מימין לשמאל: הבאבא סאלי זצ"ל, חיים שאולזון, הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל |
כאשר אומרים את ה'על חטא' נדמה כי מנו את כל העבירות האפשריות, אבל האמת היא כי חסרות שם 'מצוות' כאלו שאנו בטוחים כי אנו עושים מעשים טובים ואלו עבירות חמורות. ה'על חטא' הכי חשוב בימינו הוא: 'על חטא שחטאנו לפניך במצוות שהן עבירות', חיים אנו בדור שאם נלמד אותו טוב נמצא, שמה שמצוה אצל זה זו עבירה אצל האחר, כאשר יחד עם כל אלו נמצא מה שהם 'מצוות' אצל רבים מן החרדים הם למעשה עבירות חמורות כאלו שהפכו אותם למצוות להשקיט את המצפון במיוחד בערב יום הכיפורים
בכל שנה ניצבים אנו בראש השנה וביום הכיפורים בפני הקב"ה וחוזרים על אותו נוסח שוב ושוב, ישנם מי שמאמינים כי הם צדיקים ואולי פה ושם עשו איזו עבירה, וישנם מי שבטוחים כי עשו כל כך הרבה עבירות וזקוקים לישועה גדולה, אבל מעטים נמצא מי שיתעמקו במה שהם אומרים, ובמיוחד במילים 'אבל אנחנו ואבותינו חטאנו', מילים שנשמעים חוצפה, לומר על 'אבותינו' חטאנו, היינו בטוחים שאבותינו היו צדיקים גמורים. אסור לשכוח שהרבי'ס וראשי ישיבות הכי גדולים אומרים 'אבל אנחנו ואבותינו חטאנו' אז איך זה יתכן שכל מי שאנו מזכירים אותם באימה ויראה ובקדושה שהם 'חטאו', הלא בטוחים אנו שמעשיהם כולם מצוות
בנושא הזה הרחבתי בקובץ מיוחד ששם אני מוכיח שאפשר לעשות מצוות ולהיות המחטיא הגדול, אם חסיד נלחם משמיץ ומכה יהודי אחר רק מפני שהוא מבקש את כבודו של הרבי שלו, לא רק הוא חוטא, הרבי שלו לא פחות חוטא. מעשים שנעשים בגלל השפעת אדמורי"ם וראשי ישיבות רבנים ואחרים, הם המחטיאים של דורות שזה מצב גרוע בהרבה. מילא מי שהשפעתו קטנה או רק בזמן מסויים, אבל מי שהשפעתו לאורך שנים רבות וחלילה יש שם עניינים שבגללם זה יגרום למעשים רעים, הם חוטאים יחד עם החוטא בפועל
נמצא כל כך הרבה דברים שישנם מי שיהרגו אחרים יפגעו בהם קשות רק מפני שהוא מאמין כי 'שיטת' ו'השקפת' הרבי שלו היא הנכונה ושל השני היא העקומה כאשר כל הסיבה לאמונה הזו מפני שנולד שם או למד בישיבתו. שימו לב, חברים לפני שני דורות שלמדו באותן ישיבות, אחד הפך לראש ישיבה תיכונית, האחר ראש ישיבת 'מרכז הרב' והאחר ראש ישיבת פונוביז', וכל אחד מהם ברוח המקום מוביל לכיוון כפי שמבקשים שם, האם נוכל לומר על אותם החברים כי יש מהם מי שהם פושעים? או שאולי באמת כולם פושעים בחלקים שהם לא הנכונים, ולא מפני שהם ביקשו כך, אלא מפני שהם ממשיכים דרך שהיא חלוקה כבר שנים, והיום הם הפכו לעולמות אחרים
חיים אנו היום בהצטלבות של הרבה דרכים ואינך יודע לאן אתה הולך, איזוהי הנכונה. אלו אומרים 'לדוד ה' אורי' באלול עד שמיני עצרת ואלו לא, אלו מתפללים בנוסח כזה ואלו אחרת. אז יהיו שיקפצו ויאמרו כי אלו ואלו דברי אלוקים חיים, אבל האם הדור הצעיר מסתכל עליהם ומקבל את דרכם או שמא יפסיקו לדבר עם מי שהסיר את 'הויזן זאקן' או את 'הווייסע זאקן' ועוד דברים כאלו
אין פינה אחת שלימה ברחוב החרדי שמקבל את כולם אותו דבר מתוך גישת 'נהרא נהרא ופשטי'', גדולי ישראל בעבר קלטו זאת וביקשו להחדיר את המושג הזה חזק דרכה של אגודת ישראל והיא לא התאפשרה בגלל שמי שמכונים 'רבנים' ביקשו להכתיב דרכים משלהם, לחמו שדרכם תתקבל ולא דרכי האחרים למרות שהם באותה תנועה. גידלו דורות של מי שיעברו על כל איסורי תורה למען הרבי למען הראש ישיבה ולמען המפלגה והאינטרס של הראש ישיבה או האדמו"ר למרות שמדובר במעשים חמורים ואסורים. יכו אדמו"ר שמבקש לעלות על קברו של הדוד שלו, רק מפני שהם מבקשים ככה לכבד את הרבי שלהם שלא אוהב את האח שלו, וכל אלו 'מצוות' של זמנינו
נעבור על קהילה קהילה ונמצא שם 'מצוות' כאלו שכל עניינם לחיזוק הקהילה והתחנפות לעומד בראש או לראשי הקהל, כאשר למעשה מדובר באיסורי דאורייתא שאין להם יותר ערך. הרצון של הרבי מעל כל התורה כולה וככה אצל ראשי ישיבות והרבה רבנים. בקונטרס אספתי הרבה דוגמאות היכן ששופכים דם, עוברים על דאורייתא'ס בצורה הכי חמורה וכל אלו הפכו ל'מצוות', לא ראינו מי שיבואו לבקש מחילה בערב יום הכיפורים
אם כל אלו היו רק עניינים שבין אדם למקום הייתי מדלג עליהם, הענין הוא כי עוסקים אנו עם 'בין אדם לחבירו', האם מי שבכלל לא חלק מן המחלוקת ופגע בצד מסויים בא לבקש מחילה? האם אתם זקוקים לרשימה בקורה והנעשה בקהילות? אדמורי"ם שפכו דם של כל כך הרבה, ואותו דבר אצל ראשי ישיבות האם הם ביקשו מחילה לפני יום כיפור ממי שפגעו?
כאשר תשאל את אנשיהם הם יאמרו, כי אם הרבי רצה ועשה כך, אז זו המצווה. אז כאן נזכיר להם כי עבירות שבין אדם לחבירו במיוחד כאשר אתה לא צד בעניין אין עליהם כפרה מבלי שירצה את חבירו. אבל מה אפשר לעשות כאשר מחדירים לאדם בראש שאם הוא יכה חסיד הבן דוד רק מפני שהרבי שלו לא אוהב אותו וכי אין מצוה גדולה מזו, אלו מסכנים הם אפילו לא יודעים שהם חוטאים, הם בטוחים שהחטאים שלהם מצוות
ביום הכיפורים על כולנו להוסיף על חטא מיוחד: על חטא שחטאנו במצוות שהן עבירות
גמר חתימה טובה לכל בית ישראל
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.