רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ מזעזע - נציג ש"ס משה ארבל מדבר בשפה שמאלנית שאין צורך בחיזוק ההגנה על נתניהו מידי מסיתים מצדיק את ההסתה - השר ארבל: מעטפת ההגנה על רה"מ טובה לעומת ראשי ערים מאויימים. לומר "אשם" על רה"מ זה לא נעים אבל הסתה זה לא. לצערנו יש מספיק אמירות מסיתות וצריך להתמקד בהן ולאכוף אותן. (מיכאל שמש)

✅ פריינד: ביהדות התורה יקיימו מחר דיון בישיבת הסיעה בשאלה האם לתמוך בחוק לביטול הפגרה בכדי להעביר את חוק הגיוס.

✅ אברהם פריינד: מתוך ועדת שרים לחקיקה בדיון על החוק של המחנה הממלכתי לביטול הפגרה. השר גולדקנופף: "אני בעד להאריך את כנס הקיץ כדי להספיק להעביר את חוק הגיוס". השר יריב לוין השיב: "חוק הגיוס כשיהיה מוכן יעבור גם אם זה יהיה בפגרה".

✅ היועצת המשפטית לממשלה על הארכת שירות ביטחון של הממשלה: הגדלת הנטל על המשרתים למשך שנים, בלי לנקוט במקביל בפעולות ממשיות לגיוס בני ישיבות ולפיזור הנטל, לא תהיה חוקתית.

✅ דורון קדוש: הרמטכ״ל על גיוס החרדים: ״צה״ל צריך היום יותר גדודים. אם אנחנו מקימים גדוד חרדי - אנחנו יכולים לחסוך גיוס של 12 גדודי מילואים בשנה. זה דבר גדול, וצריך לעשות אותו. אבל מגייסים רק 3,000 כי צה״ל נמצא במלחמה והוא לא יודע מהיום למחר להביא 12,000 איש. אנחנו רוצים להצליח בגיוס, שזה יהיה דבר שהולך איתנו קדימה. נגדל ב-3,000 בשנה הקרובה, זה כמעט פי 2 ממה שגייסנו בכל השנים האחרונות, ונקפיד לגדול בכל שנה״.

✅ האם מוסדות הפלג הירושלמי יקבלו מקרן עולם התורה?
קרן עולם התורה שהוקמה ונשלטת ע"י נגידים מארה"ב,  עימות בין הנגידים האם מוסדות הפלג הירושלמי יקבלו תקציבים מהקרן. הנגיד שמעון גליק מתנגד להעברת תקציבים למוסדות הללו.

✅ עקיבא וויס: לקראת חלוקת הכספים לישיבות הכוללים בעקבות החלטת בג"צ על עצירת התקציבים: 'קרן עולם התורה' שהוקמה על ידי בכירי הרבנים החרדים שאף טסו לגייס כספים בארה"ב, שלחה טפסים למנהלי הישיבות והכוללים שיעבירו פרטים לקראת תחילת חלוקת המלגות. הצפי לתחילת החלוקה - בראש חודש אב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.