"היום בתניא" שבת קדש ח' חשון
"אגרת הקדש"
המשך פרק כ"ו (עמוד קמ"ד)
שנה מעוברת
⛳
הבהרת אדמו"ר הזקן:
בתחילת הקטע הרביעי שבאגרת כ"ו, מעלה רבנו את השאלה:
לעיל הובא בשם הזוהר הקדוש, שהמשניות "הן הן גופי תורה שבעל פה, שהיא היא ספירת מלכות דאצילות".
ולכאורה, איך זה מתיישב עם מה שאמר האריז"ל "שהמשניות הן במלכות דיצירה".
מסביר רבנו שאין סתירה בין הדברים.
שכן, כל אחד, מציג פרט אחר במעלת המשניות:
הזוהר בדבריו, בהתיחסותו למעלה העצמית של המשניות (שאינם מבחינת עץ הדעת טוב ורע), מדגיש שהם מבחינת "מלכות דאצילות" (וזאת היא איפוא מעלתם). ואילו האריז"ל מתייחס למצב שאליו יורדות המשניות לפעול בעולם (וזהו המצב שבו המשניות "מתלבשות" במלכות דיצירה).
נתאר לעצמנו שליח של הרבי הנמצא ב"הרי החושך". אם ישאלו, מי הוא פלוני זה? האחד ישיב, שהוא אברך מ770. והאחר ידגיש שהוא שליח מ"הרי החושך". תלוי איזו נקודה רוצים להדגיש.
...
התלבשות "מלכות דאצילות" בנוגה:
בין הענינים הנפעלים למעלה, ישנו המצב שבו בחינת ה"מלכות דאצילות" יורדת ומתלבשת בבחינת "נוגה" הנמצאת בעולמות בריאה יצירה ועשיה". וזאת, כדי לברר (ולהוציא) את ניצוצות הקדושה שנפלו ל"נוגה" בעת "שבירת הכלים" (שהיתה בעת הבריאה) וכן כאשר האדם נכשל בחטא עץ הדעת.
התלבשות זו של ה"מלכות דאצילות" בנוגה, (אף שבמקורה היא מבחינת "עץ חיים" כנ"ל), נקראת בשם המושאל (בלבד) "עץ הדעת טוב ורע" (על שם המקום שאליו היא נשלחה לבררו).
בזמן זה שבו המלכות דאצילות מתלבשת בנוגה לברר בירורים, הנה, במקביל, גם "עיקר עבודת האדם ועיקר עסק התורה והמצוות (בתקופה זו), הוא לברר את הניצוצות, כנודע מהאריז"ל".
נציין, כי באופן כללי, הניצוצות הנבררים פועלים באדם עליה ואהבה ויראה, יותר מהנפעל על ידי כח הנפש האלוקית עצמה.
…..
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.