רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 14 באוקטובר 2024

ברוך משיב אבידה לבעליה - האדמו"ר הקדוש והטהור מויזניץ ניצח - הקיטל אצלו

 



ברוך משיב אבידה לבעליה 

מאת ויז'ניצער 

סאגת קיטעל הרה"ק אהבת שלום מויז'ניץ זצוקללה"ה העובר בירושה מרבי לרבי המנהיג ממשיך השולשלת ה"ראשי" בלבד , והדרך הפלאית בלי הסבר ברור קוימה צוואתו הקדושה של הרה"ק בעל הישועות משה להוריש את ההנהגה לבנו הצעיר כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ (מרכז)  שליט"א

נתחיל מהבסיס

הרה"ק הרב מנחם מנדל מקוסוב האדמו"ר הראשון מויז'ניץ שהיה תלמידו של רבי זאב וולף מצ'רני-אוסטראה זיע"א  רבי זאב וולף הבטיח לו באחת מאיגרותיו "שיתחדש המלוכה שלו, הן על עצמו והן על נפשות ביתו, שלא יזוז ממנו, מבניו ומבני בניו, עד עולם

שיתחדש המלוכה -"בגדי ההמשכה"

לאחר פטירתו של האדמו"ר הראשון הרה"ק הרב מנחם מנדל מקוסוב בעל אהבת שלום זיע"א כאשר לבש הרה"ק רבי חיים הגר בעל התורת חיים זיע"א את ה"קיטעל" של אביו זיע"א שנהג ללובשו בעת תפילות הימים הנוראים היה בכך סימן  לחידוש ההנהגה וקיום הצוואה

לאחר פטירתו של הרה"ק רבי חיים הגר בעל התורת חיים זצוללה"ה כאשר קיבל ההמשכה בנו בנו הרה"ק רבי מנחם מנדל מוויז'ניץ בעל ה"צמח צדיק" לבש גם את הקיטעל ההמשכה מסבו וגם צרף אליו עוד פריט מאביו הקדוש

וכך בכל פעם לאחר פטירת רבי  בעת "חידוש המלוכה" כאשר שרביט ההנהגה עבר לחוליה נוספת בשרשרת הזהב , נוספו לחבילת הימים הנוראים המיוחדת פריטים נוספים מהאדמו"ר האחרון, היו גם ירושות נוספות מאדמורי"ם שאינם מגזע ויז'ניץ שהחסידים קנו לאדמורים אשר נהגו להשתמש גם בהם בימים הנוראים ונוספו לחבילה

קופסאות טבק, מחזורים, גרטלים, כיפה, קיטל , קפטין, וכו' בה השתמשו האדמורים ה"ממשיכים" בדחילו ורחימו בעת תפילות ימים נוראים

צוואתו של הרה"ק הרב משה יהושע מויז'ניץ בעל הישועות משה זצוללה"ה

בצוואתו אשר כתב בתאריך י"א כסליו תשד"ם הוא מבקש מבנו הצעיר כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א לשאת על עצמו את עול ההנהגה (מצורף צילום מכתב ידו)

בי"ז כסליו תשמ"ח לאחר כארבע שנים כתב כ"ק האדמו"ר זיע"א נספח נוסף לצוואה , בה ערך תיקונים כאלו ואחרים בצוואה  

ולסעיף חלוקת חפציו בין בניו ובנותיו שיחיו בה הוא מבקש בצוואה המקורית לחלקם שווה בשווה בין הבנים ובין לבנות ,הוא מבקש להחריג מהחלוקה את "בגדי ההמשכה" כי אותם מעוניין הוא להוריש לבנו אשר ימלא מקומו כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א וביתר החפצים לחלק שווה בשווה (מצורף צילום מהסעיף הרלוונטי)

נ.ב. נציין כי שני סעיפים אלו גם אין חילוקי דעות בין בניו בנותיו וכלל תלמידיו לאמינותם ולנכונותם.

פטירת הרבנית ע"ה והמשמעות.

בכ"ט שבט תשנ"ג נפטרה הרבנית הראשונה לאה אסתר הגר ע"ה אשת חבר של כ"ק האדמו"ר בעל הישועות משה זיע"א ,וביתו הפרטי של האדמו"ר ברחוב אהבת שלום 15 (וב15)  בבני ברק אשר היה תחת חסותה של הרבנית עבר לשליטת הגבאים המלאה שדאגו לכל עניניו ותחזוקתו של הבית.

