רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 באפריל 2024

מבזקים

 

✅ הבית הלבן: איראן לא סיפקה כל אזהרה מוקדמת על המתקפה, ואיראן לא התכוונה שהמתקפה תיכשל

✅ לשכת ראש הממשלה: מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס ארה״ב, חבר הקונגרס סטיב סקאליס, התקשר הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו והביע תמיכה בכל החלטה שתקבל ישראל לאור התקיפה האיראנית

✅ בריטניה וצרפת זימנו את השגרירים האיראנים במדינותיהם לשיחת נזיפה

✅ אכזבה באיראן מחיזבאללה? בטהרן הייתה ציפיה לפעולה דרמטית יותר של חיזבאללה במוצ״ש וזו לא הגיעה. חיזבאללה הסתפק בירי של כמה עשרות רקטות בלבד. גורם ישראלי בכיר הגדיר את זה ״חיזבאללה פעל כמי שרוצה לצאת ידי חובה״. (גלצ).

✅ ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "כל מה שנשאר מ'מר ביטחון' זה חורבות מבארי עד קריית שמונה, אלימות של טרוריסטים יהודים שיצאו משליטה, ואובדן גמור של ההרתעה הישראלית. אם לא נזיז את הממשלה הזו בזמן, היא תביא עלינו חורבן. הגיע הזמן לבחירות".

✅ מהליכוד נמסר בתגובה על דבריו של לפיד: "לפיד שחתם על הסכם כניעה מביש עם חיבאללה והעדיף להישאר השבוע בחו"ל בזמן שישראל הותקפה, הוא לא האיש להטיף. נתניהו זיהה את האיום האיראני כבר לפני עשרות שנים ומאז מוביל את המערכה העולמית נגדה".

✅ ישראל מעוניינת לשלוח מסר לאיראן בעקבות התקיפה חסרת התקדים, אולם לא לגרום לנפגעים - כך אמר בכיר ישראלי ל"וושינגטון פוסט". לדברי הבכיר, נתניהו ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות באיראן. בין האופציות שהוצעו – הפצצה של מתקן בטהרן או מתקפת סייבר. "כולם מסכימים שישראל חייבת להגיב", אמר הבכיר. "השאלה היא איך ומתי" (ישראל היום).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.