התניא היומי יום ג' ט שבט:
כח החכמה שבנשמה, הוא למעלה מכח הבינה וההבנה. ולכן, החכמה היא הכלי המתאים שבה מתלבש ה"אור אין סוף" שהמשיכו האבות לנשמות - שהוא גילוי על-שכלי, שממנו נמשכת האהבה המסותרת (שדובר עליה לעיל), וכן כח האמונה ומסירות הנפש של היהודי, שהתגלותם אינה קשורה במצב הכחות השכליים של היהודי.
...
ולכן:
א. כח האמונה נמצא בכל אדם מישראל. גם בנשים (שדעתן קלה) וגם בעמי הארץ (שבקיאים בטיב משא ומתן, וחסרה להם את ההשכלה התורנית).
ב. כח מסירות הנפש - בתולדות ימי ישראל, פעמים רבות ראינו, שגם אנשים שהיו מסוגלים לעבור על כל העבירות שבתורה (כ"קל שבקלים ופושעי ישראל"). הנה, כשאמרו להם להמיר את דתם, הם מסרו את נפשם על קידוש ה', וקיימו את צו התורה "יהרג ואל יעבור" - שכן כאמור, כח מסירות הנפש הוא כח נפשי שלמעלה מהשכל (הנמשך מבחינת אור אין סוף, שאין מחשבת האדם תופסת את גדולתו). והתגלותו ביהודי, אינה קשורה במצב כחותיו השכליים.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר את פינת "היום בתניא" לחבריך.
בתודה ובברכה
הרב יקותיאל גרין
כח החכמה שבנשמה, הוא למעלה מכח הבינה וההבנה. ולכן, החכמה היא הכלי המתאים שבה מתלבש ה"אור אין סוף" שהמשיכו האבות לנשמות - שהוא גילוי על-שכלי, שממנו נמשכת האהבה המסותרת (שדובר עליה לעיל), וכן כח האמונה ומסירות הנפש של היהודי, שהתגלותם אינה קשורה במצב הכחות השכליים של היהודי.
...
ולכן:
א. כח האמונה נמצא בכל אדם מישראל. גם בנשים (שדעתן קלה) וגם בעמי הארץ (שבקיאים בטיב משא ומתן, וחסרה להם את ההשכלה התורנית).
ב. כח מסירות הנפש - בתולדות ימי ישראל, פעמים רבות ראינו, שגם אנשים שהיו מסוגלים לעבור על כל העבירות שבתורה (כ"קל שבקלים ופושעי ישראל"). הנה, כשאמרו להם להמיר את דתם, הם מסרו את נפשם על קידוש ה', וקיימו את צו התורה "יהרג ואל יעבור" - שכן כאמור, כח מסירות הנפש הוא כח נפשי שלמעלה מהשכל (הנמשך מבחינת אור אין סוף, שאין מחשבת האדם תופסת את גדולתו). והתגלותו ביהודי, אינה קשורה במצב כחותיו השכליים.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר את פינת "היום בתניא" לחבריך.
בתודה ובברכה
הרב יקותיאל גרין
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.