נ.ב. בית האדמו"ר היה בית בעל משמעות גם בהנהגת החסידות , כי האדמו"ר היה שוהה בעיקר בביתו קיבל קהל, התפלל, ניהל פגישות חשובות , אסיפות ועוד , כך שקבלת סמכות בבית עם מפתחות הינה אחיזה בעלת משמעות , אשר לימים היה בה כדי להשפיע על גורל החסידות כולה כפי שתקראו בהמשך.

כמה מילים על מהות של חסידות

יש שתי תפיסות על המושג חסידות

יש את התפיסה העתיקה , הרבי הוא ה"מתווך" בין החסיד לבין בורא העולם , ובתפיסה הזו על פיו של של הרבי יישק דבר החל מקריאת שם לתינוק הנולד הולכים לשמוע מה יאמר הרבי , עובר דרך אישור סגירת שידוך וכלה היכן לקבור את הנפטר , הרבי מעורב בהנהגת הקהילה ובחייהם של החסידים בגדול החל ובקטן כילה,  גם אם יאמר על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין, על טמא שהוא טהור ועל טהור שהוא טמא, דבר אחד מפיו לא ישוב ריקם .

ויש את התפיסה הרווחת כיום יום ויותר , חסידות היא קהילה המאחדת את הקבוצה למטרת התעלות רוחנית, החסידים חיים את חייהם ללא התערבות, לא מהקהילה ולא מהרבי,  ותפקידו של הרבי הוא רק לתת דברי חיזוק  עצות וברכות בעת רצון או בבקשות פרטניות ייחודיות, הנהג החסידות שייכת לקהילה ומנהלי המוסדות למיניהם.

ויז'ניץ עד להקמת השיכון ויז'ניץ בארץ הקודש ע"י כ"ק אדמו"ר הרה"ק רבי חיים מאיר הגר בעל האמרי חיים מויז'ניץ זצללה"ה חייתה בשלווה תחת התפיסה הראשונה.

על מה שקרה לאחר מכן – בסעיף הבא

טעימה על המרידות בויז'ניץ

כאשר האדמו"רים הרה"ק בעל האמרי חיים והרה"ק בעל הישועות משה זצללה"ה קיבלו עליהם את הנהגת החסידות בדרך המקובלת והמוכרת עליהם מבית סבא (התפיסה הראשונה), היו תחת הנהגתם חסידים שלא התאים להם הדרך ורצו לחיות ע"פ התפיסה השנייה , והאדמו"רים זיע"א נתקלו בהתנגדויות בהנהגות מסוימות מאותם אנשים

לפעמים זה הסתיים בקול רחש חלושה ולפעמים התסיסה תפסה את השיח בחסידות ואף בוצעו מהלכים בפומבי של גרוש חלק מהמתקוממים אשר הביא לשקט סמוי עד לתסיסה הבאה.

אפשר בהחלט לכתוב ספרים שלמים על אותן התקוממויות,  אך לא לשם כך התכנסנו רק נציין כי בנו בכורו של כ"ק אדמו"ר זצ"ל , מרן האדמו"ר מויז'ניץ (שיכון) שליט"א היה מעורב באותם התנגדויות ואף הורחק מהחסידות באחת מהם.

המחלה והמהפך

לקראת תחילת שנות התש"ס החלה תסיסה נגד כ"ק האדמו"ר זצ"ל ונגד בנו ה"ממשיך" המיועד והבלתי מעורער שכבר שימש כרב אב"ד בשיכון ויז'ניץ וקיבל האצלת סמכויות שונות מכ"ק האדמו"ר זיע"א.

אולם את אותה "מרידה" כשהאדמו"ר כבר היה מבוגר ושבע ממלחמות , הוא די נתן לבנו כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א להתנהל מול המורדים כמעט לבדו

האחרון שגם הוא מחזיק מדרכו של אביו היה צעיר ובשיא כוחו בחר לפעול למיגור התופעה מהשורש , ולא טיפל רק במתקוממים הבולטים כפי שהיה נהוג עד אז , אלא "הלך על כל הקופה" החל במשא דרשות חוצבות ומהפכניות הדורשות נאמנות מקצה לקצה ובקריאה למי שאינו נוקט בדרך זו שיקום ויפנה את מקומו , העביר מתפקידם כל מי שלא גילה נאמנות מוצהרת לרבי זצ"ל ולשיטה , ולהחליפם בנאמנים.

