מאביו של הרבי זצ״ל
חיי שרה
וָאָבֹא הַיּוֹם, אֶל-הָעָיִן
כד,מב
ביאור המדרש (ב״ר ס, ח)
יפה שיחתן של עבדי אבות מתורתן של בנים, פרשתו של אליעזר הוא אומרה ושונה, ודם שרץ מטמא
מריבוי המקרא ר
וזה לכל הטמא
עייש
שאלות;
א) למה תפס
דוקא הדין דם שרץ?
ב) מהו אכן הטעם שיפה שיחתן וכו?
ג) למה נקט בלשון שיחתן -
שיח דוקא?
ד) בסוף פרשת וירא כתוב היחוס של רבקה וכל הדודים שלה, למה לא כתוב בקיצור, מלכה ילדה בתואל, ובתואל ילד רבקה?
ה) התורת שם מסיים שמונה אלה ילדה מלכה
,מנינא למה לי?
מבאר דבר נפלא, שמונה בני מלכה, כנגד שמונה שרצים
וביאורו
לקוטי לוי יצחק, לקוטים על פסוקי תנ״ך ומאחז״ל ע׳ קנז
ילקוט לוי יצחק חלק א סימן קס
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.