רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 10 בספטמבר 2024

מבזקים

 

✅ בדיון פנימי במשרד הביטחון נחשף כי עד כה מתוך 3,000 חרדים שקיבלו צו ראשון התייצבו פחות מ־10%. גלנט: לתחקר מה לא עבד - וליישם בפעמים הבאות. נציג צה"ל טען כי לתפיסת הרמטכ"ל, בפעם הבאה יש להוציא 5,000 צווי גיוס לחרדים, והפעם מבלי להבחין בין חרדי עובד לבין חרדי בישיבה - צווי גיוס לכולם. (שלזינגר ב'ישראל היום').

✅ יהודה שלזינגר: השרה אורית סטרוק על הפרסום הבוקר: "נתוני הכשלון של שיטת הגיוס המוזרה שבחרו במשרד הבטחון - היו צפויים מראש.  כשהולכים עם הראש בקיר - זה לא עובד. הדרך לגיוס בהצלחה של צעירים חרדים עוברת בחקיקה בכנסת.  החוק בהישג יד, בתמיכת כל הח"כים החרדים.  ההתעקשות של שר הביטחון להחרים את דיוני החקיקה ולגייס בכוחניות ללא חוק - גם מבעירה את השטח, וגם מכשילה את הגיוס. עדיין לא מאוחר להחליט ללכת בדרך הישר: חקיקה מהירה, ואז גיוס בהסכמה".

✅ גולדקנופף הודיע לנתניהו: "בלי חוק הגיוס - לא יעבור תקציב" - אמר את הדברים לראש הממשלה במהלך פגישה שכינס נתניהו בלשכתו עם שר האוצר סמוטריץ' ואנשי משרד האוצר. גורם בכיר במפלגה אישר את הפרטים: "דורשים לקדם את הצעת החוק שפוטרת את תלמידי הישיבות בתוך חודש ולכל המאוחר לפני אישור התקציב"

✅ ערוץ 7: אסיפת חירום התקימה אתמול בביתו של המנהיג הליטאי הרב דב לנדו. באסיפה השתתפו חברי איגוד מנהלי הסמינרים החרדיים יחד עם רבנים חרדיים בכירים מהמגזר הליטאי. הרקע לאסיפה היה טענות מצד מנהלי הסמינרים על ניסיונות התערבות מצד משרד החינוך בתכני הלימוד ובמדיניות קבלת התלמידות לסמינרים החרדיים. בין המקרים שהוצגו באסיפה היה ניסיון על סמינר חרדי לקלוט תלמידה שאינה חרדית.

✅ ח"כ אלמוג כהן חושף פרטים חדשים על פרשת המרגל: "מי שהכניס אותו פנימה הוא קצין בדרגת סגן אלוף במיל'. מדובר בחיכוך עם האנשים הבכירים ביותר בצבא. זו פרשייה חמורה שגרמה לדחיית התמרון הקרקעי ברצועת עזה"

✅ יובל שגב: נתניהו מוכן לקדם את השינוי שמבקש כעת יריב לוין, ולהגדיל את הרוב הדרוש בועדה לבחירת שופטים לצורך בחירת נשיא עליון. לעומת רוב חוקי הרפורמה אותם רה"מ חושש לקדם כעת, את השינוי הזה הוא מאמין שאפשר יהיה להעביר כבר בפגרה.

✅ לשכת ראש הממשלה: ההשוואה שעושה התובע בהאג בין ראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל, שנלחמת בטרור הרצחני של חמאס לפי דיני המלחמה; לבין פושע המלחמה סינוואר, שמוציא להורג חטופים ישראלים בדם קר; היא אנטישמיות לשמה וחרפה מוסרית מהמעלה הראשונה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.