מלחמת היחיד עם קומץ נאמנים מול כ"כ הרבה גורמים נחלה אכזבה , ואף עשתה את ההפך , אותם חסידים ליברליים שחששו למעמדם ותפקידם חשו שהאדמה בוערת תחת מקומם מחד אבל הרגישו חוזק מאידך מה גם שבין אותם "ליברליים" היו מספר גבאים בעלי מפתחות ושליטה בביתו של כ"ק האדמו"ר זצ"ל ה"בעלים הרשמי" עדיין של החסידות (וזכו בתמיכתה הנדיבה של ביתו של הרבי זצ"ל מרת הינדה הגר תליט"א א"ח הרה"צ מנחם הערנסטר שליט"א אשר נשארה לגור בשיכון ויז'ניץ דבר שאינו שיגרתי, שתי בנותיו הגדולות של של הרבי נישאו לבניהם של סאטמר וסקווער זיע"א וכן הרבנית הצדקת מבעלזא תליט"א ועברו להתגורר ב"ממלכות המיועדות" לימים הפכו לרבניות בעצמם. זו שלא קיבלה עתיד בחצר קהילה אחרת, נשארה מעורבת בחסידות אביה , בעלה הרה"צ מנחם הערנסטר שליט"א קיבל את התואר והתפקיד "ראש ישיבת ויז'ניץ" זו עם קנאתה לאחיה הצעיר ממנה המקבל מעמד של שררה ומיועד להיות ה"ממשיך" הייתה לצינים בעיניה).

למרבה מזלם כ"ק האדמו"ר זיע"א חלה אז במחלת האלצהיימר האיומה , הגורמת למחיקת תאי מוח, לשכחה , לבלבול, ולחוסר יכולת לביטוי עצמי וכו' עד להשבתה טוטאלית ה"י

וכך כרגע לפני שאיבדו את מעמדם , ניצלו האחרונים את מצבו הבריאות המתדרדר של הרבי , ובמקום לפנות את מקומם , חיזקו את תפיסתם "בבית" דווקא בהרחקת נאמניו של כ"ק האדמו"ר זיע"א מהבית ובוצעה החלפת מנועלים .

הנהגת הגבאי הרב הערשיל כץ הי"ו

בעת המהפך תפס הגבאי ר' צבי הערשיל כץ הי"ו שהיה מועמד להדחה מתפקידו את העמדה של הגבאי הראשי

טרם מצבו הבריאותי המתדרדר של הרבי זיע"א וחוסר יכולתו להמשיך לנהל את החסידות התפרסם לחסידים, ביצע הגבאי מהלכים מרחיקי לכת לתפיסת בעלות בחסידות כולה , ביניהם התנהל משא ומתן עם בנו המודח של הרבי זיע"א מרן האדמו"ר מויז'ניץ (שיכון) שליט"א לחזרתו לחסידות בתנאי למתן חופש פעולה עד לפטירתו של הרבי, כרזות הוכרזו לציבור ונתלו בלוח המודעות בשם הרבי , הורחקו נאמניו ומקורביו של הרבי ונקבעו עובדות בשטח.

וכך בזמן שהרבי זיע"א סבל ממחלה הקשה ,בחסידות שלט הגבאי הר' הערשיל כץ הי"ו ביד רמה , מי שמוצא חן בעיניו יכנס לרבי ומי שלא , לא ידרוך על המפתן .

כדי למנוע מצב של חשיפת המהלך לרבים נעשו צעדים רבים ואף משפילים כנגד בנו הצעיר של הרבי כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א להכפיש את שמו ולספר לציבור שהוא השתגע והרבי בחר להחליפו באחיו הבכור.

מאחר ובמחלה ארורה זו יכולים להיות שעות "טובות" בהם החולה נמצא במצב כשיר לשיחה ,גם לאחר שהציבור כבר הבין שהרבי חולה במחלה הקשה דאג הגבאי הראשי שלא להותיר את הרבי זיע"א ללא השגחתו הצמודה שלו או של חבריו, ובין תפקידם היה לתרץ לו תירוצים בעת ששאל על דברים שהיו נראים לו תמוהים או כשביקש לראות את נאמניו , המיקרופון הורחק מהרבי בעת אשר ניסה לומר משהו מחשש שיאמר דבר שיסגיר לציבור את דעתו של הרבי על המצב, מאמניו המובהקים של הרבי לא הורשו לדרוך על מפתן דלתו,  וכן גם בנו של הרבי (מרכז) לא הורשה לגשת לרבי ללא השגחה צמודה.

