מסופר על נשמה שהגיעה לשמיים עם פטירתה מהעולם, לאחר בדיקה
הסתבר שהטוב והרע שלה שווים, נתנו לה בחירה ללכת לגן עדן או לגיהינום,
הנשמה החליטה ללכת לראות מה זה הגיהינום ואחר כך לעבור לגן עדן, היא נכנסת
לגיהינום ורואה שולחנות ערוכים במאכלים משובחים כיד המלך, הנשמה מנסה להבין
איך כל התענוגות האלו קשורים לגיהינום? בהינתן האות המלאכים עוברים
ומחלקים לכל אחד מזלג ארוך וכולם מנסים לאכול אך המזלג ארוך מדי והם לא
מצליחים לאכול אתו, מבינה הנשמה שזה באמת גיהינום לראות את כל האוכל המשובח
בלי אפשרות לאכול,
***
היא עוברת לגן עדן ורואה שהתפריט אותו תפריט, הכל נראה אותו
דבר, היא מבינה שכאן כנראה ייתנו להם מזלגות רגילים ויוכלו ליהנות מהארוחה
אבל להפתעתה שוב המלאכים מחלקים מזלגות ארוכים, אלא שכאן כל אחד לוקח את
המזלג הארוך ומאכיל את חברו... הבינה הנשמה שגן עדן וגיהינום הם בעצם חלק
מחיינו ואנחנו מחליטים איפה לחיות.
***
בפרשת בחוקותי התורה מדברת על השכר הגדול שעם ישראל יקבלו אם
ילכו בחוקות ה' ועל מה שיקרה אם חלילה לא ילכו בדרך ה', אם נעיין בפסוקים
נראה שהתורה בכלל לא מדברת אתנו על שכר ועונש בעולם הבא אלא על שכר גשמי,
גשמים בעתם, עצים שייתנו פירות וכו' ולכאורה נשאלת השאלה מדוע לא מספרת לנו
התורה על השכר המצפה לנו בעוה"ב? ולמה השכר שמובטח לנו בתורה הוא דווקא
כאן בעולם הגשמי?
***
בחסידות מוסבר שהתורה ניתנה דווקא כאן בעולם הגשמי וכל דיני
התורה והמצוות מיושמים דווקא בדברים גשמיים כי התורה היא מקור החיים של
יהודי כאן בעולם ולכן כשם שהעשייה שלו היא בגשמיות כך גם השכר של העשייה
הוא בגשמיות, דווקא כאן אפשר באמצעות קיום מצוות ולימוד התורה לידבק בקב"ה
עצמו, ובאמצעות התורה והמצוות יכול האדם לעשות לעצמו גן עדן גם בעולם הגשמי
ולהפוך גם את העולם הגשמי למקום יותר טוב, כשעם ישראל פועלים בצורה הנכונה
על פי התורה מבטיח להם הקב"ה שזה יביא בפועל השפעה בעולם הגשמי שירדו
גשמים, שיצמחו פירות טובים וכו'.
***
עלינו לזכור שהעולם הזה יכול להיות גן עדן ויכול גם להיות
הפוך, הכל תלוי בצורת היחס שלנו לעולם, ככל שנלמד מהתורה איך להתייחס לעולם
נגלה יותר את הגן עדן שבחיינו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.