רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 במאי 2017

דיווח: גורמים אצל המחבלים מחפשים את הדרך לצאת מהבוץ

מאת מרכז החדשות

שלושה מרבני הפלג, הרב שמואל מרקוביץ, הרב יהושע ארנברג והרב חיים כץ - פועלים בכדי לגבש מתווה שיביא לסיום מאבק ההתייצבות ויאפשר לתלמידיהם להתייצב ולקבל דיחוי ומעמד בן ישיבה

סוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס: לדברי גורמים בפלג, רבנים שונים של 'הפלג' מקיימים בימים האחרונים שיחות גישוש בעניין סוגיית ההתייצבות זאת בניסיון להגיע לפתרון מוסכם שישיב את המצב לקדמותו ויאפשר גם לתלמידי ישיבותיהם להתייצב ולקבל דיחוי ומעמד בן ישיבה.
לדבריהם, המהלך הינו בגדר שיחות גישוש בלבד ועוד אין משהו מגובש שניתן לומר שיוצא לדרך וכלל אין בטוח אם הדבר יבשיל לידי הסכם עם שלטונות הצבא, אך יש להם רצון לכך. 
כאמור, בימים האחרונים התקיימה ישיבה בביתו של הרב שמואל מרקוביץ ראש ישיבת 'פלג המחבלים' בגבעת הישיבה, ברחוב בן זכאי בבני ברק, בה השתתפו גם הרב יהושע ארנברג ראש ישיבת כנסת יצחק בחדרה וכן הרב חיים כץ ראש ישיבת משכן יעקב בחיפה. 
לדברי הפלג, הרבנים מנסים לחתור לגיבוש מתווה בו יחזור המצב כלשונם - "ההתייצבות שהיתה בזמן מרן הרב שך". הרבנים לא יודעים לומר מה צריך להשתנות כדי שיוכלו להודיע על ביטול איסור ההתייצבות, אך המטרה מסומנת, למצוא משהו שעל ידו יוכלו לרדת מהעץ. 
לדעתם של ראשי הישיבות האלו, עלו בפלג על "עץ" גבוה מידי עם הוראה שלא להתייצב בכלל תוך דרישה לביטול החוק שהתקבל, מה שלא ישים כלל וכלל. לפיכך צריך למצוא איזה מתווה שיציג 'הישג' כלשהוא, כמו הצהרה מסוימת מהצבא וכיו''ב, מה שיאפשר לומר באופן רשמי שכעת יש שינוי ואפשר להתייצב.
יצויין, כי היום המצב בלשכות הגיוס טוב בהרבה ממה שהיה בזמן הרב שך, כאשר אפשר להגיע במאורגן ולסיים את ההליך בזמן מועט. ובעוד בעבר לפני כעשרים שנה ההליך לקח שעות ארוכות, ולפעמים נעשו לחצים ונסיונות הכשלה או פיתויים שונים, והמגיעים ללשכות הגיוס היו שרויים בפחד ולחץ גדול עקב כך, כיום המצב שונה בתכלית וההליך כולו עובר חלק ללא כל חשש. לפיכך קשה למצוא איזו בקשה מעשית לשינוי בשטח, מעבר להצהרה כלשהיא מטעם הצבא.
כידוע, גם כיום רוב בני כת הפלג מתייצבים, אם באמצעות היתר של 'הוראה פרטית' על ידי מנהיג הפלג הרב שמואל אוירבך או שליחיו, אם מתוך הבנה שמספיק 'לאחוז' בעמדה זו ואין צורך לביצוע בפועל, אך רבנים אלו רוצים לסיים את איסור ההתייצבות באופן רשמי, כדי שכולם יתייצבו. כך הדיווח ע"פ גורמים בפלג.
לדברי גורמים הבקיאים בנעשה בכת הפלג, הדיווח הזה על פגישות הרבנים הוא מגמתי, לא שיש באמת מחשבה לפעול לשינוי הגישה. הרבנים הללו שזוכים לכתף קרה בבית מנהיג הפלג הרב אוירבך לאורך זמן, מנסים לגבש אופוזיציה בתוך שורות כת הפלג, והפגישה נועדה להבעת התרסה וקריאת תיגר על מנהיג הפלג, ועל מתווי הקו של הכת יוסף פטרוב ונתי גרוסמן. זו היתה עיקר מטרת הפגישה.
המטרה בהוצאת הדברים החוצה ובאופן זה, נועדה לסייע להרב מרקוביץ והרב ארנברג לקראת הרישום, כאשר ישנם הורים שחוששים שבניהם לא יתייצבו ובכך יסתבכו כעריקים, לפיכך הללו מאותתים שמצידם אין כל בעיה להתייצב, ואין מה לחשוש לשלוח אליהם.
גורמים בציבור הליטאי הביעו תקוה שבאמת הדיווח יפעל את פעולתו, ובני כת הפלג ישלחו את בניהם רק לישיבות המשוייכים לפלג ולא לישיבות ציבור בני התורה, ובכך יסירו את הדאגה מכל ההורים החוששים בצדק מהשפעה שלילית של חברים מהכת על ילדיהם. הגורמים ציינו, כי יש צורך גם שאנשי הכת יקחו אליהם את כל אנשי הצוות השייכים לכת הפלג השתולים עדיין במוסדות הציבור הליטאי, ובכך תוסר הדאגה מעל כתפי משפחות ציבור בני התורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.