יצא ובתוך הבית כלא הפרטי הזה , היו פליטות פה פה ושם , אבל דברים אלו כבר לא יכלו להשפיע על כלל הציבור כי גם גבאי בתי הכנסת ובעלי המשרות הוחלפו בנאמנים לקבוצתו של הגבאי ר' הערשל כץ הי"ו.

צוואת תשס"ב

יש שמועות רבות ומגוונות על צוואה נוספת בשנת תשס"ב אותה הכינו אנשי הר' הערשיל כץ הי"ו בשנת תשס"ב בעת שדבר אופי המחלה של הרבי עדיין לא הייתה מפורסמת לכלל החסידים והחתימו עליה את הרבי זיע"א.

לכותב השורות אין הוכחה לאימות או הכחשת השמועות מאחר ולמרות רצונו ונסיונו לאתר אותה , עוד לא פגש אדם אחד הטוען כי יש בידו העתק מצוואה זו או שראה אותה בעיניו , יתכן ומדובר בשמועות בעלמא.

הטענות לקיומה של אותה צוואה טוענות שנכתב בה שגם מרן האדמו"ר מויז'ניץ (שיכון) שליט"א יוכתר לאדמורות ולא רק כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א, עוד נטען כי לא נכתב בה דבר בהקשר לחפצי ההמשכה עם הקיטעל.

וכאן המקום לבקש אם יש קורא שיכול אמת קיומה של צוואה זו ע"י להמציא העתק ממנה כאן שנוכל לעיין בה ובתוכנה, יהיה זה לזיכוי הרבים .

פטירתו של הרה"ק בעל הישועות משה זצוללה"ה

בכ' אדר תשע"ב כבה המאור הגדול , ונלקח לבית עולמו כ"ק האדמור זיע"א , בעת פטירתו הוכתרו במיידית שני בניו לאדמו"רים

לאחר השבעה המשותפת כ"ק האדמור מויז'ניץ (מרכז) שליט"א לא דרש עדיין (נכון לכתיבת שורות אלו) את קיום הצוואה במלואה אלא ארז את מטלטליו והלך להנהיג את הקהילה שהתגבשה סביבו עוד קודם פטירת הרבי זיע"א , מרכז הקהילה עבר לשטח אותה רכשו החסידים במרכז ב"ב והחל להקים את המוסדות כולם מאפס.

דור הולך ודור בא , מרן האדמו"ר מויז'ניץ (שיכון) שליט"א הוכתר והחל להנהיג את הקהילה המרכזית במוסדות הקיימים ר' הערשיל כץ הי"ו וחלק מאנשיו איבדו את כוחם בהנהגה.

מדוע לא נדרש קיום הצוואה ככתבה.

כשאדמו"ר ממונה למ"מ אביו בהנהגת הקהילה , יש לכך השלכות גם בהחזקת מבני ומוסדות הקהילה עצמה דבר שוו"ע לכמה מליונים רבים כשמדובר בחסידות מבוססת כדוגמת ויז'ניץ ,כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א לא פנה לקיום הצוואה בדרכים המקובלות לא בבית דין ולא בבית משפט , למרות שרוב תורמי בנייני המוסדות נמנו על קהל חסידיו וביקשו ממנו שילך לתהליך

יש הטוענים שחשש מהמחלוקת האדירה שהייתה מושכת את משאביו,

יש הטוענים שבצוואת תשס"ב כתובים עליו דברים מבישים

יש הטוענים שהדרך שלו להתמודד נגד צוואת תשס"ב היא להוכיח שאביו כבר לא היה במצב בריאותי כשיר , וההוכחות שיצטרך להביא לכך יהיו הוכחות משפילות מאוד על אביו.

