רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 בדצמבר 2012

נוק-אאוט לר' ישראל - מנדלי לימד אותו פרק בהלכות שלום ודרך ארץ - הוא ביקר היום אצל בנו בבורו פארק - ר' ישראל לא עשה זאת

התרגיל מצויין אין בזה ספק, ופלא גדול על אנשי ר' ישראל שלא לקחו זאת בחשבון, הם ככל הנראה האמינו שר' מנדלי לא ירחיק כל כך, אבל מוזר היה, ר' ישראל רץ לכל בן דוד או אחיין ואפילו קרובים רחוקים, ורק אצל בן אחיו בן יחיד, לא ביקר כשהיה בבורו פארק

שתקנו לא כתבנו על זה מילה, חשבנו כי עדיין השלום לא כל כך עמוק מדובר במשחק חיצוני בלבד וחיכינו. והנה היום קרה הלא יאומן, ר' מנדלי הגיע בפתאומיות בלי להגיד קודם שהוא בא לר' חיים מאיר הגר בנו של ר' ישראל בבורו פארק, דפק על דלת ביתו ונכנס וישב עם בני המשפחה שעה ארוכה להפתעת החסידים משתי הצדדים

מי שהיו שם מספרים לי, כי תחילה הוא נכנס עם כל הקבוצה עימה הגיע ולאחר כמה דקות ביקש מכולם לצאת והוא נשאר לבדו כמעט חצי שעה רק עם בני המשפחה

4 תגובות:

  1. חיים הצחקתני,
    יש סיפור ידוע שדרשן גדול בא לאדמו"ר
    ושאל אותו איך זה שאני אומר דרשות יפות ואף אחד לא מקשיב לי ואתה מדבר מתחת לאף וכולם נדחפים
    לשמוע אותך?
    ענה לו האדמו"ר זה לא משנה מה אתה אומר זה משנה
    מי אומר
    ואותו דבר לגבינו כולם יודעים מי זה ר"מנדלי
    וכולם יודעים מי זה ר"ישראל
    וש"ר מנדלי עושה כזה דבר הוא עושה את זה רק בשביל שיגידו
    שאח שלו לא כיבד אותו
    אם הוא היה עושה את זה כשאח שלו היה באשפות
    היית נותן לו צפחה
    ור"חיים לא נשכח ולא נסלח אייך שהוא הנהיג
    טרור נגד אח שלו אז שלא ישחק אותה מחרחר שלום

    השבמחק
  2. כחסיד שגר בבורו פארק אני משתדל לקחת את הבנים לטישים שמתקיימות בעיר בחורף. אחרי זה מדברים הילדים איך התרשמו וסופרים המנהגים למיניהם.

    השתתפנו אצל שני אדמורי וויזניץ. אני לא משתייך לוויזניץ אבל לפי מה ששמעתי הייתי נוטה לצד של ר' ישראל. אבל מה אגיד, ר' מנדל נראה ליד ההגה של החסידות משא"כ לא התפעלתי מהטיש של ר' ישראל בלשון המעטה. בני אמר לי שאין לר' ישראל נימוסי שולחן.

    זה לא אומר שהוא פחות חשוב. אבל ר'מנדל נראה לעינים יותר וויזניץ מקורי מאחיו.

    השבמחק
  3. כן כן ר' מנדל "נראה" יותר מקורי, אבל מה נעשה, שבערך 85% חסידי ויזניץ החליטו אחרת.

    ולגבי הביקור, אגיד רק מילה אחת, אחרי מה שר' חיים מאיר סבל מדודו, הוא צדיק גמור שלא זרק אותו מכל המדריגות...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.