רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 9 במרץ 2017

הרב שקד בוהדנה - שורשי הסיטרא אחרא: פרק ד: מבט של אמת

מאת לוחם מלחמות ה':

מאת לוחם מלחמות ה':
שלום וברכה לכולם.
בראשית דברינו, אני בהחלט ער ומודע לתגובות ההלם בקרב חסידיו כורתי בריתו של שקד בוהדנה, לא הלם של כעס, אלא הלם של תדהמה, ובעיקר של אכזבה קשה ממורם ורבם אותו העריצו ללא לאות וללא שום הרהור (וכך צריך שיהיה כלפי כל ת"ח מופלג שמצד הקדושה), תהליך של ההתפקחות  לעיתים יכול לבא בצורהאיטית ומושכלת, אך לצערנו לעיתים בסטירה לפנים שקצת כואבת.
רבים העירו את עיני, כי האברכים הלומדים (בשבי) אצל שקד בוהדנה נפגעו מהדברים שנכתב כביכול כנגדם, שקד בוהדנה הסיט אותם בלשונו הרעה שכביכול הכתבות משמיצות גם אותם וכו', חלילה וחס!
לכן רבותי, אני הולך בכתבה הזאת לפנות הישר לגרעין הקשה של מאמיניו ונאמניו (ואני יודע שכבר מועטים הם, אך בכל זאת) ולאברכים הלומדים בכולל שלו שאת רובם אני מכיר היטב, והינם אברכי משי יראי שמים בתכלית שכל מגמתם זה לימוד והתעלות בתורה"ק. את הכתבה שהייתה מתוכננת להיום נשמור לשבוע הבא, המטרה היא לתת שהות והכנה לתלמידיו לעכל את הדברים שיגיעו בהמשך ובכך לרכך את הליך ההתפקחות.
לכן, כתבה זאת מיועדת דווקא לאלו שעדין מאמינים בשקד שיש בו משהו מצד הקדושה, אליכם אישים אקרא.
שימו לב אני הולך להביא מעשה לכאורה פשוט, שהיה בתוך ביהכנ"ס לפני קהל של מאות אנשים, מיודעינו לא יוכל להתכחש לדברים כפי שניסה להתכחש (למה שיכל) בפרטים הקטנים של הכתבות הקודמות (שאין שם וגם בעתיד לא יהיה שמץ של שקר!)לאחמ"כ ננתח יחד את הדברים ונגיע יחדיו למסקנות, מומלץ לקרא את הכתבה בניחותא, כל אחד לעצמו, מי שיש בו קורטוב ממידת האמת יוכל כבר לוותר על הכתבות הבאות מראש, זה יספיק לו.
לפני כן נקדים את מאמר חז"ל הידוע (עירובין סה:) כי בשלושה דברים אדם ניכר, בכוסו, בכיסו ובכעסו, הוי אומר שכשיש לך ספק לגבי אדם, אם טוב אם לא, אם מ'שורשי קודש' או משורשי הסיטרא אחרא, צא ובודקו במצבים אלו ותגיע לשורש פנימיותו אם לטוב אם למוטב.
לגבי כיסו, טיפלנו בכתבה הקודמת, אם כי יש עוד למצות, בכתבות הבאות בעז"ה.

להמשך כנסו כאן:

 
לגבי כעסו ראה כתבה ראשונה אפס קצהו, ובכתבות הבאות כולו תראה (נדבר על הסטת שומעי לקחו ועידודם לביריונות ונקדיש בעז"ה פרק מיוחד על הזמנת הרצח שהזמין "כבוד הרב" לגבאי שהגיש לו את אימפריית אור החיים הקדוש (אותו בנה בעשר אצבעותיו במשך עשור שנים ויותר) על מגש של זהב, מי שמשפשף את עניו וחוזר שוב לקרא את המשפט האחרון אני מבין אתכם בהחלט, אבל בוא נשמור את הדברים למועדם המתוכנן.
