רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 באוגוסט 2024

מבזקים

 

✅ מזכיר הממשלה יוסי פוקס במתקפה על היועמ"שית בישיבת הממשלה: "לאחרונה מתבצעים ניסיונות חסרי תקדים של הייעוץ המשפטי לשלול מן הממשלה את הסמכות והאחריות המסורים לה בדין. בממשלה הקודמת לא קרה אפילו פעם אחת שהייעוץ המשפטי טען ל"מניעה משפטית", אף כאשר התקבלו הצעות קיצוניות כמו העברת שטח טריטוריאלי ימי של ישראל ללבנון ללא אישור של הכנסת

✅ אריאל כהנא: גורמים בכירים בליכוד דוחפים למנות את עופר וינטר לתפקיד שר בממשלה. התפקיד המדובר: שר המודיעין - שר מקצועי לענייני המלחמה.עוד מאריאל כהנא: בכיר בליכוד: ״לעופר וינטר אין שאיפות פוליטיות והוא לא מאיים על איש, בסוף הוא הגנרל היחיד שמציע ״למגר את חמאס״. מינוי שלו יכול לפתור גם את התסכולים של גלנט״.

✅ השרים תהו מול הרמטכ"ל בקבינט, מדוע אנשי מצ"ח נכנסו לבסיס שדה תימן עם מסכות. הרמטכ"ל: "כי מאיימים עליהם". שר המשפטים יריב לוין: "על החיים שלי ושל ראש הממשלה מאיימים כבר יותר משנה ואנחנו לא הולכים עם מסכות".  נתניהו לרמטכ"ל: "כמו שאתה לא רוצה יחס כזה לצה"ל, לא תפקידך להטיף לשרים"

✅ יעקב ברדוגו: נציב שירות המדינה נבחר על ידי ר׳ הממשלה מאז קום המדינה. מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות? היועצת המשפטית לממשלה מבקשת להחליף את הממשלה והכנסת ולחוקק חוק בעצמה לפיו היא זו שתקבע מי יהיה נציב שירות המדינה. המהפיכה המשפטית על מלא.

✅ למרות קביעת היועמ״שית שיש מניעה משפטית: הממשלה אישרה פה אחד את הצעת נתניהו לאפשר לו לבחור את נציב שירות המדינה. נתניהו תקף: אתם לא מבינים מה זה דמוקרטיה. אין בעיה לבדוק טוהר מידות. הציבור שולח את הנבחרים ליישם מדיניות ולמנות מינויים בכירים

✅ בית המשפט העליון הורה להעניק אזרחות בהליך מדורג לאזרח גינאה שהסתנן לישראל שלא כחוק ושיש לו רקורד פלילי "מכובד". את פסק הדין כתבה השופטת דפנה ברק־ארז, ואליה הצטרפו השופטים ח'אלד כבוב ורות רונן (אבישי גרינצייג).

✅ ח"כ ניסים ואטורי לח"כ גלעד קריב בדיון בוועדת החוקה: "אתה דואג למחבלים. אתה מחבל שפל".

✅ בג"צ כינוס הועדה לבחירת נשיא עליון:  השופטים מורים ללוין לעדכן עד ה26.8 האם יש הסכמות למינוי נשיא

✅ מיכאל שמש: תכנית שר המשפטים יריב לוין להחזרת הרפורמה במערכת המשפט - כבר במושב החורף הקרוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.