"היום בתניא" ג' טבת
תניא "ליקוטי אמרים"
המשך פרק ו' (עמוד 20)
שנה פשוטה
⛳
חיות הנבראים שאינם בטלים לה':
הנבראים שיש בהם הרגשה מוטעית שהם "דבר בפני עצמו", נבראים שאינם רואים את העולם כאמצעי לעבודת הבורא.
הנה, הנבראים הללו, לא רק שאינם כלים ל"השראה והמשכה מקדושתו של הקב"ה, אלא גם את החיות הבסיסית לקיום גופם, אינם מקבלים כנבראים הנכללים בצד הקדושה - וכפי שהדבר מתבטא:
א. את חיותם הם מקבלים מבחינת "אחוריים" - כאדם שנאלץ לתת מתנה לשונאו, ללא כל חשק.
ב. החיות שנמשכת בהם להחיותם, ירדה ב"השתלשלות העולמות" בדרך "עילה ועלול" ובשילוב "צמצומים רבים" (שבעקבותיהם לא ניתן להשוות את החיות המלובשת בהם למדרגתה שלפני הצמצום).
ג. החיות האלוקית שמתלבשת בהם ומחיה אותם "מאין ליש", נמצאת בהם כאדם הנמצא ב"גלות" (כך שאינה מורגשת בהם כלל).
...
שתי מדרגות בקליפות:
ה"קליפות" הנכללות ב"סטרא אחרא" (שאינו צד הקדושה), נחלקות לשתי מדרגות כלליות:
האחת - כוללת את שלושת הקליפות הטמאות, שהן רעות לגמרי ואין בהם טוב כלל (ואף שבפרטיות, גם בשלושת הקליפות הללו יש הבדל בין אחת לרעותה, בכל זאת, באופן כללי הן במדרגה אחת).
והשניה - הקליפה הרביעית " קליפת נוגה ", שיש בה גם מעט טוב.
...
מקבלי החיות מהקליפות הטמאות (לאחר שנבראו):
א. נפש האומות (שהיא נפש רצונית), וכן החיות הנמשכת לגופם (שהוא נברא בפני עצמו וממשיך להתקים גם כשהנפש יוצאת ממנו).
ב. נפשות בעלי החיים הטמאים והאסורים באכילה (שגם נפשם היא רצונית) וכן קיום גופם.
ג. חיות המאכלות האסורות מהצומח, כדוגמת ערלה וכלאי הכרם.
ד. כל "מחשבה דיבור ומעשה" של האדם המשולבת באחת העברות משס"ה לא תעשה, מקבלים בעת מעשה את חיותם מהקליפות הטמאות.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.