"היום בתניא" י"ד ניסן
תניא "ליקוטי אמרים"
המשך פרק מ' (עמוד 108)
שנה פשוטה
⛳
החיות האלוקית שבעולם הזה:
את ההארה האלוקית שבעולם הזה מאז התהוותו, מאפיינים שתי הנקודות הבאות:
א. (לעומת העולמות העליונים), ההארה שבעולם הזה מצומצמת מאד, עד הקצה האחרון.
ב. בהתלבשות ההארה בקליפת נוגה, הקליפה מסתירה על קדושתו יתברך המלובשת בהם.
מאפיינים אלו ניתנים איפוא לשינוי, על ידי עבודת ה' של היהודי, כדלהלן.
...
עם ההבעה בדיבור:
כשהאדם מדבר, החיות הנפשית המפעילה את דיבורו היא הנפש החיונית שמקליפת נוגה.
והנה, בשעה שהאדם מדבר "דברים בטלים", הרי הקליפה שבנפשו החיונית מסתירה ומעלימה על קדושתו יתברך (כטבעה של הקליפה).
אולם, כאשר האדם עוסק בדברי תורה בפיו וכן כאשר הוא מביע את מילות התפילה בפיו. הנה בשעת מעשה, כח הדיבור של נפשו החיונית (שהיא מנוגה) עולה ונכלל בקדושה - ומעתה, לאחר שהוא נכלל בקדושה והתהפך לטוב, הוא כמובן מפסיק מלהסתיר ולהעלים על קדושתו יתברך.
נצין, כי מהפך זה נפעל בכל לימוד ותפילה בפה, גם אם הם נעשים "סתם" מתוך "מצות אנשי מלומדה", וללא רגש מיוחד של אהבה ויראה.
...
גילוי הרצון העליון שבתורה:
התורה היא חכמתו ורצונו של הקב"ה. ובכל פעם שעוסקים בה ממשיכים ומגלים את רצונו למטה.
אולם נקדים, שעצם המשכת חכמתו יתברך למטה וגילוי אור הרצון העליון שמלובש באותיות התורה, הם שני דברים - שכן, הגשמיות של העולם הזה (שבה מלובשת התורה) אינה "כלי" לקליטת ה"אור אין סוף" הטמון ברצון שבתורה.
המקום במערכת העולמות שהוא ה"כלי" הטבעי לגילוי האור הנעלה שברצון העליון, הוא הספירות הקדושות שבעולם הבריאה ובעולם היצירה.
והדרך שבה ניתן לזכות בגילוי הרצון העליון שבתורה. הוא על ידי לימודה באהבה ויראה (שכליים או טבעיים) - לימוד (המשולב בחיות מיוחדת) שבו מעלים את התורה (המלובשת בעניינים גשמיים המעלימים על האור האלוקי) אל המקום המהווה "כלי" לגילוי הרצון העליון.
יוצא איפוא: שתוספת החיות בעבודת ה' (שעם האהבה והיראה) המביאה לגילוי הרצון העליון, אינה ככחות הנדרשים לפעול את התכללות הנפש החיונית בקדושה (עם קיום המצוות).
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.