הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה
חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת אחרי קדושים שנת תנש"א ,
סימן ח ,
בהתחלת פרשת אחרי מדובר אודות
עבודת אהרן כהן גדול בקדש הקדשים – בזאת יבוא אהרן אל הקודש גומר , מעין ודוגמא
למצב הגאולה הוא – הכהן גדול בקדש הקדשים , קדש הקדשים הוא המקום הקדוש ביותר
בעולם , מקום שבו אלוקות האירה בגלוי [ ללא העלמות והסתרים ] , בו בזמן היה זה
מקום גשמי בעולם הזה , והכהן גדול נכנס לשם כנשמה בגוף [ לא כפי שהיה אצל נדב
ואביהוא , רצוא בלי שוב ] ,מעין זה היה בכל כהן , שבו בזמן שהכהנים הובדלו , ,
שנאמר ויבדל אהרן להקדישו קדש קדשים [ למעלה מעולם ] , עשה את עבודתו דוקא כנשמה
בגוף בעולם , עולם שבו יש מקום להיפך הטהרה – ודוקא שם מקיים הוא את הציווי [ בריש
פרשת אמור ] אמור אל הכהנים בני אהרן ואמרת אליהם לנפש לא יטמא בעמיו , ושלימות ענין
הטהרה יהיה בגאולה האמיתי והשלימה [
ומעין הכנה לזה ישנו גם בזמן הגלות , שכהנים נזהרים מעניני טומאה , ויש לומר שזהו
גם הכנה לשלימות הטהרה לעתיד לבוא , כולל על ידי זה שאמור גומר ואמרת – להזהיר
גדולים על הקטנים ] , ונוסף על הזהירות [ להזהיר ] מהיפך הטהרה , היה כהן צריך
לעשות עבודתו בבית המקדש [ קדושה ] לבוש בבגדי כהונה , שהיו לכבוד ולתפארת
[ שלימות בגשמיות ] , ועל פי זה יש לבאר , מדוע כהן ששימש
מחוסר בגדים עבודתו פסולה , בזמן שבגדיהם עליהם כהונתם עליהם , אין בגדיהם עליהם
אין כהונתם עליהם – אף על פי שענינם דבגדי הכהונה היה [ בעיקר ] לכבוד ולפארת [
שלכאורה אין זה נוגע כל כך לעצם העבודה ] ? אלא ששלימות העבודה במשכן היא בכך
שתהיה בתכלית השלימות וההידור לכבוד ולתפארת , גם בגשמיות כפשוטה – באופן היפה
ומכובד ביותר בכל עד – בגשמיות העולם , מנצלים את כל האפשרויות דעולם הזה עבור
העבודה בקדושה , ובשלימות – ענין הכהונה הוא אצל כהן גדול [ שלבש שמונה בגדים ] ,
ועל פי זה אולי יש לומר הטעם לכך שהכהן גדול צריך להיות גדול מאחיו , , בעושר –
כיון ששלימות הקדושה דכהן גדול קשורה בזה שזה נמשך בשלימות בכל עד בגשמיות העולם [
עושר ] , ועל פי המבואר במדרש [ על הפסוק בזאת יבוא אהרן ] בכל שעה שהוא [ הכהן
גדול ] רוצה ליכנס יכנס רק שיכנס בסדר הזה
[ בזאת ] – יש לומר ,
שמקומו האמיתי של הכהן גדול הוא ב [ דרגת ] קדש הקדשים , וכך יהיה בגלוי בגאולה
האמיתית והשלימה כשתהיה שלימות האדם והעולם וביטול כל הענינים ההפכיים [ מה שאין
כן לפני זה אין אנו כלים לזה בכל שעה ] , שאז תהיה שלימות הגילוי דהמשכת קדושה
בגלוי למטה [ בבית המקדש השלישי ] , דירה לו יתברך בתחתונים כנזכר לעיל ,
סימן ט ,
כבכל עניני התורה [ מלשון הוראה
] , גם בזה ישנה הוראה לכל אחד ואחד מישראל , כל בני ישראל הם ממלכת כהנים ,כהנים
גדולים , ובגלוי ובשלימות יהיה זה בגאולה האמיתית והשלימה , ובמילא יש לכל אחד
ואחד מישראל שייכות – כנשמה בגוף – להקדושה דקדש הקדשים [ שלימות הקדושה ] וכפסק
דין הרמב"ם לא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש , , אשר נדבה רוחו אותו , , הרי
זה נתקדש קדש קדשים כולהו , ועל פי מדרש הנזכר לעיל שבכל שעה שהוא רוצה ליכנס יכנס
, יש לומר שיש בכוחו של כל אחד ואחד מישראל [ כפי שנמצא למטה נשמה בגוף ] להיות
בדרגת קדש הקדשים , ויש לומר שכך יהיה בפועל לעתיד לבוא , [ ויומתק על פי הסיפור
בנביאים , שבזמן הסכנה החביאה יהושבע את יואש [ שהיה מזרע הממלכה ] ומניקתו בחדר
המטות , בעליית בית קדשי הקדשים , ויהי אתה בית השם מתחבא שש שנים גומר , שמזה
מובן , שבהיותו בקדש הקדשים היו לו שם כל צרכיו הגשמיים , אכילה ושתיה ושינה , ויש
לומר , כיון שבאמיתית הדברים הרי מקומו של כל אחד ואחד מישראל הוא בקדש הקדשים [
כפי שיהיה בגלוי בגאולה האמיתית והשלימה ] , אלא שזה התגלה בפועל – על ידי הירידה
[ סכנה ] , על דרך עילוי הגאולה שבא על ידי העבודה
בגולה ] , כמובן גם מהציווי [ ונתינת כח ] בהתחלת פרשת קדושים [ הפרשה שקראו בשבת
זו ביחד עם פרשת אחרי ] – קדושים תהיו כי קדוש אני , בהיותו נשמה בגוף בעולם הזה
הגשמי [ ששם שייך הציווי דקדושים תהיו , הוו פרושים ] – נמצא יהודי במצב של קדושה
, עד הקדושה הכי נעלית דקדושתו של הקדוש ברוך הוא , כפירוש החסידות על דרשת
חז"ל יכול כמוני , תלמוד לומר כי קדוש אני – יכול כמוני בניחותא , בדרגת
הקדושה דקדוש אני ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.