רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 ביוני 2017

האהרוני לא דייק בר' יואל

מאת סאטמארי

חשוב להדגיש כאן דבר עקרוני. התפרסם כאן ובעוד מקומות שר' אהרן טייטלבוים תקף את עמדת הרב אוירבך שלא להתייצב אפילו לקבל פטור ואמר שרבי יואל מסאטמר התיר זאת. מכיון שהוא מדבר באידיש ולאנשים שלא ממש מבינים במה מדובר לכן כנראה הוא מרשה לעצמו לטשטש את הדברים.
ראשית לא ברור שהרב אוירבך לא מרשה להתייצב גם במקרה של פטור רפואי וכד' כשזה ברור שיש כאן פטור. ובעיקר - ממה נפשך - בזמן רבי יואל הוא גם הורה להתייצב לדיחוי וכמו שתמיד עשו בני הישיבות בארץ ישראל אז למה ר' אהרן מדבר על פטור. התשובה ברורה כי בדיחוי יש מעין הסכמה לשיתוף פעולה זמני עם צה"ל לפחות במובן התדמיתי והוא לא רוצה לשדר את זה. אבל כאן נמצאת הבעיה אם אתה דורש אמת למה אתה מטשטש את זה. וגם לגופם של דברים - מה זה קשור למה שהיה עם ר' יואל לפני ארבעים שנה. אולי מאז השתנתה המציאות וצה"ל מפתה להתגייס. בלי לדון על עצם הענין כיצד למדן כזה גדול לא מבין כזה חילוק פשוט. הוא לפחות היה צריך לומר שהוא לוקח על עצמו את זה שלא יתפתו לגייסים אבל להתחיל להביא ראיה מר' יואל? שיאמר שברי לי שר' יואל גם היום היה מתיר למה הוא לא אמר את המשפט הזה.

חיים שאולזון מגיב:
אם ר' שמואל אויערבך אינו רוצה לשתף פעולה עם הצבא במובן התדמיתי מדוע כל זמן שהוא שלט בכיפה זה היה מותר ומן היום שהוא לא שולט יותר זה הפך להיות אסור?
20 שנה המושכות היו בידו, הרב אלישיב עשה כל מה שאמר לו, ולא שמענו אפילו פעם אחת שהוא יעלה את הרעיון שלא להתייצב. ר' שמואל אויערבך היה חבר הנהלת ועד הישיבות עשרות שנים ומעולם לא תבע שלא להתייצב,, אם זה אסור תדמיתית אז מדוע זה היה מותר אז?
ובאשר לר' יואל, לא כולם קיבלו פטור, הרוב הגדול מאנשיו קיבלו, אבל היו מהם מי שהלכו בדרך הישר קיבלו דיחוי כמו כולם, הם בין כה וכה תכננו לשבת בכולל כל חייהם אז לא היו צריכים את הפטור, ביקשו דיחוי קיבלו ואיש לא הפריע להם, לאחר גיל 28 ובמיוחד למי שכבר היו לו כמה ילדים אוטומטית בשעתו קיבלו שחרור משירות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.