כ"ק אדמו"ר מיז'ניץ (מרכז) שליט"א עצמו פעם התבטא שבחר בהנהגה של יהודי ירא שמים , ולפתור הדברים בדרכי שלום, ובכך אמר "שלום" לכל הבניינים גם כשביקש שיתנו לו בניין בבני ברק עבור הישיבה נענה בשלילה , אך לא יהיה בזה בשביל לערער את בחירתו.

מצד קהילת ויז'ניץ שיכון טוענים כי בדרך התורה יכלו גם לבוא לדין תורה בבית דין ויז'ניץ (שיכון) שמורכב מרבני קהילתם.

בנתיים בקהילת שיכון דאגו לעשות קניין בשינוי מעשה בכמה אחזקות, בית המדרש המרכזי בשיכון ויז'ניץ בב"ב נשבר , עם מספר בניינים על ידו , ובמקומם נבנה בניין חדש , יש אומרים שגם השטח עצמו נעשה שינוי רישום בעיריית בני ברק להופכו להקצאה עירונית ואת הבעלות הפרטית על השטח להעביר לשטח אחר , כך שגם אם יום יבוא ויפתח דיון יוכלו לשבש ולהקשות על הוצאת המבנים מידיהם, בכך שכבר מדובר בקרקע ציבורית , מעת לעת יש דיבור באוויר על רצון אולי בכל זאת לפתוח את הצוואה , לאחר הפרשיה באנטוורפן וכדו'

לסיכומה של מחלוקת אידיאולוגית, היום קיימות שני קהילות חשובות , ויז'ניץ שיכון הפכה להיות קהילה ליברלית לחלוטין , ויז'ניץ מרכז הקצינה בשיטה הישנה עם "שיטת השוואנצנות" וכו'

ירושות אישיות

בעת שפתחו את הצוואה , כל הפריטים היו בידיהם של בעל השליטה דאז על הבתים שברחוב אהבת שלום , נאמניו של ר' הערשיל כץ הי"ו, הירושות חולקו בשווה ע"פ ערך כספי , וההחלטה הסופית איזה פריט יקבל מי הייתה בידיו של הרה"ג ר' ישראל מילר שליט"א חסיד ויז'ניץ (שיכון) מטעם בית הדין של ויז'ניץ (שיכון) כמו גם החליט שחפצי הערך בהם משתמשים במוסדות ובבתי הכנסת , יישארו בידי מי שמחזיק את המוסדות ובתי הכנסת ולא יחלקו בין האחים.

חלוקת קיטעל ופריטי ההמשכה.

 מאחר ובצוואה נכתב בפרוש שהקיטעל צריך להגיע לידי כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א בתורת ממשיך טענו האחיות הרבניות מסאטמער ובעלזא תליט"א ולהבדיל בין חיים לחיים הרבנית מסקווער ע"ה , שהם רוצות שצוואת אביהם תקוים ופריטים אלו יעברו לאחיהם הצעיר כפי הכתוב בצוואה , והם לא מעוניינות לקבל אף רכוש בתמורה.

לעומתם האחות הרבנית הינדה הערנסטר תליט"א והאח מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א לא רצו למסור את הפריט בשום אופן כי פריט זה אינו עוד פריט בעל ערך כספי בלבד , אלא יש בו ערך ערכי המעיד על המשכת החסידות , ומערער את מקומו של מי שאינו לובשו , הרה"ג ר' ישראל מילר שליט"א חסיד ויז'ניץ (שיכון) מטעם בית הדין ויז'ניץ (שיכון) פסק שהפריטים יישארו במקומם , בבית שברחוב אהבת שלום שבידי אנשי ר' הערשיל כץ הי"ו עד להסכמת הצדדים, בהעדפה שהקיטעל יתבלה בארון מאשר לעמוד ולהסביר לקהל מה רצונו הטהור של כ"ק האדמו"ר זיע"א  מי שימשיך את דרכו.

במשך מעל עשור בכל שנה כשמתקרבים הימים הנוראים באו פניות ממרן האדמו"ר מויז'ניץ (שיכון) שליט"א ברעיונות שונות ובטענות שונות על רצונו להשתמש בפריטים ובמיוחד בקיטעל.

