רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 27 במרץ 2024

מבזקים

 

✅ סערת הגיוס: במידה ואין הסכמות היום על חוק הגיוס, המדינה תבקש מבג"ץ ערכה נוספת לגבש הצעת מחליטים המלמדת על הצהרת כוונות לקראת חקיקה. במידה ובג"ץ לא ייתן ארכה נוספת לממשלה, הרי שהחלטת הממשלה הקודמת המקנה לשר גלנט את הסמכות לא לאכוף גיוס בחורי ישיבות בתקופת ביניים, תיפקע, ובחורי ישיבות ייחשבו כעריקים מחויבי גיוס. (רבינא)

✅ מיכאל שמש: במהלך הישיבה המתוחה אתמול בין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות הבטיח רה״מ לח״כים לאשר הצעת חוק פרטית חדשה שתאפשר פטור מגיוס לבני ישיבות. נתניהו אמר לח״כים שיקדם את ההצעה מיד אחרי הפגרה והיא תאושר

✅ יקי אדמקר: ראשי הסיעות החרדיות העלו אמש בפגישה עם נתניהו חשש מכך שבג"ץ יעצור בימים הקרובים את המימון לישיבות, בהיעדר כל החלטת ממשלה. נתניהו ניסה להרגיע והשיב: "נמצא פתרון לכל בעיה" 

✅ במפלגות החרדיות זועמים על לוין :"יריב  מנע העברת חוק גיוס לפני כינון הממשלה, על אף שרצינו ודרשנו. ביקש שנחכה לרפורמה המשפטית, עד שתעבור ואז מיד הגיוס יטופל. הקשבנו והסכמנו - והנה, עדיין מחכים והמצב רק הסתבך". (אנה ברסקי)

✅ אבי רבינא: ‏בכיר חרדי אחרי הפגישה אצל רה"מ ונציגי היועמ"שית: "נראה שבהרב מיארה הפכה לחלק מקמפיין "בחירות עכשיו", היו כבר הסכמות מרחיקות לכת על כל הצדדים של יעדים וסנקציות, והיא פסלה כל הצעה - היא רוצה בהפלת הממשלה יותר משהיא רוצה להביא פיתרון אמיתי"

✅ יובל שגב: התפתחות בסוגיית חוק הגיוס: בקואליציה תכננו לבקש דחייה של 10 ימים נוספים בהגשת התשובה לבג״צ - היועמ״שית הודיעה היום שמתנגדת לאפשרות של דחייה.

✅ אביעד גליקמן: הכיוון המסתמן: מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, יעקוף את היועמשית ויגיש את הבקשה בשמו ובשם הממשלה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.