רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 באפריל 2024

האמריקאים צודקים, הם לא הוזהרו מראש

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
כרגיל, מתחילים הויכוחים על העובדות. במקום אחד משתחצנים היהירים שישראל יירטה את הרוב המוחלט של הפגעים שזרמו אלינו ואילו האמריקאים יירטו רק 4-5 כטבמי"ם. דובר צה"ל הודיע קבל עם ועולם שהיו אפס חדירות של טילי שיוט לישראל ואפס חדירות של כטבמי"ם ורק מתי מעט של האחרונים פגעו בבסיס נבטים וגם אלה עשו רק נזק קל לתשתיות. לעומת זאת, בחו"ל מתפרסם שמטוס תובלה ישראלי נפגע וששני בסיסים נפגעו ושהאמריקאים ושותפיהם הפילו קרוב למאה מעופפי-אוויר.
אין ויכוח שחיל האוויר הירדני היה פעיל מאוד בהפלת 'מטרות חשודות', וראינו אין סוף סרטונים ותמונות של יירוטים מעל שמי מירושלים. איך כל זה מסתכם באפס? זו שאלה חשבונית, שמי שלא למד ליבה לא מוסמך לשאול אותה, כנראה. לחילופין, דובר צה"ל יחלק שוברים חינם לרופאי עיניים...
 
משתחצני הדור ומנהיגיו (שאלה חשבונית מסקרנת. כמה קבוצות ספרתם כאן? כי אני ספרתי כפילות לשון בלבד) מבהירים שניצחנו ניצחון מוחץ את האיראנים. הם הרי תיכננו להשמיד לנו שני בסיסים (טוב. כאן עשיתי עירבוב-מה. במקורות הישראליים אין אפילו ה"א שהאיראנים ישמידו בסיסים. אז הניסוח הזה הוא הרכב של אותם דברים שפורסמו בחו"ל). ובפועל מה קרה? שוד ושבר לתעשיית הבטחון האיראנית.  האיראנים מחפשים היכן לקבור את בושתם וכו' (רציני. אלו לא ניסוחים שלי, אלו העתקות מפרסומי השחצנים). העובדה שבישראל לא נעצמו העיניים והעובדה שעשרה ימים אנחנו במתח מתי נחטוף את ה'סטירה' שהבטיח לנו חמינאי, לא הותירה רושם. באיראן אף אחד לא חושש ואין שום בהלה מתגובת הנקם הישראלית. זו הרי הובטחה שלא תגיע (באדיבות ביידן ושות').
 
הצרפתים, כדי לרכך את הדרישה החצופה מישראל שלא תגיב ותאפשר להתקפת מאות כלי טיס לעבור ללא תגובה – מה שאין לו אח ורע בעולם מעולם, הודיעו שהם יגיבו. הם אפילו שוקלים לשקול יחד עם שותפיהם את האפשרות שיטילו סנקציות נוספות על איראן. האמריקאים לא מאיימים בהטלת סנקציות נוספות על איראן, אבל מאיימים בפניה למועצת הבטחון של האו"ם. (מסכנים האיראנים. אלו איומים מאיימים מאוד. מסכנים).
 
האיראנים מודיעים, ליתר בטחון, שבמידה וישראל תתקוף אותם, הם יגיבו בחזרה פי עשר. גם בסיסי האמריקאים הם מטרה לגיטימית, אומר רמטכ"ל איראן. זו אינה הפעם הראשונה שהאיראנים נוקמים בישראל - ע"י הפצצת האמריקאים. לאמריקאים יש מדיניות ברורה ונחרצת: שלא תתפתח כאן מלחמה. אז אם בשביל זה צריך להוריד את הראש ולחטוף טילים על בסיסיהם, יעשו זאת בגבורה ובעוצמה מעצמתית. באמת תמיהה גדולה על צ'רצ'יל שבזמנו השיב באש נגד הגרמנים, הרי אם היה נוצר את אשו ומכיל את התקפות הנאצים, היתה נחסכת לעולם מלחמת העולם השניה. מהיכן הביאו הצרפתים האנגלים וכל האחרים את הטמטום הזה להילחם בחזרה? הרי לטנגו ולמלחמה צריך שני צדדים, אז דל מהכא את הצד שלך וסמי מכאן מלחמה.
 
תמורת הסכמתה לספוג טילים ללא תגובה, ישראל תצ'ופר, לא רק בנכונות הצרפתים לשקול עם חבריהם את האפשרות להטיל סנקציות על איראן, אלא אפילו ייתכן שמועצת הבטחון של האו"ם תתכנס לדון בעניין. בל יהיה הדבר קל בעיניכם. האדונים המכובדים, עם החליפות היקרות והממותגות בעולם, אולי יתכנסו לדון בהתקפה האיראנית על ישראל. יכול בהחלט להיות שאפילו תעלה הצעה לגנות את איראן (אם איראן לא תאיים שהצעה כזאת תחשב התקפה עליה והיא תגיב במקום ובזמן המתאים בעיניה). מה ישראל יכולה לצפות מהעולם יותר מאשר לדון באפשרות של גינוי? אולי סוף סוף ישתנה היחס בין גינוי ישראל לגינוי שאר המדינות בעולם (בינתיים היחס הוא שני גינויים לישראל, כנגד כל גינוי לאיזושהי מדינה בעולם. כן, ישראל לבדה סופגת שני שלישים של גינויי האו"ם. מישהו עוד יכול לטעון שאיננו דוגמה ואור לגויים??)
 
האיראנים הודיעו שיידעו את האמריקאים 72 שעות לפני התקיפה, על מטרותיה והבטיחו שתהיה 'מידתית'. האמריקאים מכחישים וטוענים שהם הופתעו מעוצמת והיקף התקיפה. קצת מוזר, משום שהירדנים, העיראקים והתורכים הודיעו שקבלו התראה מראש של 72 שעות. אולי צריך ללמוד את ההודעה האמריקאית כמו שלומדים גמרא. האמריקאים מדייקים לומר שהתקיפה הפתיעה אותם בעוצמתה ושהאיראנים לא הזהירו אותם שצפויה התקפה ושעליהם לפנות את אנשיהם מהמקומות שיותקפו. בזה מן הסתם הם צודקים. האיראנים לא הזהירו אותם שיפנו את אנשיהם מבסיסי חיל האוויר. זאת, בשונה מהמצב בעבר בו האיראנים היו מודיעים לאמריקאים היכן יתקפו , כך שהאמריקאים יוכלו להכנס מראש למקלטים ולא יהיו הרוגים.
 
כשם שיש איזו שפה והבנה בין חיזבאללה לצה"ל, מה מותר לכל אחד לתקוף ומה נחשב חריגה שמצדיקה נקמה, כך יש יחסים מיוחדים בין האמריקאים לאיראנים. האמריקאים מבינים את האיראנים שהם מעצמה אזורית ושאסור לפגוע בכבודם ושמי שפוגע בכבוד הזה צריך להיענש. האיראנים מבינים את האמריקאים שהם רוצים להשאר מעצמה עולמית, אבל לא להתלכלך בקרב או מוות חלילה ושני הצדדים שומרים על האינטרסים ההדדיים. בהסדרה כזו, מקובל לגמרי שהאיראנים יתקפו את ישראל ושעל ישראל לקבל ההתקפה בכניעה, כדי שח"ו לא תתפתח מזה מלחמה אזורית.
 
הבעיה שנותרה היא בעיית משנה. כמה זמן תסכים ישראל לשחק את המשחק הזה בין הצדדים, כשהיא היא עצמה הכדור הנבעט במגרש.
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.