בפרק זה אני רוצה לבדוק יחד אתכם את ה-"כוסו" דווקא, והכוונה היא גם לבדוק מה מדבר בשעת כוסו, ויותר מזה ובעיקר היכן וכיצד הוא מסוגל להגיע בכלל למצב של כוסו ללא קשר לתוכן דבריו.
כולנו מכירים את האזהרה החמורה בתורה לאחר מות שני בני אהרון, למ"ד שנכנסו שתויי יין למקדש, והתוה"ק מזהירה: "ואת מקדשי תראו"... "ולא יהיה בהם נגף בפקוד אותם" "ולא תמותו וכו' " כלפי מה דברים אמורים?
שמחת תורה שנת תשע"ו, היום הקדוש ביותר, פסגת רום המעלה של הימים הנוראים, אנשים מגיעים בהמוניהם לתפילה ולשמוח עם התורה הקדושה אותה זכו זה עתה לסיים, כיצד אמורה להראות שמחה כזאת, אז כידוע, 'גילו ברעדה' כי לא הותרה שום הלכה בשו"ע משום שמחת התורה, גם לא ההלכה הראשונה בשו"ע סימן קנא' שבתי כנסיות ומדרשות אין נוהגים בהם קלות ראש חלילה, על שכרות והוללות מאן דכר שמיה...
ובכן רבותי אהובי, כיצד 'שמח' שקד בוהדנה בבית הכנסת ע"ש אור החיים הק', זוכרים? לא נעים לזכור, ובטח לא להזכיר, אבל ההכרח לא יגונה ולא ישובח, כיון שישנם שלא היו שם ואינם יודעים. מי שהיה,לבטח לא ישכח.
שקד בוהדנה הכין חופן בקבוקי שתיה חריפה,וכוסות (שוב הכול מכספי ביה"כ והמתפללים, אבל שקד חייב את ההרגשה של הכוח והשליטה, רק הוא מחלק לכולם, הוא בעל הבית...) וטיפס יחד איתם, להיכן? לבימת ההיכל המשמש להנחת ספרי התורה, שם היו מונחים שלושה או ארבעה ספרי תורה בהדרתם!!!
רק בכדי להכניס פרופורציה הלכתית: ברמ”א בסי’ קנד סעיף ח דן לגבי הנחת ספרי קודש על הבמה!ובמשנה ברורה בסי’ קמא ס”ק ד הביא מדברי האליה רבה שאסר אפילו להישען על הבימה, וזה אף כשאין ס"ת עליה!
נחזור למיודעינו, כך,יחף (טוב עם גרביים קרועות ונודפות...) טיפס לו בוהדנה, כשכפות רגליו נוגעות מדי פעם בלי משים, גם בספרי התורה, ופלג גופו העליון מעל שלושה ספרי תורה המוטלים בבזיון לעין כל! מדי פעם אף כרסו נגלית מרוב הוללות. ובמצב שכזה החל לשאוג נהמות הוללות ולמזוג ולחלק כוסות עראק וויסקי ומה לא, דולה ומשקה, ועל כול כוס וכוס מכניס לפיו מלא לוגמיו ומגלגל את עניו, על כל 10 cc   של אלכוהול שהיה מחלק היה שותה 50 cc. מעתה הפכה השמחה להוללות, משמחת תורה להוללות בוהדנה, משמחה של תורה וקדושה להוללות של בזיון התורה ובית הכנסת ברמה החמורה ביותר שניתן להעלות על הדעת, כך במשך שעתיים תמימות כאשר בוהדנה והגבאים המבוישים מאבדים שליטה בנעשה, לבושתם ולבושת כל המתפללים (גם אשתו וילדיו שעמדו למעלה) ואז החל לזעוק אל מול הקהל ההמום, חלקם צעירים, נערים ונערות שלא טעמו טעם של ביזיון והוללות מימיהם, דברי גסות ונבלות הפה בדברים שבינו לבינה, דברים שהאומרם אין לו חלק לעולם הבא, כך בעודו גם בתפקיד המקובל בעל רוח הקודש, החל להרעיף שבועות שווא בשם ה' אלוקים חיים, תערובת מיקס של כל העברות החמורות ביותר בתורה, ומעל הכול חילול שם ה' וחילול ספרי התורה וקדושת בית הכנסת. (ולבסוף באולם שם החל להקיא את נשמתו החוצה עם כל הזוהמה שבה אל מול קהל הסועדים  עד שפינו אותו לשירותים ושם הוא היה ממשיך להקיא, ואז היו שוטפים את פניו ומנקים אותו ומחזירים אותו לסעודה ''כאילו לא קרה כלום'', אשרי העם שככה לו...)
