדעת שזה לא נשמה רגילה! אלא זו נשמה מיוחדת, שכשהיא יורדת לעולם אז היא יורדת על תנאי שאם עם ישראל לא יעשו תשובה אז היא תהיה מוכנה למות על קידוש ה'! ולפני שהיא יורדת לעולם מתנים איתה! שכשיגיע הרגע ויתגברו עוונות הדור אז את תמסרי את עצמך על קידוש ה'! ועל סמך זה את יורדת לעולם! צריך לדעת שכשנהרג יהודי על קידוש ה' על ידי אומות העולם אז אפילו שהוא לא צדיק וזה גם לא משנה אם הוא דתי או לא דתי אפילו אחד שלא שומר שבת אפילו אחד שלא יודע שיש בכלל תורה, מיד הוא נכנס לגן עדן! מיד הוא עולה את כל המדרגות שבעולם, בשניה אחת הוא מגיע לדרגות הכי גבוהות, שלוקח להגיע אליהם כמה מאות שנים, כמה גלגולים.

כי כל החיילים שהולכים במטרה להגן על עם ישראל ונכנסים בתוך האש והם בכלל לא יודעים אם הם יחזרו בחיים והעיקר אצלם זה רק עם ישראל! רק להגן על עם ישראל! אז בזכות הכוונה הזאת, בזכות המסירות נפש הזאת, ברגע שנהרגים על קידוש ה', באותו רגע מעלים אותם את כל המדרגות ומכניסים אותם לכל ההיכלות. אדם חייב לעשות דין וחשבון עם עצמו! הוא חייב על פי הלכה לעשות דין וחשבון! אדם שומע קולות! בכיות! זעקות! שאגות של מטורפים! הריגות! רציחות! יש לו מצוות עשה מהתורה לזעוק! להתריע! לעשות תפילות ופעולות להמתיק את הגזירות! אחת מדרכי התשובה היא, שמיד שבאה צרה על הציבור, צריך לזעוק ולהתריע כ"ש "הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות" (במדבר י'-ב') וזה חיוב ממש!

אומר הרמב"ם בהלכות תענית פ"ג זה חיוב ממש! זה לא סתם! אין דבר כזה שבמקרה פתאום! כמה השתגעו! כמה נהיו מטורפים! אין מקרה! מהשמים שולחים איזה משוגעים שלא אכפת להם שיהרגו אותם שישחטו אותם, והם רק רוצים להירשם בספרי ההיסטוריה שהם הרגו מיליון איש, שני מיליון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.