פעם אף הייתה מחשבה להשתמש בקיטעל ללא הסכמה ובכך לסגור את העניין

נבחר להתחיל להשתמש בהדרגה ולא בצעד דרסטי כדי לראות איך נבלעת הצפרדע, וכך הוצאו לשימוש פריטים כמו גארטיל קופסת טבק וכו' שהמראה שלהם פחות זועק כמו שימוש בקיטעל המיתולוגי עצמו , הצעד נבלם ע"י האחיות הרבניות מבעלזא תליט"א ולהבחל"ח מסקווער ע"ה, בעת ששמעו מהשימוש ללא רשות בדריסת צוואתו המפורשת של אביהם זצללה"ה

הפלא הגדול

שנה שעברה נפל דבר בישראל, בהחלטה אישית של מרן אדמו"ר מויז'ניץ (שיכון) שליט"א ללא שיח עם כל הגורמים כולל אחותו הרבנית הינדה הערנסטר תליט"א, פנה עם רצון להחזיר את הקיטעל לבעליו עם 'דרישות סימליות' כדי לסגור את הסאגה בצורה שמשאירה לו טעם טוב בפה, אף אחד לא יודע מה קרה יום מיומיים , השערות על חלומות ביעותים , על מסרים משמים , או על חוסר בכסף וכו' אולם אלו השערות גרידה וככל ולא יבוא ויספר בעצמו כנראה שלא נדע לעולם מה הדבר השמימי שגרם לכך

מרן אדמו"ר מויז'ינץ (שיכון) שליט"א  ביקש להשתמש בקיטעל ראשון, כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א הסכים לכך בתנאי שיחתום לו במפורש על כתב החתומים עליו עדים כשרים ונאמנים בו מודה שזה בתורת הלוואה בלבד ואין לו אף חלק וטענת בעלות עליו , ובכך קיבל הסכמה להשתמש בקיטעל  

הבקשות שביקש כדלהלן:

דעת קהל : שינתן לו להשתמש בזה ראשון ואולי אף בעוד פעמים בשביל הקהל שלו שיראו שהוא לובש את זה בהסכמה (אולי גם בשביל התמונות) - קיבל בשנת תשפ"ד ללבוש גם בראש השנה וגם ביום כיפור בתנאי שיחתום שמודה שהקיטעל אינו שלו , ואין לו שום טענת בעלות עליו.

וכן הותר לו במפורש ובהסכמה לספר כל סיפור כיסוי שיבחר כדי להסביר לחסידיו את העניין.

קבלת חלק בפרטי ההמשכה: לקבל  את החלקים , כיפה גארטיל וכו' ובתמורתם הציע לתת את ספר התורה (הפסול) מהבעש"ט הק' – קיבל.

כסף בתמורה: ביקש לקבל תמורה כספית עבור הקיטעל. – קיבל הסכמה חלקית (אצל כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א הזכות ללבוש את הקיטעל ובכל זאת לנהוג בדרכי שלום שווים יותר מכל הון , ואם אפשר לפתור סאגות בכסף , יש לו מי שיפנה אליו בנידון), אולם סוכם שישומו גם את החפצים שקיבל מרן אדמו"ר מויז'ניץ (שיכון) שליט"א ויקזזו את ערכם מהשווי של הקיטעל.

טרם הועבר הקיטעל לידי כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א בוצעה הערכת שמאי על פריטי הערך ונשאר פער 400,000$  שלכאורה עדיין לא עברו בכלל.

עברה שנה והגיעה דרישה עם שמאות מחודשת, פער של 2,000,000$ שנדרש מכ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שליט"א להשלים, מאחר והעניין הכספי לא נכתב במפורש ....

אחרית דבר

לא ברור מה גרם לנסות לדרוש תשלום חדש, השערות שונות עולות חלקם מאשימים את האחות הרבנית הערנסטר תליט"א שאינה יכולה לראות שאחיה הקטן ממנה בגיל זוכה לשררה.

מה יהיה עם העניין הכספי האם ישלמו את ה$ 2,000,000 מהדרישה החדשה , או האם יעבירו רק את ה400,000$  או בכלל ואולי

עוד חזון למריבות  , אבל מה שברור שעל הקיטל אפשר לברך ברוך משיב אבדה לבעליה, נכתב נחתם ונסגר ויהי לפלא ולנס

לחסידים לא נותר אלא לחזות כיצד מתקיים רצון הצדיק ולשורר בהתרגשות את מילות ההבטחה "שיתחדש המלוכה שלו"

נכתב במיוחד עבור עולמם של חרדים  של הרב היקר חיים שאולזון.שיחי'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.