רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 בפברואר 2014

רבני בעלזא באנטוורפן שפכו באכזריות דמה של אמה שבנה בבית החולים

מאת אנטווערפענער
מוסדות חסידי בעלז באנטוורפן הביאו כמה דרשנים למלון לכנס מיוחד עם כל הבנות של בעלז להדריך אותם בצניעות והדובר היה הרב בינעט שדיבר על ענייני צניעות.
בין הדברים הוא סיפר מעשה איך שבחור אחד בן 14 לקה בשכלו קיבל משבר חזק מאוד והכניסו אותו לבית חולים לחולי נפש, בו מצוי עד היום, ומצבו קשה מאוד, ואיך שהאדמו"ר מבעלז שליט"א מקרב מאוד את ההורים.
והוא ידע שהמעשה קרה=קורה באותה עיר אנטוורפן, ואמו של הבחור ואחיותיו וכל קרוביו ישבו בדרשה ושמעו מה הוא מספר, כאשר כל כך הרבה מנשות בעלזא שידעו מן הסיפור מסתכלות כולן לכיוון האמא של הבחור.
האמא עזבה בבכיות נוראות את האולם באמצע הדרשה על שביישו אותה.
היא חשבה שלא כולם יודעים והולכת לכינוס לחיזוק צניעות ומספרים לה בפני 300 ילדות סיפור חייו של בנה שיושב בבית חולים של חולי נפש.
ממש הלם והלם!!!!!
רבני בעלז תתביישו לכם!!!!!


חיים שאולזון מעיר:
כשלמדתי שולחן ערוך והתייצבתי למבחן לפני שקיבלתי סמיכה היה זה אחד מגדולי הרבנים מי שהיה ידוע כחכם הוא אמר לי שלא מספיק לדעת את ארבעת חלקי שולחן ערוך רב צריך לדעת גם את החלק החמישי מפני שאפשר להיות רב ושופך דמים ולעבור עבירות חמורות פי כמה. לפני שאתה מדבר תחשוב מאה פעם אל תפסוק מיד תעשה בטוח שלמרות שאתה פוסק על פי הלכה קח בחשבון שמישהו אחר לא נפגע מדבריך
כשמדברים באנטוורפן לפני נשות בעלזא כל רב חייב היה לקחת בחשבון כי אותה אמא יושבת בין הקהל, אז איך מספרים סיפור כזה, כשמספיק אם רק כמה אחרות יודעות מהסיפור בשביל לפגוע כל כך קשה באמא שדמה נשפך יום יום ממצב בנה הנמצא בבית חולים לחולי נפש

2 תגובות:

  1. רבנו שאולזון !

    לפני שאתה מפרסם - תבדוק מאה פעמים - כמו שהסברת שצריך.

    השבמחק
  2. איני יודע אם הסיפור נכון או לא, ובכ"ז כמה הערות
    א. הכותרת פרובוקטיבית אתה כותב רבני בעלזא מאנטוורפן, ובגוף הכתבה, הדובר היה הרב בינט, קודם כל אברך דיין מירושלים, לא רבני ולא מאנטוורפן.
    ב. אתה כותב שהוא ידע שמדובר בבן אנטוורפן, מנין לך??? הרב בינט הזה מוכר לפחות כאדם נורמלי מן הישוב, וסביר יותר להניח ששמע סיפור והעבירו הלאה בדרשתו בלי לדעת כלל במי מדובר. כמובן שעדיין יש להעיר לו ע"כ שכל בעל דרשן צריך להיות זהיר וכו', אבל עדיין זה אינו מרושע כ"כ כמו שאתה מציג את זה.
    ג. בענין הערת חיים שאולזון. כל פעם שאתה כותב הערה מעין זו, אני תוהה אם אתה רציני, האם אתה באמת מרמה את עצמך, או שאתה פשוט מתלוצץ. או מנסה לטייל על העצבים של כמה אנשים. (אני נוטה כמובן לאפשרות האחרונה) טול קורה מבין עיניך אתה האדם האחרון שיכול להעיר על פגיעה באנשים, כשהאתר שלך הוא הפלטפורמה המרכזית בציבור שלנו לחיסול חשבונות אישי בין שני יריבים, כל מי שבא לו מעלה לכאן זבל על השני ואתה מפרסם את זה בלא שום דרישה וחקירה, ובכך אתה לפעמים פוגע אנושות באנשים חפים מפשע על לא עוול בכפם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.