רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 5 במרץ 2017

ואויבי איש אנשי ביתו - מכתב אדיר שכתב בשבוע שעבר אחד מחשובי הר"מים על תקופת הרב שך וגורם לסערה בהיכלי הישיבות

מאת  א' מהר"מים בישיבה גדולה

 זה לא סוד שציבור ענק של בני התורה בתהיה בעקבות התקופה החשוכה שעברה על עולם התורה, כאשר לאחר מעשה לא ברור מה היה שם בדיוק האם זה הרב שך שהכתיב את הקו או שמא היה זה שקורא לעצמו הידא אריכתא של הרב שך והיורד לשרשם של דברים. מי ערב לנו שאותו אחד לא הוא היה מפעיל את הכל  ומחליט שזה היה הרב שך? שאלה ללא מענה

לפחות על כמה סיפורים ועניינים ציבוריים מעידים גדולי העסקנים שהרב שך נוהל על ידי אנשי ביתו פעם הנכדים פעם רפי וולף ופעם היורד לשרשם של דברים או קצבורג. בקיצור הייתה שם חגיגה ממש.

אני לא רוצה כעת להיכנס לזה, או לכל המצב שרבים מאד מרגישים שלא בנוח עם כך שענקי התורה היו נרדפים עד צוואר בתקופת הרב שך. אלו דברים שכל אברך תלמידם חכם שמבין מה זה תורה ומה המשמעות של כבוד התורה לא יכול לקבל שום הסבר על ועשית ככל אשר יורוך וכל מיני הסברים של שכינה מדברת מגרונו, כאשר גדולי ראשי הישיבות נרדפים עד צוואר. וכל פעם הרב שך צודק וכולם רשעים ו"טרייף חזיר" כלשונו הציורית בלשונו המדובללת.

איך אני יכול להסביר לבניי ונכדיי  שהרב שך נלחם  בר' מיכל פיינשטיין ושפך את דמו ודם בניו. כתת עד לעפר את גאון הדורות ר' חיים גריינימן, שירד לחייו של ר' דוד פוברסקי ובנו,  וכנ"ל גם לר' שמואל רוזבוסקי, שלא לדבר על המלחמה והרדיפה עד כדי שפיכות דמים נגד הגאון הצדיק ר' דב לנדו, שלא לדבר על עשרות משגיחים בעלי מוסר תלמידי מרן החזון איש בניו של הגרי"ז שכולם סבלו מנחת זרועו. האם באמת כולם רשעים וטרייף חזיר והיה אחד שהוא היה הצדיק המוכיח ששומר על  העולם כולו מפני כל הרשעים שהזכרתי?

לא ולא ושוב פעם לא. עשר שנים עוד אחרי פטירת הרב שך המשיך השליטה של הידא אריכתא שניסה בכח דפי העיתון שברשותו להשתיק אותנו ולחשוב ונאמין שכולנו אינפנטילים והוא החכם היחיד שיחליט מי מרן ומי הרה"ג ומי נידון לשריפה ומי יהיה נידון בעונש אחר.

אבל כיום חמש שנים אחרי שהרב שטיינמן הוזיז אותם את כל החבורה הזאת שלא לחינם מאז הם משתוללים כחיות פצועות, הציבור לא קונה את כל הדברים הללו. איננו כת חסידית שוטה שנקבל שהרב שך ירד מהר סיני וכל גדולי ישראל עימם הוא נלחם היו מהסטרא אחרא.

לכן הגיע הזמן להוריד את הכפפות ולומר את האמת בקול רם וצלול לרב שך היה חולשות כמו לכל בשר ודם רגיל. ביחד עם זה שהיה מתמיד גדול אי אפשר לקחת ממנו את מה שהיה לו ובניגוד למסלפים את תולדות חייו אני לא יסלף, אבל היו לו חולשות של טבעים לא הכי אנושיים, כמו שיש לכל בן אנוש טבע של קנאה תאוה וכבוד (ואני מבקש בהזדמנות זו מנכדיו למחוק מהמצבה את הביטוי לא נהנה מעולם הזה כרבי כי הדבר ממש מחריד וגורם נזק לנשמה ולנכדיו)  ולא ידע להתנהל נכון ובהרבה מקומות הוא נגרר להיכן שהיה אסור לו להגרר וגרם הרבה מאד נזקים רוחניים ונפשיים וביזוי כבוד התורה.

הרב שך פסק שיחיד לא יכול להשתלט על הציבור. אם תבדקו אותי נכון הרב שך היה יחיד ומיוחד בהשתלטות על ציבור בכח הזרוע ובאלימות מילולית ופיזית.

את אותם גדולי ישראל שרמס הם אנשים גדולים ומורמים מעם לפי כל קנה מידה שלא רצו להתעסק איתו והעדיפו לשבת מהצד. והציבור שלנו סבל. אני מכיר את הטענה שהרב שך למעשה דאג לנו לזכויות. רבותי עולם התורה לא הרויח כלום מהמחלוקת המדומיינת שנלחם נגד אגודת ישראל וחב"ד. הרב שך הצליח לאחד את מתנגדיו ולהגדיל אותם. הציבור החסידי עימם הוא נלחם בהתחלה עם רבי שמחה בונים מגור ואחרי זה עם האדמו"ר מחב"ד הם למעשה לא שתקו לו והחזירו נגדו מלחמה שרק הזיקה לציבור שלנו.  ודעתי זאת היא הדעת הרווחת של כל גדולי ישראל!!!  ומה קרה לציבור שלנו ממלחמות הרב שך? פילוגים על פילוגים מחבלים שונאים חרב איש ברעהו עד עצם היום הזה!!!!

ואני מזמין אתכם לברר אולי כמה צעקנים של הפלג הירושלמי שממשיכים לצעוק ככרוכיא הרב שך הרב שך אף אחד לא קונה את ההסברים שלהם.

אין הצר שווה בנזק המלך ולצערנו הצרות והנזקים הם נוראים ומי יודע אם אפשר לתקן אותם בכלל.

ככותב וחתום בצער רב

י.ע.ג
אחד הר"מים בא' הישיבות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.