רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 ביולי 2017

י"ב תמוז תשע"ז כבר לא יום זכרון ההצלה, יוסף יצחק וילשנסקי הפך את היום הזה ליום אבל ומחיקת זכרונו של הריי"צ הקדוש מליובואויטש

היה היה בירושלים של מעלה של הימים ההם יהודי מיוחד מלאך עלי אדמות ושמו ר' בן ציון יאדלר. דמות ססגונית רבת אנפין גם פרוש מהעולם וגם עוסק בקירוב יהודים גם תלמיד חכם וגם איש מעשה. .

ר' בן ציון זה ידע הרבה על תלמידי החכמים דמויות המופת שהסתובבו בירושלים. והיה מקורב לר' שמואל סלנטער ולר' יוסף חיים ולכל גדולי אותו התקופה.

היינו נערים ממש צעירים בשנים ההם והוא היה אחד הדמויות ששוחחנו עליו בהערצה.

יום אחד בעץ חיים בתלמוד תורה הרב יעקובזון הבלתי נשכח אסף אותנו הילדים ואמר היום זה יום שאני נוהג לספר בו כל שנה ושנה סיפור על יהודי גדול מאד ושמו רבי יוסף יצחק מליובאוויטש. היהודי הצדיק הזה לא זכיתי להכיר אך שמעתי מר' בן ציון יאדלר שכשהגיע הריי"צ לירושלים הוא מאד מאד התאמץ לראותו ואמר: אדם שעמד מול כולם ולא נכנע כל ילד יהודי צריך לפחות פעם אחת בשנה לראות אותו או לקרוא ממנו משהו ואני רוצה לראותו.

לא צריכים להיות חבדצקער כדי לגדול על סיפורי הגבורה של הריי"צ. כאמור כילד בתלמוד תורה עוד דיברו על הכוח שלו ואמרו תמיד שר' יוסף חיים זוננפלד היה אומר כי הריי"צ הוא גדול הדור בעמידה מול השלטונות.

צמח דור בחב"ד שאולי לא הכיר את הריי"צ אך שמע את שמעו על ידי חתנו שהיה חסיד מסור שלו. לא אשכח את אחד הווארטים הנדרשים לגנאי ולשבח שכדרכו של אותו גדול בענקים ר' שלימה זלמן אויערבך זצ"ל היה אומר על הליובאוויטשער: עם הליובאוויטשר אי אפשר להתווכח הוא תמיד צודק, כי כל דבר הוא אומר 'השווער אמר' ועם השווער שלו מי יעיז לבוא לדין תורה...

אך דומני כי ביום י"ב תמוז השנה תשע"ז תהיה הפעם הראשונה שלא אציין אותו. יום יב תמוז תשעז הוא יום אבל חב"די יום בו נמחק לנצח זכרו של הריי"צ מהעולם על ידי אדם שפל שאביו החליט לקרוא אותו על שמו של הריי"צ בשם יוסף יצחק וילשנסקי! הוא זה שמחק והשכיח את הרייצ מהעולם. יוסף יצחק וילשנסקי הוכיח קבל עם ועדה כי מכל התקיפות של הרייצ לא להכנע מול שלטונות. מכל האידיאולוגיה של הרייצ לא להתפשר. לא להגרר אחרי תקציבים אחרי פיתויים.

יוסף יצחק וילשנסקי מחק זאת מהעולם.

אין יותר דבר כזה חב"ד הבלתי מתפשרת.

יוסף יצחק וילשנסקי ברור אישית שמדובר באדם שאם יבדקו אינו כשר. לא יכול להיות שאדם ילך וימחוק זכרו של הריי"צ מהעולם. מה שהבולשויקים הארורים לא הצליחו. מה שהיטלר לא הצליח למחוק הצליח יוסף יצחק וילשנסקי בהרס חב"ד.

הרס חב"ד של יוסף יצחק וילשנסקי לא מתבטא רק בגיוס בחורי חב"ד לצבא והפיכת חב"ד לחממה לכל המגייסים למיניהם ועל ידי חב"ד יפתח הרעה לכל המגזר החרדי [וכאן המקום להתרות שוב בידיד מבית אבא ר' מאיר פרוש שחושב כי אם הצליח לשכנע את משפחת וילשאנסקי לגייס את כל חב"ד הרי בכך פתר את הבעיה החרדית כי את כל  מיכסות הגיוס החרדיים מורידים מחב"ד. ר' מאיר היקר כוונותיך טובות אך מעשיך רעים. תבין אתה עצמך לימדת אותנו בשם אביך כי במערכת הבטחון ובמערכת השב"כ יושבים אנשים הרבה יותר מתוחכמים מאיתנו ולכן הדרך להתנהג איתם היא רק עם ראש בקיר כי הם יותר חכמים ורואים כמה מהלכים קדימה. המהלך שעשית כאן עם חבד המשיחיסטית להכניס אותה לצבא ולתת לוילשנסקי תקציבי עתק ובכך להציל את הציבור החרדי, הוא מעשה שמשחק היישר לטובת מובילי המהלך לגייס את כלל הציבור אט אט].

יוסף יצחק וילשאנסקי לא הרס רק את חב"ד בגיוס הבחורים דבר שיביא את חב"ד להתפרקות ערכים בדיוק כמו המזרחיסטים של שנות השבעים, שבית כנסת חב"די יהיה מקום שומם כל השבוע ורק בשבתות ימכרו שם עליות וכסאות והספרים יהיו מאובקים וקביעת העיתים תהיה בלילה לפני השינה אחרי יום עבודה מפרך ליד המיטה. יוסף יצחק וילשנסקי השפיל את העוצמה של הריי"צ שחב"ד היא לא תנועה שמתפשרת הוא הפך אותה לתנועה הכי ליבלרית הכי נהנתנית הכי מתמרחת ונמכרת בעד כל נזיד עדשים דבר שאף אחד בחברה החרדית ואפילו בישיבות ההסדר לא עשה.

ביום הזה יב תמוז תשע"ז צריך הציבור החב"די להרים קול נהי אבל ויגון על השמדת שמו של האי קדוש ותקיף רבי יוסף יצחק מליובאוויטש על ידי איש שפל הקרוי על שמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.