ובגמ' שבת לג. מובא בזה"ל: "בעון נבלות פה צרות רבות וגזירות קשות מתחדשות ובחורי שונאי ישראל מתים יתומים ואלמנותצועקין ואינן נענין שנא' על כן על בחוריו לא ישמח ה' ואת יתומיו ואלמנותיו לא ירחם כי כלו חנף ומרע וכל פה דובר נבלה בכל זאת לא שב אפו ועוד ידו נטויה מאי ועוד ידו נטויה א''ר חנן בר רבא הכל יודעין כלה למה נכנסה לחופה אלא כל המנבל פיו אפי' חותמין עליו גזר דין של שבעים שנה לטובה הופכין עליו לרעה, (שימו לב לאיזה חתימת דין גרם שקד לקהל הקדוש) אמר רבה בר שילא אמר רב חסדא כל המנבל את פיו מעמיקין לו גיהנם שנאמר שוחה עמוקה פי זרות רב נחמן בר יצחק אמר אף שומע ושותק שנא' זעום ה' יפול שם,"
מורי ורבותי, כולנו היינו שם, כולנו שתקנו (למרות שהיינו בהלם מוחלט) וכולנו חטאנו בכך שלא קמנו ומחינו, אם כבוד שמים היה לנגד עינינו היינו צריכים כולנו לגרור אותו מזקנו ולהחזירו אחר כבוד לביתו לצמיתות, ומשלא עשינו כן, כולנו נתפסים בעוון וכמו שהגמ' שם מסיימת, "אף שומע ושותק" רח"ל.
האם משהו מכם חשב אי פעם מדוע לאחר המעשה הנ"ל קרו אסונות נוראים באלעד, ובפרט בבניינים הסמוכים לבית הכנסת ששם נעשה הפשע הנ"ל ללא מחאה נמרצת, האם ספרתם כמה יתומים ואלמנות בסמוך ממש לבית הכנסת נוספו מאז אותו מעשה מביש? ומי יאמר שידיו לא שפכו את הדם הזה, כולנו יחד באותה הספינה ובמקום הרשע שם המשפט לצערנו.
אחי ורעי, כל מי שקורא את הדברים, והיה שם, שיקום ויאמר כעת וידוי בפה מלא, אנא ה' חטאנו עוינו ופשענו על כי לא מחינו בבזיון התורה הקדושה, כבוד עצמינו היה חשוב לנו מכבוד שמים, ופחד הבריונים עלה על פחד השכינה, והוא רחום יכפר עוון.
אבל וידוי לבדו אינו מספיק, גם מחאה צריך, לכן טוב מאוחר מלעולם, ואנו כולנו מקיימים בזה כעת מצות מחאה וכולנו מוחים בתוקף על בזיון התורה וקדושת בית הכנסת, על עוון נבלות הפה ודברי ניאוף, ועל עוון שבועת שוא בשם ה' ועל עוון חילול ה', ע"י אותו אחד המתיימר להקרא "רב" בישראל שקד בוהדנה, ואנו חוזרים בתשובה שלימה.
לפני שאסיים, אני רוצה לפנות לאברכים ולשומעי לקחו, ראו, ברור לי כשמש כי גם אתם כמוני וחברי הזדעזעתם ממעשיו המתוארים לעיל ביום שמחת תורה, אך האם חשבתם פעם איך זה שאף אחד לא קם למחות על שלל עבירות כה חמורות ושעונשם כה חמור?
