רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בספטמבר 2024

מבזקים

 

✅ על פי הזמנת ויזניץ - היום אחה"צ נפגש המשב"ק הבעלזאי שמעון וולף קליין עם כ"ק האדמו"ר מויזניץ שליט"א ובנו הרב יעקב מרדכי הגר, והביע בפניהם את הצער הגדול של כלל מרנן האדמו"רים, ובראשם מרן האדמו"ר מבעלזא, על התקדים של ביטול ההקצאות לישיבות הקודש בעיר אלעד.

✅ האדמו"ר מויזניץ התבטא שלא העלה בדעתו שדברים כאלה יקרו במשמרת חרדית, ואמר שצריך לעשות הכל כדי להחזיר את ההקצאות לכל הישיבות ולכלל הקהילות.

✅ בשביל שלא יאמרו כי הרבי מבעלזא שלח להתנצל על שצעקו על יעקב מרדכי 'שייגעץ' המפגש היה בבית יעקב מרדכי ולא בבית של הרבי מויזניץ. רצו שיהיה ברור שהטענות היא ליעקב מרדכי שגרם למצב הזה - יצויין כי הרב הצדיק רבי אהרן מרדכי מבעלזא הכריז מלחמה בהם עד שויזניץ לא תתקן את כל הנזקים שהזיקו לבעלזא ולמוסדות אחרים, בלי זה לא יהיה לעולם שלום בין בעלזא לויזניץ. יצויין כי הרב הצדיק רבי יעקב מרדכי החרים את החתונה האחרונה בויזניץ למרות לחצים אדירים שהפעילו מויזניץ שיבא. האדמו"ר ר' ישראל כל החתונה שאל אם הרה"צ ר' אהרן מרדכי הגיע ואמרו שהוא כנראה לא יבא, ראו על פניו כי הוא מאוד שבור ממה שקרה כאן

✅ ויזניץ תכרע ותשתחוה לבעלזא ולא להיפך אומרים בצורה הכי ברורה היום בבעלזא - הרב הצדיק ר' אהרן מרדכי לא הסכים בשום אופן להשתתף במפגש הזה למרות שהבטיחו כי הרבי מויזניץ יהיה שם, ויזניץ היא זו שעשתה מעשה נבלה והיא זו שתבא לבעלזא ולא בעלזא אליהם. הסכימו לשלוח את הגבאי בדרג נמוך שיישב עם הדרג הבכיר של ויזניץ, ובשום אופן זה לא יהיה אחד על אחד באותו דרג, ויזניץ היא שפשעה, והיא זו שחייבת לתקן את מה שגרמה

✅ 'המודיע' החרים את 'ועד הישיבות' - בעיתונים יתד נאמן והמבשר פורסם הבוקר מכתב של "ועד הישיבות" עם הנחיות לבחורי ישיבות בנוגע להתנהלות בצו הראשון. דווקא בעיתון המודיע, המזוהה עם חסידות גור, המודעה לא הופיעה. 
גורם ביהדות התורה עוקץ: "כפי שפורסם בעבר, חסידות גור עושה דין לעצמה, מתנהלת בנפרד, ומגיעה לסיכומים ישירות עם הצבא'״

✅ ׳ערוץ 12׳: כ-200 חרדים התגייסו אתמול ליחידות החרדיות בצה"ל. 9 מהם  סירבו לשרת בגדוד נצח יהודה וביקשו לשרת בפלוגה החרדית תומר בגבעתי, הם עדיין בבקו"ם באוהל הסרבנים.

✅ המשבר בקואליציה - יהודה  שלזינגר ׳ישראל היום׳: ב׳יהדות התורה׳ אומרים: ״אנחנו שבעים מהבטחות, מורחים אותנו, חפשו אותנו בסיבוב. נגמרו המשחקים״. הדרישה היא לפתור את סוגיות החינוך בישיבות, מעונות ואופק חדש בחינוך העצמאי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.