רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 ביוני 2024

על דירות לאנ"ש בדרום וג'ובים רבניים חרבה הפוליטיקה החרדית


 מאת יודע דבר

על 'אידישקייט', דירות לאנ"ש בדרום וג'ובים רבניים בא משבר הגיוס וחרבה הפוליטיקה החרדית

אי שם בחודש חשון תשפ"ג בסייעתא דשמיא, אחרי תקופה קשה, גוש הימין-חרדים השיג 64 מנדטים והיה נראה כי בתוך ימים תקום ממשלה. אלא שאז מרכיבי הממשלה העתידית העלו דרישות הנוגעות לתפקידיהם וסמכותם, אליהן התלוו דרישות להסדיר בחקיקה דברים עוד טרם תקום הממשלה. זאת מתוך הבנה כי לא ניתן לסמוך על כך שלאחר שהממשלה תקום הדברים ייצאו לפועל.

סמוטריץ ביקש סמכויות במשרד הביטחון, בן גביר ביקש במשטרה וטבעי היה שהחרדים ידרשו העברת חוק גיוס בהתאם לעמדת מועצות גדולי התורה. אלא שזה לא קרה, במקום זאת מפלגה חרדית דרשה רק דרישה אחת והיא לחוקק חוק שיאפשר לפלוני לכהן בתפקיד למרות הרשעתו בעבר, חשוב יותר מגיוס, לא?

היה פוליטיקאי חרדי אחד שזעק שחובה לדרוש את העברת חוק הגיוס, אבל הוא נשלח על ידי חבריו לדבר אל הכותל...

אז חוק גיוס לא עבר, גם ברפורמה המשפטית שחיונית כל כך כדי להפחית בהתערבות בית המשפט בנושאי דת ומדינה, לפתע מישהו היה להוט לצנן, לפשר ולהאט את הקצב. (אולי כי קיווה שבית המשפט בזכות זה לא יפסול וד"ל).

אז תפקידים יש, משרת ייעוץ חיצונית להוא שחייב להמשיך לשלוט בשלט רחוק גם יש, מנכל מאנ"ש יש והדרך לדירות בדרום נראית קרובה מתמיד.. מה אין? אין חוק גיוס, או בעצם אולי כן יש חוק, יש הסכמה על דעת עצמו של היועץ החיצוני לגיוס של אלפי חרדים.

עכשיו הגיע הזמן לדיל המופלא שבזכותו יחולקו מאות דונמים של 'אידישקייט' בבני ברק וגם כמה משכורות של 'אידישקייט' באלעד, אז מה אם בגלל זה כמעט מנעו בחירה של חרדי בבית שמש, אז מה אם זה נגד דעת חברי מועצת גדולי התורה, זה שולי, העיקר זה 'אידשקייט' בסגנון מנוחה ושמחה ואשורר שירה גם יחד, התחייבות למינוי רב ראשי פתוח וליברלי, ועל הדרך גם לנסות לייבש רשויות חרדיות שלא נשלטות על ידי הדיל הקדוש.

בשל המלחמה שפרצה, גיוס המילואים הנרחב והמצב בארץ, התעורר קושי רב לקדם חוק גיוס בזמן שכזה, ולמרבה הצער התערבות משפטית הביאה לגזירות קשות על עולם התורה ובני הישיבות והיד עוד נטויה. היו רבים שחשבו שבעת כזאת בלתי אפשרי להילחם על העברת חוק גיוס ואסור לסכן את קיומה של הממשלה, כי הבאה אחריה תהיה גרועה הרבה יותר.

אבל ראו זה פלא, כן יש מי שמוכן להילחם על העברת חוק, ואפילו עד כדי פירוק הממשלה, חשבתם חוק גיוס? לא! מדובר על חוק שיסייע לדיל הקדוש למנות את אח של, למנות רב ראשי ליברלי ולסדר אי אלו ג'ובים 'רבניים'.

על זה נלחמים, על זה מפרקים ממשלה, על זה משניאים את הציבור החרדי בכל הארץ, על זה רבים עם חצי מהימין הפוליטי, זה חשוב, זה 'אידישקייט'. חוק גיוס לא צריך, תקציבים לישיבות לא צריך, רק חוק הרבנים חשוב.

ואצלנו, קול דממה דקה, אין פוצה פה ואין מוחה. על כך שהעיתונות הבלתי מפלגתית שותקת אינני מדבר, ידוע זה מכבר מי חבר של מי. אבל העיתונות המפלגתית של אגודת ישראל היכן היא??

או שבעצם אין זו שאלה, יש דיל קדוש, שמאפשר לקבוצה המונה 0.75 מנדט לשלוט ב3.5 מנדטים חסידיים, שמייצר רשת ביטחון לקבוצה הזאת לבחירות הכלליות וד"ל, שמאפשר שינוע תקציבים רק לרשויות שנשלטות על ידי "אידישקייט",ומאפשר חלוקת ג'ובים 'רבניים'.

ושחברי מועצת גדולי התורה ימתינו בשקט עד ליום שבו ניזכר שוב שצריך להתחנף אליהם כדי להשיג רווח פוליטי (אולי שוב וועדת כספים? אולי בחירות? וד"ל), עצוב, עצוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.