שני תשובות בדבר, וכאן הנקודה שברצוני להדגיש, א. כוח ההרגל, אין בכוונתי לחזור על ד"ק של הגר"חשמואלביץ לגבי חושים בן דן כי הדברים ידועים, אכן בכוח ההרגל וההמצאות התמידית במקום רוע לחספס ולפספס כל רגש של התעוררות קדושה, רגש זעקה ומחאה כנגד בוזי התורה ובוזי ה', ומי שבתוך ביה"כ מצוי חזק בכח ההרגל הרע הזה וזה תוצאותיו.
דבר שני ולא פחות חשוב ומשפיע, זה כוח ועומק החוצפה והעזות של שקד בוהדנה, למה כוונתי? לעיתים אנו נתקלים באדם שמדבר אלינו בחוצפה שמותירה אותנו בהלם, לא שאין לנו מה לענות אלא פשוט כוח החוצפה והעזות בכוחם לגרום הלם המשתק תגובה ראשונית מתבקשת, לאחר עיכול הדברים עולות התשובות והמענות, אבל באיחור. כך בדיוק חוצפתו ועזותו של שקד בוהדנה גורמת לרוב להלם וזעזוע כאלו קשים, עד כי אנשים מסרבים להאמין לראות עיניהם והמילים נעתקות מפיהם.
אך אם אתם חושבים שזה מקרה בודד של ביזוי בית הכנסת, טעות בידכם, בכל דרשה שלו ליד היכל הקודש מטמא ומכשיל בדברי בלע ולשון הרע, צאו וראו מה עולל לקירות בית הכנסת, כיצד השחית לבלי הכר את הקירות והדלתות כולם ע"י עשרות ומאות מודעות הנושאים את שמו באותיות קידוש לבנה, ובעיר כולה מיליוני מודעות המשחיתים כל חלקה טובה, גם בתים וחצרות פרטיים, ביריונות במיטבה!
האם שאל כבוד הרב מאן דהוא אם מותר לו להשתמש בספריות בית הכנסת (הקרואן הרביעי) לשם אחסון כל סחורתו הפרטית אותה מוכר ומשווק בכסף מלא, מי התיר לך?
האם שאל כבוד הרב האם מותר לשרוף את כספי המתפללים להדפסת עשרות אלפי מודעות המאדירות את שמו?
האינכם מבינים עדיין כי שקד מתייחס לבית הכנסת כעסק פרטי לכל דבר, אין כבוד בית הכנסת, אין כבוד התורה, יש רק כבוד הרב ויש עסקים. וכל שרץ יוכשרבקנ' טעמים, ואוי ואבוי למהרהרים!
לא מכבר אמר לי בן שיחי, כי שקדבוהדנה הפך את ביהכנ"ס ל'מנזר השתקנים', לכששאלתיו לכוונתו הסביר כי ביהכנ"ס הפך ל'מנזר' כי במקום בית תפילה הפך לבית תיפלה, למקום לשה"רורכילות גניבה וניאוף ועוד, ו'שתקנים' כי אף אחד אינו מעז לפתוח פיו ולהוקיעו ברבים על מעשיו הנבזים!
כתוב במשלי ל': תַּחַת שָׁלוֹשׁ רָגְזָה אֶרֶץ וְתַחַת אַרְבַּע לֹא תוּכַל שְׂאֵת, תַּחַת עֶבֶד כִּי יִמְלוֹךְ וְנָבָל כִּי יִשְׂבַּע לָחֶםוכו', נראה כי הפסוק מתאים למיודענו שקד בוהדנה בכל מובניו! וכולנו תקווה כי בהסתלקותו מקהילתינו בקרוב תשקוט הארץ, ולפחות אלעד תובב"א.
מקווה כי דברים היוצאים מן הלב נכנסו אל הלב.
מצווה למי שיש בידו, להדפיס דברים הללו ולחלקם ברבים ולקיים בזה מצוות מחאה על האמור אולי ישוב חרון אף ה' ויאמר די לצרותינו והרף למשחית, ויסיר הנגע הזה ששמו שקד בוהדנה מקרבנו והיה מחננו קדוש, אכי"ר.
פורים שמח לכולם, וגם לשקד בוהדנה, רק זהירות עם היין אה..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.