רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

צימוקים

 

✅ מדוע צריך רב ראשי ספרדי ואשכנזי | הדיין הגאון הרב מיכאל עמוס לגרודקה ב'מהדורה המרכזית' בקול ברמה: "יש רב ספרדי ואשכנזי בגלל הפסיקה השונה, העם לא מותאם לאיחוד הגדול שיהיה. כל הרבנים חייבים לשדר לעם שמדברים, שמכבדים אחד את השני. צריך שני רבנים ראשיים, רב אחד לא ישתלט על כל העבודה הרבה."

✅ תוקף את התנהלות המועמדים | הדיין הגאון הרב מיכאל עמוס לגרודקה ב'מהדורה המרכזית' בקול ברמה: "מאז שנכנסתי למירוץ רק התחזקה אצלי ההכרה שאני צריך להתמודד. עושים מזה מלחמת עולם, שלא כדת ושלא כדין, זה לא לרדיו לפרט, אבל לוחצים על רבנים שיחתמו להם, אפשר לחשוב שזה פיקוח נפש. זה התמודדות לא של תורה ולא של קדושה."

✅ הדיין הגאון הרב מיכאל עמוס לגרודקה ב'מהדורה המרכזית' בקול ברמה: "בכוח לא יקרה שום דבר, היה ניסיון של בג"ץ לגייס חרדים שכשל. צריך לשבת ולדבר, לפני המלחמה כמעט הגיעו להסכמות על הגיוס עם גדולי ישראל. גם בג"ץ יודע שכוח התורה שמר על עם ישראל בגלות. צריך לרדת אל העם, יש אנשים שבחיים לא דיברו עם רב, אנשים צמאים לתורת השם."

✅ הבחירות לרבנות הראשית: ריבוי המועמדים לרב הראשי האשכנזי והפיצול בציונות הדתית מחזקים את כוחו של הגאון רבי משה חיים לאו שהבייס שלו בגוף הבוחר ללא קשר לפוליטיקאים הוא הגדול ביותר. (מוסקוב).

✅ ערוץ 7 בסיקור: ארבעה מועמדים דתיים-לאומיים מובהקים מתמודדים היום על התפקיד: הרב מאיר כהנא, הרב מיכה הלוי, הרב אליעזר איגרא והרב קלמן בר, זאת במסגרת הסכם עם ש"ס, לפיו הציונות הדתית תקבל את תפקיד הרב הראשי האשכנזי :

✅ דביר עמר: עובדה מעניינת: השר יצחק וסרלאוף עשה טלפונים לחברי גוף בוחר עבור הרב אליעזר איגרא, לשעבר חבר בית הדין הרבני הגדול שזוכה לתמיכה פומבית של הרב דב ליאור, מנהיגה הרוחני של  עוצמה יהודית .

✅ נתון מעניין: השרה סטרוק נציגתו של בצלאל סמוטריץ בגוף הבוחר לא חותמת כרגע לאף מועמד, כולל הרב כהנא שנבחר בוועדת הרבנים שבצלאל הקים (דביר עמר) 

✅ המרא דאתרא של מודיעין עילית הגר"מ קסלר אמר בדרשה בעיר כי נהגי מוניות אומרים לו שבתל אביב מפחדים לבלות בגלל המצב הביטחוני וכי מודיעין עילית נמצאת בפלטנה אחרת - כולם רגועים. בביקור אצל אחד הרבנים שאלה אותי אשת ת"ח גדול האם הכנתי מים כי חיזבאללה רוצה להפציץ את מאגרי המים - ואני אומר שאין צורך להיכנס לחרדות (קולדצקי)

✅ עוד מ‏המרא דאתרא הגר"מ קסלר בכינוס חינוך שנערך בעיר: "צריך לשקול לאמץ מהחסידים את המנהג מהקבלה לישון יותר שעות בשבת. זה מקנה רוגע בבית,  צריך לדבר עם הילדים בליל שבת ולשמוע מהם את המעוקות והחווית" 

✅ המשטרה: בהמשך להודעה בדבר חשד לאלימות מצד איש חינוך כלפי תלמידיו בירושלים, נדייק כי מדובר בקהילת "שול ברסלב".

✅ לאחר מאמצים של 'איחוד ברסלב באומן', ישראלים שטסים לאומן יכולים לשלם מס תייר באתר ייעודי שנפתח לתשלום, ובכך לחסוך עלויות וזמן יקר בכניסה לאומן 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.