רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 ביולי 2017

״מתווה הכותל״

מאת הרב חיים אמסלם

הבא נרענן את הזכרון לנו ולציבור.
היה היו מספר נשים בודדות שמידי ראש חודש היו באות לכותל להתפלל שם עם הנחת תפילין ורצון להוציא ספר תורה, הן תמיד הגדירו את עצמן כנשים ״פמיניסטיות״, הדבר נמשך כחמש עשרה שנה, לרוב אף אחד לא שם לב אליהם, לרוב בקושי הם היו מנין, הן לא הגדירו את עצמם כרפורמיות, ממתי רפורמים מניחים תפילין? נו באמת, ולקרוא בתורה?, הדבר עורר גיחוך בדרך כלל, או איזה קללה עסיסית ביידיש.
אצל הספרדים נשים מעולם לא הרגישו צורך להיות פמיניסטיות באמצעות לבישת כיפה, הנחת תפילין או קריאה בתורה...
אלא שבעולם החרדי ולפי השקפתו, ה״מפיניסטיות״ הם רפורמים, בדיוק כמו שהמזרוחניקים, הרב סתיו ודומיו הם רפורמים, וכל מי שלא נשמע ״להשקופע״ שלהם, הוא רפורמי, ומי שפוסק הלכה כמו רבי יוסף משאש או הרב עוזיאל גם הוא רפורמי...
בינתיים פתאום התעוררו למחות כנגד הנשים, והתחילו הפגנות, נאצות, דחיפות, וכו׳ עד כדי למנוע מהם את רצונן בכוח, ומכאן התחיל העסק להתגלגל לבג״ץ, והממשלה נאלצה להחליט על ״מתווה הכותל״ שנעשה בתיאום מלא ובידיעת המפלגות החרדיות ונציגיהן, עם רב הכותל.
אלא שדעת הקהל החרדית המוסתת על ידי תקשורת שהוזנה מבעלי אגו ברבנות הראשית שלא התייעצו איתם, קלקלה לממשלה ולמפלגות החרדיות את התכנית, והם קבלו רגליים קרות.
ופתאום במין ״פייק ניוז״ שכזה החרדים מתנגדים למתווה הכותל, והכותל נהיה ״כותל רפורמי״.
עכשיו רבותי שאלה, מי הביא עלינו את ״מתווה הכותל״ המיותר? לא ההתנהגות החרדית האוילה?
מאז ומעולם כל עם ישראל דתיים ומסורתיים הלכו לכותל גברים לעצמם ונשים לעצמם אף אחד לא צייץ, מי הדליק מדינה שלמה? סתם! אם בסוף יהיה איזה פשרה בכותל וכל פשרה היא גרועה, זה בגללם בלבד, ושלא יגלגלו עיניים, וכך בכל נושא ונושא מומחיותם להשניא את עצמם על המדינה, לפלג את העם, להשניא את היהדות, ו״להמציא״ את הרפורמים, כפי שהם הם בהתנהלותם הקיצונית הכוחנית הביאו להתנגדות וריאקיה כל כך גדולה שכמעט הם בעצמם ״המציאו״ את הרפורמים בעולם, הראיה אצל הספרדים מעולם לא צמחו לא רפורמים ולא קונסרבטיבים.
אבל אם אתם חושבים שהם יודו בכך? חס וחלילה, הם מביאים מחלוקות על עצמם ונזק על כלל ישראל, אבל לעולם לא יודו באוולתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.